Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejacon
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-05 19:50
Goedendag mede Forum gebruikers.

Ik heb een vraagje mbt een gluidsmelding ontvangen op je mobiel als hij beweegt.
De bedoeling is dat als ik s'ochtens opsta en de telefoon meeneem ik een signaal krijg dat er een soort van alarm klinkt als een betreffende APP een melding heeft gegeven.
Dus bij beweging (motion) van mijn mobiele telefoon een alrm ontvangen als een betreffende app een melding heeft geplaatst
Deze betreffende App geeft bv op een (vooraf ingesteld) tijdstip aan dat je iets moet doen VOORDAT je iets anders doet.
Maar het gebeurd vaak dat ik de melding pas zie Nadat ik anders gedaan heb 8)7 ;) :)
Dit is heel vervelend en vergt nogal wat stress. :? :-(
Het punt is ook dat het niet altijd op hetzelfde tijdstip of weekdag is.
Het moet dus wel met de betreffende APP werken.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen en daar een oplossing voor hebben.
Zo'n APP die een alarm geeft op het verschijnen van een andere App melding zou in dit geval ideaal zijn.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.

[ Voor 8% gewijzigd door hejacon op 22-06-2024 16:41 ]

Beste antwoord (via hejacon op 28-06-2024 15:45)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Je kunt inderdaad met een automatisering app zoals (als je een duurder Samsung toestel hebt) standen en routines of anders een app uit te Playstore zoals Tasker speciale routines aanmaken die een alarm af laten gaan als er een melding van een app is geweest. Maar is een gewone wekker/alarm app waarbij je de telefoon moet ontgrendelen niet een optie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-07 14:42
Je bent heel vaag in je omschrijving. Maar ik zou denken aan een "standen en routines" achtige oplossing, afhankelijk van welk merk en type telefoon je hebt.

Of je kunt "out of the box" denken en de meldingsinstellingen wijzigen dat deze app meldingen altijd bovenaan in beeld blijven, en andere meldingen verdwijnen of niet getoond worden, dan zie je die melding gelijk bij het uitzetten van je wekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejacon
Sorry voor de late reactie.
Hartelijk dank voor je reactie.
Ik snap het ff niet helemaal.
Ik heb gisteren een uitgebreid bericht terug gestuurd.
Maar zie er hier niks van terug.

Ik verwonderde me een beetje dat je mijn vraag vaag vond.
Het komt er eigenlijk opneer dat ik DIRECT na het opstaan medicatie moet innemen en dan wat later nog een en ander.
Dit gaat vaak mis.
Ik heb een App die op het juiste tijdstip meld dat ik deze medicatie moet innemen maar die word pas zichtbaar als ik mn telefoon bekijk en dan is het vaak (veel) te laat.
Ik had me bedacht als ik nu een App (of iets dergelijks) zou hebben die een melding afgeeft als ik de telefoon oppak bij het opstaan, zou dit wellicht een oplossing kunnen zijn.
Ik hoop dat mijn eerste vraag wat duidelijker maakt.
Groet
H

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Je kunt inderdaad met een automatisering app zoals (als je een duurder Samsung toestel hebt) standen en routines of anders een app uit te Playstore zoals Tasker speciale routines aanmaken die een alarm af laten gaan als er een melding van een app is geweest. Maar is een gewone wekker/alarm app waarbij je de telefoon moet ontgrendelen niet een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hejacon
Beste RepareerDroid

Sorry voor de late reactie.
Een gewoon wekker alarm zou me op een bepaalde tijd wekken.
Dat kan wel, maar gezien mijn situatie is het beter wakker te worden (when ever) en dan op te staan.
Als ik dan direct na het opstaan maar mijn medicijn neem.
Ik ga eens kijken of ik iets met die Tasker aan de praat krijg.
Hoop dat het al te ingewikkeld is.
Lijkt mij een uitstend idee.
Bedankt
Groet
H