Toon posts:

[Mysql] sorteren op datum werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleempje met een nieuwsscriptje. Dit is de query:
code:
1
$result=mysql_query("SELECT * FROM news ORDER BY datum DESC LIMIT 0, 10");

De eerste vier nieuwsitems werkten perfect, maar ik zette er een vijfde bij en die staat ineens onderaan ipv bovenaan zoals de anderen deden. 'datum' is een timestamp en die lijkt mij dus altijd te kloppen...wat gaat hier fout?

• Quarks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08-2024
heb je die vier op dezelfde dag toe gevoegd? want het kan namelijk zijn dat je 5 keer dezelfde datum hebt staan en hij ze dus daarna op een ander kriterium gaat sorteren... wat ik hierom altijd doe is een id die auto_increment is toevoegen waardoor je altijd kunt zien welke het laatste is toe gevoeg... dan kun je altijd daarop nog beslissen want nu zal het misschien zo zijn dat ie op news alfabetisch gaat sorteren, veel plezier ermee...

Powershot S30

Verwijderd

Topicstarter
ID zit er ook al bij. Maar ze zijn allemaal op verschillende dagen gepost dus dat is het niet. Ik vind het nogal vreemd...

• Quarks
en als je nou eens gaat sorteren op je id werkt het dan wel?

Powershot S30

Verwijderd

Topicstarter
Wil het wel ff proberen maar dat hoeft niet altijd te betekenen dat ie dan goed gesorteerd is. De nieuwste hoeft niet het hoogste ID te hebben. Maar meestal is dat wel het geval :). Zal ff kijken..

Verwijderd

Topicstarter
hmmmzz vaag, nog steeds hetzelfde probleem...tis dus iets anders....kan dat LIMIT er mee te maken hebben?

Verwijderd

Topicstarter
ow sorry, never mind, hij was niet goed geupload :). Doet het nu idd wel.
Heb denk ik ook een verklaring voor dat ie het niet deed. Die timestamp is denk ik een string waardoor ie cijfer voor cijfer kijkt welke eerst moet komen. Als je dan van 9 naar 10 gaat komt de 9 dus weer eerst...kan dat het zijn?

• Quarks
je zou ook gewoon kunnen proberen op alleen LIMIT 10 te gebruiken en niet LIMIT 0, 10 maar dat zou opzich niets uit moeten maken

Powershot S30

Pagina: 1