Nieuwe router: geen internet, maar wel internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:19

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik ben lost. Ik heb een nieuwe router gekocht (Asus RT-BE88U). Ik komt van een AX55. Mijn setup is een Ziggo modem in bridge modus (niets aan veranderd, heeft jaren gewerkt).

Internet is aangesloten (meerdere UTP-kabels geprobeerd) op 10G WAN port (ook 2.5G port geprobeerd, dan werkt niets meer).

Ik heb wired (LAN ports 2 t/m 5) aangesloten en ik heb (wired) prima internet. Toch laat de portal van de router dit zien. Ik krijg met geen mogelijkheid WIFI aan de praat (ik kan wel verbinden, maar geen internetverkeer). Ik ben vooral puzzled omdat ik wired prima internet heb. Maar de router zelf vindt van niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jakbjc1LwCRSDtLSbPV1VgNoR5A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/INN9NC7Ci8yJpkeW4n27TPyB.png?f=fotoalbum_large

Iemand een idee wat ik kan proberen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je je modem gereboot nadat je de router wisselde?

Een modem in bridge mode staat per boot maar een keer een DHCPv4 toe voor publiek IP. Zou het kunnen dat je 'prima internet' toevallig allemaal naar IPv6-capable sites (zoals Tweakers) gaat.

Check iig WAN IPv4 en IPv6 in de router. Als je wel v6 hebt maar v4 alleen APIPA (169.x) of niets, reboot modem, dan als het weer online is router ook rebooten.

Heb je wel valide werkende IPv4 dan is er iets anders aan de hand en vermoed ik dat je router firmware nagekeken mag worden

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:47:

Een modem in bridge mode staat per boot maar een keer een DHCPv4 toe voor publiek IP. Zou het kunnen dat je 'prima internet' toevallig allemaal naar IPv6-capable sites (zoals Tweakers) gaat.

Check iig WAN IPv4 en IPv6 in de router. Als je wel v6 hebt maar v4 alleen APIPA (169.x) of niets, reboot modem, dan als het weer online is router ook rebooten.

Heb je wel valide werkende IPv4 dan is er iets anders aan de hand en vermoed ik dat je router firmware nagekeken mag worden
Via WhatIsMyIP krijg ik gewoon een IPv4 terug, is dat goed genoeg?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangt ervan af, kan nog steeds iets als CGNAT zijn. Het is de router die klaagt dat het geen internet heeft, dus ik zou vooral kijken welk adres het zelf aangeeft te hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-05 19:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vi_e8I0CGyM5SkFBaWt4fJPTdSY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v9KWd0he4DEAkHKLM82MXFgV.png?f=user_large

Als je op dat Internet-icoontje drukt (pijl) dan krijg je in principe te zien wat voor IP-adres is toegewezen aan de WAN-kant van je router.

Daarnaast lijkt 'Disconnected' in jouw screenshot een link te zijn, kijk daar eens rond zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Dank jullie. Ik heb ondertussen 4x contact gehad met Ziggo (waarbij 1x de betreffende dame echt geen clue had van techniek, compleet out-of-scope afkortingen gebruikte en uiteindelijk toen ik 2x echt heel netjes met alle respect vroeg of ik kon worden doorverbonden naar haar collega die ik eerder sprak en iets dieper in de materie zat werd de verbinding rucksichtlos verbroken...) :D

Van ellende het Ziggo modem van Bridge mode terug laten zetten naar Router functie en nu werkt alles vooralsnog perfect. Geen idee what went wrong.

Hebben jullie nog een goede reden waarom ik de pijngrens nog een keer op zou zoeken door (opnieuw) het Ziggo modem in Bridge mode te laten zetten, of "if it ain't broken..."? Ik gebruik uiteraard sowieso de wifi + alle settings van mijn eigen router, maar ik kan niet inschatten of het "kwaad kan"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ondertussen teruggezet naar bridge. Weer geen internet. Als ik op dat icoon klik zie ik ook gewoon IP 0.0.0.0.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Probleem opgelost. Oplossing: modem uitzetten. Router uitzetten. Modem aanzetten. Router aanzetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:54
spaceboy schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 15:02:
Dank jullie. Ik heb ondertussen 4x contact gehad met Ziggo (waarbij 1x de betreffende dame echt geen clue had van techniek, compleet out-of-scope afkortingen gebruikte en uiteindelijk toen ik 2x echt heel netjes met alle respect vroeg of ik kon worden doorverbonden naar haar collega die ik eerder sprak en iets dieper in de materie zat werd de verbinding rucksichtlos verbroken...) :D

Van ellende het Ziggo modem van Bridge mode terug laten zetten naar Router functie en nu werkt alles vooralsnog perfect. Geen idee what went wrong.

Hebben jullie nog een goede reden waarom ik de pijngrens nog een keer op zou zoeken door (opnieuw) het Ziggo modem in Bridge mode te laten zetten, of "if it ain't broken..."? Ik gebruik uiteraard sowieso de wifi + alle settings van mijn eigen router, maar ik kan niet inschatten of het "kwaad kan"?
Je belt naar Ziggo om te bellen voor hulp bij je eigen router? Daar gaat het al fout dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mad-dog schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 18:21:
[...]

Je belt naar Ziggo om te bellen voor hulp bij je eigen router? Daar gaat het al fout dus...
Dat. Je had een werkende internetverbinding, dus je internetprovider is alvast de laatste die je moet contacteren.
spaceboy schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:13:
Probleem opgelost. Oplossing: modem uitzetten. Router uitzetten. Modem aanzetten. Router aanzetten.
Juist, dit dus:
dion_b schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:47:

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1