deze kwam ik dus laatst tegen en ik vraag me af wat kan je hiermee ? owja de naam was Compaq netflex-2 dualport e-net
Verwijderd
Nou je kunt er dus 2 UTP kabels in kwijt, lijkt me duidelijk
Maaruh misschien wel een speciaal kaartje om 2 lijnen te bundellen zodat je 200mbit hebt. Zo spaar je je mooi een pci slotje uit.
Maaruh misschien wel een speciaal kaartje om 2 lijnen te bundellen zodat je 200mbit hebt. Zo spaar je je mooi een pci slotje uit.
hmm misschien dat ik er 2 verbindingen kan bundelen hiermee...
zo'n kaartje heb ik ook, alleen dan van AMD. het zijn 2 poorten: 1 100mbit en 1 10mbit.
ik heb eigenlijk nooit getest of allebei de poorten tegelijk werken.... misschien es leuk om te doen, heb ik 110 mbit
ik heb eigenlijk nooit getest of allebei de poorten tegelijk werken.... misschien es leuk om te doen, heb ik 110 mbit
Yep, richtig....Op maandag 10 september 2001 19:14 schreef da_Stimpy het volgende:
Nou je kunt er dus 2 UTP kabels in kwijt, lijkt me duidelijk![]()
Alleen moet je dus een switch hebben die het aan kan...
edit:
onzin verhaal
onzin verhaal
Verwijderd
Redundant networking in een dop dus...
Als de een uitvalt, dan doet de ander het nog (compaq gedachte!) dit werkt 3 keer beter als je daad werkelijk 2 kaarten hebt
Als de een uitvalt, dan doet de ander het nog (compaq gedachte!) dit werkt 3 keer beter als je daad werkelijk 2 kaarten hebt
De belangrijkste reden voor dit soort speelgoed is om voldoende netwerk-poorten in een systeem te kunnen zetten.
Voor een systeempje hier dat de firewall gaat worden zodra mijn provider ASDL levert, heb ik 2 duals ingebouwd, omdat ik maar 3 PCI-sloten had, en ik tenminste 3 netwerk-poorten nodig had :
- voor het netwerk naar buiten
- voor het netwerk waar mijn normale systemen opzitten (alle verbindingen worden geinitieerd vanaf dit netwerk)
- voor het netwerk waar mijn web- en FTP-servers opzitten
(alleen naar dit netwerk mogen van buitenaf verbindingen worden geinitieerd)
- en de 4e wordt voor experimenten waar het me helemaal niet kan schelen of de systemen worden gekraakt.
De mogelijkheden tot redundatie/fallback en trunking/bundling worden door de drivers geleverd, en kunnen ook met losse netwerk-kaarten worden uitgevoerd. Voor redundantie/fallback is dat zelfs beter (als je PCI-bridge ermee kapt ben je met een dual verder van huis), voor trunking/bundling hoeft de driver minder hard te werken.
Voor een systeempje hier dat de firewall gaat worden zodra mijn provider ASDL levert, heb ik 2 duals ingebouwd, omdat ik maar 3 PCI-sloten had, en ik tenminste 3 netwerk-poorten nodig had :
- voor het netwerk naar buiten
- voor het netwerk waar mijn normale systemen opzitten (alle verbindingen worden geinitieerd vanaf dit netwerk)
- voor het netwerk waar mijn web- en FTP-servers opzitten
(alleen naar dit netwerk mogen van buitenaf verbindingen worden geinitieerd)
- en de 4e wordt voor experimenten waar het me helemaal niet kan schelen of de systemen worden gekraakt.
De mogelijkheden tot redundatie/fallback en trunking/bundling worden door de drivers geleverd, en kunnen ook met losse netwerk-kaarten worden uitgevoerd. Voor redundantie/fallback is dat zelfs beter (als je PCI-bridge ermee kapt ben je met een dual verder van huis), voor trunking/bundling hoeft de driver minder hard te werken.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Verwijderd
Of eventueel een apart management net. wordt ook vaak gebruikt tussen servers onderling, 1 kanaal voor alleen manegment zaken.
ik heb er wel eens een met 4 gezien adaptec cogent quartet was dat geloof ik. Was speciaal voor servers.
4 x 100mb yummie
4 x 100mb yummie
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Pagina: 1