Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
Gisteren tijdens de pauze van een fietstocht enkele binnengekomen appjes en mailtjes bekeken en (naar mijn weten) op niets gereageerd. Een paar uur later zag ik tot mijn verbazing dat ik op een groepsapp heb gereageerd met "kan nu niet praten", dat heb ik niet getypt tijdens de tijd van de reply. Heb alle instellingen afgestruind maar snap niet hoe dit is gebeurd.
Mijn privacystatus wordt met niemand gedeeld.
Iemand een idee hoe deze "autoreply" is gegeven?

Beste antwoord (via 51bert op 03-07-2024 18:58)

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Onder Garmin connect misschien een instelling aan staan?
Ik zie je melding wel staan (heb zelf een vivoactive 3) onder: Garmin Connect - meer (drie puntjes rechtsonderin) - Garmin toestellen - Venuwatch (bij staat vivoactive 3) - toestelinstellingen - Meldingen en waarschuwingen - Reactie op inkomende oproep.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:21
Ik weet dat je die replays via je horloge ook kan sturen, heb je dat misschien (per ongeluk) gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 18:23
Is dat niet zo'n mobility safety functie? Fietsen/autorijden is met een bepaalde GPS snelheid en ik hoorde van functies in IOS of Android die dan op een niet-storen status gaan, waarbij apps dan weer zelf iets kunnen implementeren hoe te reageren.

[ Voor 19% gewijzigd door jnr24 op 22-06-2024 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
Mijn "auto reply" was tijdens de pauze, dus geen gps-snelheid (we fietsen sowieso niet hard :) ).
Wel op dezelfde tijd dat de groepsapp binnenkwam.
Mijn Samsung is idd gekoppeld aan mijn Garmin Venu horloge maar ik kan in het menu geen ingave van tekst voor een auto reply vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Dat is een reply die je vanuit de notificatie kan geven, meen ik.
Dus misschien drukte je daar op in plaats van weg te swipen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
Vanmorgen heb ik in een groepsapp weer geantwoord met "kan nu niet praten" terwijl ik letterlijk geen letter heb aangeraakt. Ik was in de tuin aan het werk, of ik iets heb weggedrukt op mijn mobiel (S22 ultra) of op de daaraan gekoppelde Garmin Venu watch? Heb wel berichtjes binnen gekregen en sommige bekeken maar niet gereageerd.
Nergens op mijn mobiel of horloge/icm met connect app of whatsapp kan ik iets vinden over instellen van een (automatisch) antwoord.
Erg knullig zo'n "kan nu niet praten" reactie van mij waarop ik even later reacties krijg als "??? Wat bedoel je?".
Toevallig deze 2de keer weer in een groepsapp.
Hoop dat er iemand herkenning heeft. Als ik er op google kom ik bij mijn eigen bericht bij Tweakers uit 😉

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Onder Garmin connect misschien een instelling aan staan?
Ik zie je melding wel staan (heb zelf een vivoactive 3) onder: Garmin Connect - meer (drie puntjes rechtsonderin) - Garmin toestellen - Venuwatch (bij staat vivoactive 3) - toestelinstellingen - Meldingen en waarschuwingen - Reactie op inkomende oproep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-07 09:43
51bert schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:41:
Vanmorgen heb ik in een groepsapp weer geantwoord met "kan nu niet praten" terwijl ik letterlijk geen letter heb aangeraakt. Ik was in de tuin aan het werk, of ik iets heb weggedrukt op mijn mobiel (S22 ultra) of op de daaraan gekoppelde Garmin Venu watch? Heb wel berichtjes binnen gekregen en sommige bekeken maar niet gereageerd.
Nergens op mijn mobiel of horloge/icm met connect app of whatsapp kan ik iets vinden over instellen van een (automatisch) antwoord.
Erg knullig zo'n "kan nu niet praten" reactie van mij waarop ik even later reacties krijg als "??? Wat bedoel je?".
Toevallig deze 2de keer weer in een groepsapp.
Hoop dat er iemand herkenning heeft. Als ik er op google kom ik bij mijn eigen bericht bij Tweakers uit 😉
Overkomt mij ook. Is de watch zoals @99ruud99 aangeeft =). De notificatie blijft redelijk lang staan en zelfs een mauw erover verstuurd hem al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
Dankjulliewel, in die hoek moet ik het zoeken. Het menu in connect is iets anders en ik zie alleen opties voor sms-antwoorden op inkomende oproepen en berichten. Ben al blij hier o.a. "kan niet praten" te zien staan.
Ik zie op mijn horloge de berichten binnenkomen maar doe daar op mijn horloge niets mee en ga indien nodig naar mijn mobiel. Waarschijnlijk wordt door de reactie op melding op mijn horloge al door "tuinwerkzaamheden" geactiveerd.
Ik zal een volgende keer eens bewuster kijken wat en hoe de melding binnenkomt en verwerkt kan worden.
Nog een excuus aan @99ruud99 en @frickY ik had jullie reactie niet begrepen, ik ging er nl vanuit dat een reactie met tekst vanaf het horlogeschermpje niet mogelijk was ... alsnog dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-07 09:43
Oh, nog een tip trouwens. Ik heb er een glazen protector op zitten, en sindsdien is het niet meer voorgekomen besef ik mij opeens.

Lijkt minder gevoelig erdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
Inmiddels weer wat "wijzer" geworden. Bij een standaard whatsappje (die ik het meeste binnenkrijg) valt er niet te reageren via mijn horloge maar bij een groepsapp vreemd genoeg wel. Daar is het dus een paar keer mis gegaan.
In het vervolg toch maar beter opletten wat ik doe als er berichten binnenkomen.
Bedankt allemaal,
Groet, Bert
Pagina: 1