Dorpel verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:23

M2M

medicijnman

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CtQMlHE1-FH87X8OemsmHB1vtGI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7vEWrseURqpLsSRy2bYP1vpZ.jpg?f=user_large

Deze moet er uit en vervangen worden door een steen / composiet exemplaar. Het is hardhout, maar ik wil 'm eruit hebben zonder de tegelvloer of gietvloer te slopen.

Nu heb ik een poging gedaan om er een multi-toolzaag op te zetten. Ze zijkanten zijn los, maar er komt geen beweging in dat ding. Ik verwacht dat ik de tegels sloop als ik er met een sloophamer tegenaan ga rammen.

Volgende poging was afzagen op vloerhoogte, maar dan begint het hout al heel snel heel hard te roken.

Hoe krijg ik dat ding er uit?

-_-

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:10
Hamer en houtbeitel? Als je in het midden maar een stukje vrij hebt dan krijg je de rest er denk ik ook gemakkelijker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Met dezelfde multitool de drempel in kleinere stukken verdelen? En dan met een beitel een smal deel weghakken? Als je er eenmaal een deel uit hebt, heb je meer ruimte om de rest eruit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zit ie vast gespijkerd of geschroefd? Dat er ergens onder de zwarte verf schroeven verstopt zitten.

Hier is de dorpel aan beide kanten vast gespijkerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6FiJ2UETDyZ-t0SVcyX4hMQf7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oaR2hiKlhKoBjcCZe2MabLyb.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:13
Met de multitool door midden zagen, dan ontstaat er een hefboom en kan je hem in het verlengde van de dorpel omhoog wrikken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:09
Met een magneet de spijkers/schroeven opzoeken, netjes eruit schroeven en anders met beitel vrijmaken en eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hele heftige schroef erin draaien en met een koevoet eruit wippen. Dat is meestal mijn go-to reactie hierop.

En anders een klein hapje in het midden eruit halen met de multitool(ook hier kun je de schroeftruc toepassen op de kleine stukje).

Dan heb je namelijk plek om een koevoet onder de dorpel te komen zonder de naastgelegen vloeren te beschadigen.
Pagina: 1