Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelorenz
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-04 21:17
Hoi,

Sinds kort ben ik naar Mobil vikings overgestapt. Ik heb hier mijn 3 Deco's m4 op aangesloten.
Nu geeft dit netwerk vaak geen internet door, je moet wifi af en op zetten om het te laten werken.
Ik heb hem al ingesteld als Router alsook als Acces point.
hoofd deco is meteen aangesloten op de modem. de 2 andere kunnen verboden worden met Ethernet kabel..

Modem is: internetbox van Mobil vikings
Heel Vervelend zo'n onstabiel internet...

Hopelijk kunnen jullie een leek zoals mij helpen.

Mvg,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is de internetverbinding zelf wel stabiel? Heb je dit probleem ook als je direct met een kabel aangesloten bent op je modem? Dat kan je uitsluiten of het ligt aan de modem, of aan je deco's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:13
Is het effectief een modem of bedoel je eerder een router?

Functioneert je 'hoofd' deco ook als router en deelt die dan ook dhcp uit?
Dan bestaat er de kans dat er misschien iets niet goed gaat in je netwerk.

Kan je niet even helemaal opnieuw beginnen met je netwerk op te bouwen.

De deco's moeten gewoon als AP dienen als ik het goed begrijp?

P.S.: schets misschien even hoe je netwerk er nu uitziet. Hoe zijn de deco's aangesloten?
Je zegt via kabel maar gaan deze dan naar de 'modem' van Mobile Vikings of gaan deze naar je 'hoofd' deco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelorenz
Hoi,

dus in de garage staat een internet box van Mobil vikings. Hier sluit ik mijn eerste deco op aan. en doorloop de stapjes, daarna via de wifi de andere. ( 1 in living en de andere 1 ste verdiep) daarna zet ik deco in acces point. in onze woning hebben we ethernet aansluitingen. dus deze verbind ik met de internet box en dan ook met de 2 deco's. ( maar deze verbinding komt niet tot stand precies?)

Verder heb ik niet aan de instelling staan prullen...

Wat is de beste setup? Ik wil gewoon dat bv mijn gsm makkelijk switcht in de wifi ruimte..

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je het spul niet bedraad aansluiten? WiFi is altijd minder stabiel dan bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Heb je het probleem van geen internet via wifi alleen op je mobiele telefoon? Zo ja, check even of je de wifi-settings op je telefoon niet op 'Randomized MAC' hebt staan, maar op 'Phone MAC'.

Dat doe je bij een Android-telefoon door naar de settings van je wifi te gaan op je telefoon, en dan bij 'MAC address type' kijken (kan onder 'View more' staan).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Chelorenz schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:03:
je moet wifi af en op zetten om het te laten werken.
Dit is wat mij betreft een indicatie dat je meer dan één DHCP server in je netwerk hebt zitten. Als dat zo is dan kan het ook voorkomen dat het na uit en aan zetten van de Wifi soms alsnog niet werkt en dat je dat dus soms 2(+) keer moet doen.

Gebeurd dit op alle Wifi clients tegelijk? Ja? Dan is het geen DHCP probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 22-06-2024 12:04 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelorenz
TERW_DAN schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:28:
Kun je het spul niet bedraad aansluiten? WiFi is altijd minder stabiel dan bekabeld.
dat zou kunnen, maar het lukt me niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelorenz
Hahn schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:35:
Heb je het probleem van geen internet via wifi alleen op je mobiele telefoon? Zo ja, check even of je de wifi-settings op je telefoon niet op 'Randomized MAC' hebt staan, maar op 'Phone MAC'.

Dat doe je bij een Android-telefoon door naar de settings van je wifi te gaan op je telefoon, en dan bij 'MAC address type' kijken (kan onder 'View more' staan).
Nu staat het op: Willekeurig Mac adres gebruiken, dit dan veranderen naar Mac adres van apparaat gebruiken?

groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Chelorenz schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:57:
[...]

Nu staat het op: Willekeurig Mac adres gebruiken, dit dan veranderen naar Mac adres van apparaat gebruiken?

groetjes,
Ja.

Maar, nogmaals: heb je het probleem alleen op je telefoon? Of ook op andere apparaten? En zo ja, welke apparaten?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelorenz
Hahn schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:57:
[...]

Ja.

Maar, nogmaals: heb je het probleem alleen op je telefoon? Of ook op andere apparaten? En zo ja, welke apparaten?
hoi, op zich gaat het enkel over de verschillende gsm's die in huis rond gaan. De andere apparaten zijn altijd voorbonden aan 1 deco unit. Helaas is die wifi niet altijd even stabiel, en haal ik niet de snelheden die gehaald zouden moeten worden... Minstens 100Mbs...

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:43
Chelorenz schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:02:
[...]

hoi, op zich gaat het enkel over de verschillende gsm's die in huis rond gaan. De andere apparaten zijn altijd voorbonden aan 1 deco unit. Helaas is die wifi niet altijd even stabiel, en haal ik niet de snelheden die gehaald zouden moeten worden... Minstens 100Mbs...

Groetjes,
Kun je je netwerk uit tekenen en dan bij alle apparatuur uitschrijven welke functionaliteiten actief zijn en wat je nog voor een snelheid behaalt.

Hierdoor wordt het voor je zelf overzichtelijker en voor ons enigszins mogelijk om je een advies te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:13
Chelorenz schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:20:
Hoi,

dus in de garage staat een internet box van Mobil vikings. Hier sluit ik mijn eerste deco op aan. en doorloop de stapjes, daarna via de wifi de andere. ( 1 in living en de andere 1 ste verdiep) daarna zet ik deco in acces point. in onze woning hebben we ethernet aansluitingen. dus deze verbind ik met de internet box en dan ook met de 2 deco's. ( maar deze verbinding komt niet tot stand precies?)

Verder heb ik niet aan de instelling staan prullen...

Wat is de beste setup? Ik wil gewoon dat bv mijn gsm makkelijk switcht in de wifi ruimte..

Groetjes,
Eerst zet je de deco's via mesh verbinding in contact met elkaar en daarna wil je ze bedraad aansluiten?
Ik vermoed dat je daar even de mist in gaat.

Als ze namelijk een mesh-netwerk vormen dan gebeurd dat draadloos. Bekabeld verbinden gaat dan niet.

Wat staat er in de handleiding om ze bedraad aan te sluiten?
Vermoedelijk moet je eest je 'hoofd' deco aansluiten en instellen en dan je andere deco's direct bedraad aansluiten en instellen.

https://www.tp-link.com/nl-be/support/download/deco-m4/
Kijk eens naar het filmpje hoe je een dubbele nat vermijdt. Heb je dat ook gedaan?
Alle deco's moeten in AP modus staan dus ook je 'hoofd' deco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chelorenz schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:20:
Hoi,

dus in de garage staat een internet box van Mobil vikings
Allicht ook handig merk+model van die 'Internet box' te geven (staat steevast op sticker onderop). Helpt degenen van ons die niet op helpdesk van Mobil(e?) Vikings werken ook begrijpen wat de technische situatie bij jou exact is.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1