Vloerverwarming aanleggen bestaande vloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 18:34
Beste Tweakers,

Twee vraagjes over het aanleggen van vloerverwarming in een bestaande vloer. Op verschillende websites/filmpjes heb ik gelezen over randisolatie en een dekvloer bij vloerverwarming.

Maar hoe werkt dat bij een bestaande dekvloer waarvan de vloerverwarmingsleiding ingefreest worden. Moet daar nogsteeds gebruik gemaakt worden van randisolatie. Want de hoogte van randisolatie is zo'n 10cm, maar die ruimte heb je niet bij de egaline laag?

Verder had ik een vraagje over de bestaande cv leidingen en oude vloerverwarming. Die leidingen gaan zeker niet nogmaals gebruikte worden en grote kans dat er wel een of meerdere keren ingefreest gaat worden. Maar hoe zorg ik dat dit geen problemen vormt? Want het lijkt mij niet goed als in het beton of de dekvloer een leiding achterblijft waar mogelijk nog wat water/vocht in zit. Mijn plan was om ze sowieso zo snel mogelijk te ontkoppelen, leegzuigen dmv een nat/droog stofzuiger en dan 4-5 dagen laten luchten. Misschien daarna eventueel dicht smeren met iets.

Maar misschien dat jullie betere ideeen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32
De cv leidingen in en onder mijn vloer heb ik laten zittten. Op het laagste punt doorgeslepen, zodat al het water eruit is. Doorgeblazen met de bouwzuiger (niet opgezogen). Dot kit erop ivm roest en doorslag, en egaline en tegels eroverheen. Als de buizen droog zijn, zal het doorroesten wel meevallen, hoop ik.

Ik heb op de dekvloer in de hoeken dun pur gespoten en toen geeegaliseerd. Daarna de pur weggesneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 18:34
BiLLY_daKid schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:47:
De cv leidingen in en onder mijn vloer heb ik laten zittten. Op het laagste punt doorgeslepen, zodat al het water eruit is. Doorgeblazen met de bouwzuiger (niet opgezogen). Dot kit erop ivm roest en doorslag, en egaline en tegels eroverheen. Als de buizen droog zijn, zal het doorroesten wel meevallen, hoop ik.

Ik heb op de dekvloer in de hoeken dun pur gespoten en toen geeegaliseerd. Daarna de pur weggesneden.
Daar zat ik ook aan te denken. Kan eventueel ook nog met een compressor leeg spuiten en het zal daarna hopelijk met wat warmere temperaturen een paar dagen kunnen drogen.

Ik heb wel randisolatie + plakrand besteld, dat zou ik af kunnen snijden. Ik zat ook te denken om misschien gewoon een kitrand tegen de muren te plaatsen en daar tegenaan te egaliseren.