Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter White
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-12-2024
Beste Tweakers,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een LG C3 (55 inch), mijn eerste OLED en 4k tv. Met deze enorme stap vooruit in beeldkwaliteit, valt op dat mijn gedateerde Samsung soundbar de immersie doorbreekt. Ik zoek dus naar een waardige vervanger.

Mijn appartement is wat krap en laat een echt surround systeem helaas niet (nog) toe. Een soundbar + subwoofer met de mogelijkheid om op een later moment satelliet speakers toe te voegen lijkt mij dus de beste optie. Dolby Atmos en HDMI 2.1 is met mijn gebruik (films, series en PS5) wel een vereiste.

Met een budget van 500-600 euro is de LG DSC9S volgens LG en menig webwinkel is dé soundbar voor mij. Heeft alle gevraagde functionaliteiten en komt kan eventueel mooi geïntegreerd worden in de voet van de tv. Op papier een goede optie. Ik weet dat de LG C3 ook op Tweakers redelijk populair is. Toch zijn er volgens mij weinig ervaringen op het forum gedeeld van de LG DSC9S.

Zijn er dan zoveel betere opties? Of hebben mensen met deze soundbar gewoon geen sterke mening over het product (in positieve of negatieve zin)? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:12

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Nou, we zijn hier niet heel grote fans van geluidsbalken. Een geluidsbalk is vanwege de zeer beperkte ruimte en de kleine afstand tussen de luidsprekers niet bepaalde de beste keus om je TV van beter geluid te voorzien. Je betaalt veel voor niet zo goed geluid.

De LG DSC9S maakt het erger: Omdat het de enige geluidsbalk is die goed met de C-serie te combineren, is 'ie nog meer overprijst.

Ik adviseer de C3 met een paar stereo boekenplankluidsprekers aan beide zijden te gebruiken. Je kunt dan voor een veel lager bedrag slagen en houdt er mooier geluid aan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:53

Dr C

met C en CK

eens met hierboven. als je toch een geluidsbalk wilt: naar mijn weten moet het merk niet uitmaken. tegenwoordig met HDMI ARC kan je je soundbar met de TV afstandsbediening moeten kunnen bedienen en uit en aan zetten, dat werkt zo ook met mijn receiver (marantz).

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:12

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Technisch kan je iedere balk aansluiten, maar de voet van de C3 zit in de weg. De DSC9S lost het op door een nieuwe voet mee te leveren en daarmee heeft LG toch een soort vendor lock-in gemaakt.