linux energy (schermbeveiliging)

Pagina: 1
Acties:

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00
Bij mijn SuSe Linux 7.1 springt mij monitor om de zoveel minuten op de schermbeveiliging. Weet wel dat van Energy die de monitor uitschakeld. Hoe krijg ik die weg? Ik heb al vanalles geprobeerd.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Probeer eens 'xset dpms 0 0 0'

• Vulpecula
Waar moet ik dat veranderen? Ik ben ook nog maar pas bezig met linux

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Gewoon een terminal openen in je grafische omgeving (bijvoorbeeld Gnome Terminal of Konsole) en dit daar intypen. Als dit ervoor zorgt dat het scherm niet meer uitgaat, dan weten we tenminste wat er de oorzaak van is.

XFree gooit standaard na een bepaalde periode van inactiviteit namelijk de monitor uit, en met deze regel schakel je dat uit. Misschien dat je dit ook in kunt stellen via het configuratie menu van GNOME of KDE, maar ik heb geen ervaring met die 2, dus daar kan ik niks over zeggen.

• Vulpecula
Ik heb met de terminal het bovengenoemde deel ingevuld. Maar er gebeurt niet zoveel. Ik heb gekozen voor Terminal openen. EN daar heb ik het ingevuld. Toch springt mijn monitor nog op stand-by

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Hmmz, misschien zet de BIOS telkens je scherm uit? Heb je al eens in je BIOS gekeken, in de sectie 'power management' ofzo?

• Vulpecula
Ja ik heb in de bios gekeken maar er is niets te vinden over Energy.
Pagina: 1