Wie kent deze CD's nog: volgens mij waren ze blauw met gele tekst, opdruk van (als ik me niet vergis) "PrimaCD". Er stonden demo's op van diverse DOS en Windows games. Enkele games die ik me zo herinner zijn Destruction Derby, Action SuperCross en volgens mij Descent. Ik herinner me zulks vaag uit mijn kinderjaren, wie weet nog welke CD's ik bedoel? Ik zoek inmiddels al jaren maar kan ze nergens vinden.
Doesn't ring a bell, maar in die tijd (90'er jaren?) werden er veel CD's verkocht en weggegeven met demo's en shareware. De mooie tijd voordat alles via internet beschikbaar werd ;-) .
Of het ook voor NT was? Denk het niet, eerder WinDOS 6.x,3.x,95/98/Me?
Of het ook voor NT was? Denk het niet, eerder WinDOS 6.x,3.x,95/98/Me?
Ik frut, dus ik epibreer
De freeware, shareware, demo's én warez die op die manier verspreid werden via tijdschriften, schoolpleinen en op werk, zijn inmiddels abandonware en vaak zonder problemen te downloaden.
Of wil je echt specifiek zo'n CD-ROM bemachtigen, gaat het je om het fysieke aandenken?
Of wil je echt specifiek zo'n CD-ROM bemachtigen, gaat het je om het fysieke aandenken?
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 21-06-2024 20:52 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
@Dennis802 wellicht dat dit niet je vraag beantwoord maar wel je behoefte; Archive.org heeft een heel archief aan Classic PC Games: https://archive.org/details/classicpcgames
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Interessant, als je op archive.org zoekt naar primacd dan kom je misschien wel tegen wat je zoekt?
PrimaCDVol. I
Sci-fi Sensations 2
Space And Astronomy
Spectrum Sensations CD 96
Ten on Ten pack (I OxCD's)
[ Voor 28% gewijzigd door pistole op 21-06-2024 20:29 ]
Ik frut, dus ik epibreer
Abandonware <> legaalCodeCaster schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:14:
De freeware, shareware, demo's én warez die op die manier verspreid werden via tijdschriften, schoolpleinen en op werk, zijn inmiddels abandonware en gratis en legaal te downloaden.
Maar @Dennis802 weet je zeker dat het alleen games waren? Doet me denken aan de PC Active cd's, dat was utilities en ook regelmatig 1 of meerdere games. Wel donkerblauw met geel of rode letters. Hoorde bij het gelijknamige tijdschrift
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Nu ga ik twijfelen of NT specifiek werd benoemd, wel weet ik dat veel games van het DOS en 95 tijdperk waren. Het waren in elk geval demo varianten van games (shareware model), beetje á la de Euro Demo van de originele PlayStation. Kan me ook vaag de achtergrond van het hoofdmenu herinneren, ook een donkerblauwe achtergrond met het PrimaCD (volgens mij was dat in ieder geval de naam) logo als patroon op de achtergrond. Ik heb gezocht naar de PC Active cd's, maar kon ze niet zo gauw vinden. De zoektocht gaat door!
Voor NT kwamen nauwelijks games uit. Er waren een paar games die zo netjes geschreven waren dat ze ook op NT werkten, en een paar die heel specifiek "NT" in de sys reqs vermeldden, maar die waren zeldzaam.Dennis802 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:48:
Nu ga ik twijfelen of NT specifiek werd benoemd, wel weet ik dat veel games van het DOS en 95 tijdperk waren. Het waren in elk geval demo varianten van games (shareware model), beetje á la de Euro Demo van de originele PlayStation. Kan me ook vaag de achtergrond van het hoofdmenu herinneren, ook een donkerblauwe achtergrond met het PrimaCD (volgens mij was dat in ieder geval de naam) logo als patroon op de achtergrond. Ik heb gezocht naar de PC Active cd's, maar kon ze niet zo gauw vinden. De zoektocht gaat door!
NT legde namelijk veel meer restricties op voor het adresseren van hardware dan Win9x deed. Hierdoor werkten veel "trucjes" niet die programmeurs in hun games stopten om performance te verbeteren. De meeste games crashten hierdoor onder NT of konden niet eens starten.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Pagina: 1