PC Werkt niet met 2/3/4 ram sticks

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lkasruss
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22-06-2024
Ik heb mijn pc al bijna 5 jaar en kreeg een set ramsticks van 2x8 GB cadeau van Corsair Vengance RGB. Ik had al 2 sticks Corsair Vengance RBG en ze liepen ook op dezelfde snelheid. Toen ze eenmaal in mijn pc zaten, begon mijn pc raar te doen, van powercycling tot niet opstarten en niet posten. Ik wist dat er iets met mijn ram mis was. mijn pc werkte alleen met 1 stick ram, dus ik dacht dat het een ramprobleem was. controleerde elke stick in elke slot en ze werkten allemaal in elke slot zolang ik maar 1 stick gebruikte, terwijl als ik er een tweede, derde of vierde in zou stoppen, zou het niet werken. dus ik heb mijn moederbord vervangen omdat ik dacht dat een slot kapot was, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Ook heb ik zojuist de CPU geüpgraded, zodat dat het probleem niet kan zijn sinds ik 3 CPU's heb geprobeerd zonder dat dit enig verschil maakte. ik heb ook nieuwe ram geprobeerd, maar het werkte ook niet. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen....

PC-specificaties:

Asrock B550M stalen legende

AMD5600X

4x 8GB Corsair Vengance-RGB

GTX1660ti

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:13
Dat is de ellende met RAM van Corsair. Dezelfde SKU kan totaal verschillende geheugen IC's hebben. Nu gaat Ryzen al niet heel lekker met 4 modules en zeker niet als deze totaal verschillende geheugen IC's hebben.
Elk Corsair RAM heeft een versienummer. Wat is dat nummer van jouw RAM?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8I-dkjtTABMDgSRULAHpyTmNuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JOmvOE462ivgzrdz3nYmKe42.jpg?f=fotoalbum_large

Buiten dat: is het BIOS van het moederbord up to date?

[ Voor 4% gewijzigd door Uszka op 21-06-2024 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lkasruss
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 22-06-2024
versie nummers van mijn ram zijn inderdaad compleet verschillend (4.32 van de ene set en 5.32 van de ander)
maar dan is het toch raar dat de bij elkaar passende koppeltjes niet werken met zn 2.
Verder is mijn BIOS up to date