Help! mijn VPN server doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoon_dennis
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 07-05 19:30
Goedemiddag Tweakers,

Ik ben een enorme leek op het gebied van VPN's ondanks alle youtube video's en ik ben ten einde raad!
Ik probeer buitenshuis mijn thuisnetwerk te bereiken om zo bijvoorbeeld de beelden van mijn beveiligingscamera te bekijken of om mijn energieverbruik te monitoren met mijn p1monitor, iets wat mij wel lukt als ik thuis ben.
Nu heb ik op mijn router (TP-Link Archer AX55 model AX3000 4-Stream Wi-Fi 6 Router) de VPN server aangevinkt waarbij ik koos voor wireguard.
Zie hieronder de instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_9xbNRtW-S-sSc32BzoaQw_CPA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mxprvhLtvDR209QvxdneRZgx.png?f=user_large

ik heb de qr code van de wireguard config gescand met mijn wireguard app op mijn mobiel. Dat ging goed en ik heb dan ook een sleutel icoontje rechtboven op mijn mobiel. Zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dyR9AUiS_bXj6coTn6Uhvj7SVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUqk7wM7GX1aFezp7CWEdvhX.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen wanneer mijn VPN aan staat op mijn mobiel, dan kan ik nog steeds niet mijn thuisnetwerk bereiken. Ik kan dan ook niet whatsappen, mailen of wat dan ook, ik heb dan geen internet meer.
Ook heb ik de wireguard config file geimporteerd in de wireguard app op mijn pc op de zaak en dan kan ik ook mijn thuisnetwerk niet bereiken.

Nog wat extra info:
- Ik kreeg nog als tip om in mijn router de DDNS aan te zetten maar dat was geen oplossing.
- Mijn internetprovider is Caiway voor wat dat waard is.
- Ik heb ook openvpn geprobeerd ipv Wireguard maar dat werkte ook niet

Wie kan mij helpen?

Beste antwoord (via gewoon_dennis op 21-06-2024 18:56)

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Dat "endpoint" van 192.168.1.165 gaat natuurlijk *NOOIT* werken. Daar moet een PUBLIEK IP dat op de WAN-interface van je TP-Link zit OF het publieke IP op de modem/router van je ISP ervoor.

Je moet dan ook op de router ervoor ofwel je TP-Link "in DMZ" mode zetten of de nodige port-forwards (port 51820) doen tot op de TPLink.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Dat "endpoint" van 192.168.1.165 gaat natuurlijk *NOOIT* werken. Daar moet een PUBLIEK IP dat op de WAN-interface van je TP-Link zit OF het publieke IP op de modem/router van je ISP ervoor.

Je moet dan ook op de router ervoor ofwel je TP-Link "in DMZ" mode zetten of de nodige port-forwards (port 51820) doen tot op de TPLink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoon_dennis
jvanhambelgium schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:45:

Oke top, hier kan ik wat mee.
Als ik mijn TP-Link in DMZ mode wil zitten dan kan ik maar één device selecteren. Is het dan beter om voor port-forwards te kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

gewoon_dennis schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 18:02:
[...]

Oke top, hier kan ik wat mee.
Als ik mijn TP-Link in DMZ mode wil zitten dan kan ik maar één device selecteren. Is het dan beter om voor port-forwards te kiezen?
Je moet je TP-Link in DMZ zetten op het modem van je provider.

Op dit moment probeert jouw telefoon de VPN-verbinding op te zetten maar strandt op je modem omdat die niet weet voor welk apparaat in jouw netwerk dat verkeer gericht is. Dus moet je hem vertellen dat het naar je TP-Link doorgestuurd moet worden.

[ Voor 26% gewijzigd door fsfikke op 21-06-2024 18:09 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewoon_dennis
fsfikke schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 18:08:
[...]

Je moet je TP-Link in DMZ zetten op het modem van je provider.

Op dit moment probeert jouw telefoon de VPN-verbinding op te zetten maar strandt op je modem omdat die niet weet voor welk apparaat in jouw netwerk dat verkeer gericht is. Dus moet je hem vertellen dat het naar je TP-Link doorgestuurd moet worden.
Het kwartje begint te vallen, thanks
ik ga dat proberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gewoon_dennis
Het is gelukt!
Grappig hoe ik heb zitten stoeien omdat ik er geen kaas van gegeten heb en hoe makkelijk jullie tot een oplossing kwamen.
Hartstikke bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1