Singleboardcomputers & aantal ethernet poorten

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik ben een beetje aan het nadenken over een kleine zelfbouw-router dus zat in de PW te kijken bij singleboardcomputers:
categorie: Singleboardcomputers

Sowieso complimenten, leuk dat deze categorie er is!
Maar... ik zou graag een selectiemogelijkheid erbij willen: aantal ethernetpoorten. Bij gewone moederborden is dat er al (Netwerk -> aantal ethernet-verbindingen slider), maar niet bij singleboardcomputers.

En ik gok dat de informatie wellicht al wel in de database zit, want bijvoorbeeld:
uitvoering: Hardkernel ODROID-H4 Ultra
...heeft bij populaire specificaties, "Ethernet (RJ45): 2x Ethernet 2.5Gbps" staan.

Ofwel... zou zo'n slider voor aantal ethernet poorten toegevoegd kunnen worden? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@vanaalten De info staat inderdaad al in de database en het filter die je bij moederborden ziet, kan ik prima hergebruiken bij Singleboardcomputers, dus bij deze gedaan. Ik heb 'm overigens wel hernoemd naar "Aantal ethernet-poorten" (van "Aantal ethernet-verbindingen"), mocht je 'm ineens kwijt zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Glaanie schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:55:
@vanaalten De info staat inderdaad al in de database en het filter die je bij moederborden ziet, kan ik prima hergebruiken bij Singleboardcomputers, dus bij deze gedaan. Ik heb 'm overigens wel hernoemd naar "Aantal ethernet-poorten" (van "Aantal ethernet-verbindingen"), mocht je 'm ineens kwijt zijn ;)
Ah, super, dankjewel!
Maar @Glaanie nog een semi-gerelateerde vraag:
Wat bepaald of iets een singleboardcomputer of moederbord is?
Want de HardKernel Odroid H4 en diverse andere Odroids staan in Singleboardcomputers, maar de Odroid H3 en H3+ staan weer onder moederborden. Een eerlijk gezegd zou ik niet precies weten wat correct is, maar zou ze wel allemaal bij elkaar verwachten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@vanaalten Er is niet echt een harde lijn. We hebben er destijds voor gekozen om de singleboardcomputers af te splitsen van de moederborden, omdat het wel erg afweek van de 'gewone' moederborden en er genoeg singleboards waren. Eigenlijk hebben we alles wat op een Raspberry Pi leek verplaatst. De Hardkernels die jij nog in moederborden heb gevonden, zijn door een collega daar gezet. Waarschijnlijk omdat het teveel leek op een 'gewoon' moederbord met een x86 CPU en SODIMM geheugen. Maar met de aanwezigheid van de 24-pins connector vind ik het toch echt een singleboardcomputer, dus bij deze alsnog verplaatst. En nog een verdwaalde Arduino :)

Dit topic is gesloten.