Externe USB microfoon met boxen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:12

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik ben bezig om mijn thuis werkomgeving aan te passen. Hierbij wil ik af van mijn headset en overgaan naar een externe (professionele) usb-c microfoon. Ik heb nu een Deity VO-7U USB Podcast Kit besteld. Om mensen te horen wil ik graag een externe speaker gebruiken. Dit kan een kleintje zijn. Belangrijk is dat deze geen ruis of storing geeft. Dus geen echos of interferentie. Wat ik hierover lees is dat het beste is om microfoon dan dus aan de speaker te koppelen.

Vraag: zijn er USB-C audio speakers waar je ook weer een usb-c microfoon op kan aansluiten, om zo te zorgen voor goede kwaliteit? Of hoe doen andere mensen dit?

[ Voor 5% gewijzigd door Erhnam op 21-06-2024 14:05 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Speakers i.c.m. microfoon zal altijd 'storing' geven, zelfs met geavanceerde (software) filtering zoals nVidia broadcast.

Er zal altijd wel iets van geluid vanuit de speakers weer door de microfoon worden opgepakt en/of jouw stem teveel worden gefilterd.

Voor meetings heb ik gewoon een 'eenvoudige' (losse) USB microfoon en afhankelijk wat ik op dat moment fijn vind headset/earbuds (met NC). Bij goede webcams is de microfoon vaak ook voldoende maar wel gevoeliger voor omgevingsgeluid.
De mic's in de koptelefoons vind ik vaak te slecht en gezien ik het liefs draadloos werk (via BT) loop je ook vaak tegen een lage kwaliteit audioprofiel aan als de mic tegelijk gebruikt wordt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 14:42
Erhnam schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:01:
... Het beste is om microfoon dan dus aan de speaker te koppelen ...
Audio, zowel opname als afspelen, wordt doorgaans op een computer / laptop afgehandeld door software (drivers) al dan niet ondersteund door specifieke chip(sets) op het moederbord. Een normale speaker heeft doorgaans (m.u.v. apparatuur als bijvoorbeeld een Soundblaster X Katana) niet de denkcapaciteit om zelf audio te verwerken; er wordt enkel hoordbaar gemaakt wat wordt aangedragen.

Je kan dus gerust een aparte microfoon en aparte speakers aansluiten op de PC / laptop zelf, ik verwacht zelfs dat dit beter werkt dan een extern systeem wat vervolgens aangestuurd moet worden met software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe jezelf een lol, koop een Jabra speak.
Mic en speaker in een, ideaal voor confcalls. En wil je er speakers of dopjes bij gebruiken, even een andere output in teams selecteren terwijl je de mic van de Jabra gebruikt. Kan dus ook mee naar werk zo :)
Heb je die usb mic kit echt niet meer nodig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)