Nieuwe autoradio werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thipilopo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-03 19:22
Hallo allemaal,

Ik heb recent besloten om een mijn autoradio van een normale naar een 2 Din met Android auto te upgraden.
Ik heb deze radio gekocht en geïnstalleerd in mijn auto. De auto is een Peugeot 307 uit 2004.

De installatie bestond uit het verbinden van de 2 ISO stekkers met een verloopstuk dat dan aangesloten wordt op de radio.

Nu zit ik met het volgende probleem, de radio is welgeteld één keer aangegaan. Ik kreeg toen het Android autosplashscreen te zien maar daarna is de radio ook niet verder opgestart. Sinds dien doet de radio helemaal niks meer.

Ik heb de stekkers al verschillende keren opnieuw verbonden, de zekering in de radio vervangen en heb ook al stukken gereden met de radio aangesloten. Geen van deze dingen had enig effect. Als ik de oude radio aansluit werkt deze wel naar behoren.

Is dit een gevalletje terugsturen of hebben jullie enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Alle hulp is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Edit: niet goed gelezen

[ Voor 71% gewijzigd door kendo op 21-06-2024 15:09 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je auto heeft 2 ISO stekkers die je er zo in kon prikken? Dan is dat je probleem, want Peugeot heeft een andere pinbezetting op die stekkers, er staat CANBUS signaal op één van de draden die jouw radio gebruikt om in te schakelen. Kans bestaat dat nu je boordcomputer over de zeik is.

Heb je foto's van de kabels die je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_JGC_ schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:13:
Je auto heeft 2 ISO stekkers die je er zo in kon prikken? Dan is dat je probleem, want Peugeot heeft een andere pinbezetting op die stekkers, er staat CANBUS signaal op één van de draden die jouw radio gebruikt om in te schakelen. Kans bestaat dat nu je boordcomputer over de zeik is.

Bij de 'ouderwetse' 1 & 2-DIN autoradio's had je bij Peugeot vroeger ook altijd al een verloopstekker nodig om de ISO stekkers simpel te kunnen verbinden zonder de pin-out aan te hoeven passen (óf de originele bekabeling te moeten vernielen). De permanente 12V en geschakelde 12V zitten bij o.a. Peugeot 'precies' andersom..... :+

Sinds CANBUS (± 2004) maak je met het verkeerd aansluiten nog véél meer stuk, helaas :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 21-06-2024 15:28 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Will_M schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:22:
[...]

Bij de 'ouderwetse' 1 & 2-DIN autoradio's had je bij Peugeot vroeger ook altijd al een verloopstekker nodig om de ISO stekkers veilig te kunnen verbinden zonder de pin-out aan te hoeven passen (óf originele bekabeling te moeten vernielen). De permanente 12V en geschakelde 12V zitten bij o.a. Peugeot 'precies' andersom..... :+
Klopt, ik had vroeger een Parrot tussen de fabrieksradio van de 206 gezet. Als ik de deur open deed ging de carkit aan. Dat is dus het CANBUS signaal dat op de schakelpin zit... zodra je de deur opentrekt wordt het CANBUS netwerk wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thipilopo
_JGC_ schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:13:

Dit zijn de ISO stekkers die uit de auto komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVgtJNjrojiBfkYUt1B4MW_m88A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0M36ByWmcPbSFWblCG5aTFNe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hm4O7iFGGemyXs_a-WZTNSDPPso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BHTk0YehXEcDNPMlduSo8VS2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDTuOui1oyRCnKGqh31xD87h9pE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbMzxB9EegVfWZmO84Ez02fA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKnFcGRB1EjeUuXtDt_27_X8SUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dABvf4gyltn05urJIPSYq9ji.jpg?f=fotoalbum_large

De ISO stekkers worder zoals op deze afbeelding in een verloopstekker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itG7HvEu3IKmKCo7F_wWRB2L65Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cbC9bSNpc6cxfhjufmxYB3EA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb overigens niet de originele radio uit de auto gehaald, maar een aftermarket Pioneer radio die door de vorige eigenaren was geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
9706.86 is het origineelnummer van het kabeltje wat je zoekt.

Was er in die oude pioneer kabel geknipt, of ging die gewoon aan als je de deur open deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miersel
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:52
Kun je de pinbezetting van de nieuwe radio vergelijken met de oude radio en is die hetzelfde?

Je zou de nieuwe radio kunnen testen door ‘m op een losse accu (buiten de auto) aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:18

MLLL

Palm Treo 650

Zo te zien wil je een radio monteren die eigenlijk voor een VW bedoeld is?

Dan moet je waarschijnlijk de gele en rode draad omwisselen, VW 's hebben dat namelijk precies andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thipilopo
MLLL schreef op zondag 23 juni 2024 @ 11:21:
Zo te zien wil je een radio monteren die eigenlijk voor een VW bedoeld is?

Dan moet je waarschijnlijk de gele en rode draad omwisselen, VW 's hebben dat namelijk precies andersom
De gele en rode draad zitten inderdaad andersom. Helaas werkt er nog steeds niks na het omwissselen.

Wel fijn dat er op de productpagina staat dat de radio geschikt is voor een Peugeot 307 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thipilopo
_JGC_ schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 22:11:
9706.86 is het origineelnummer van het kabeltje wat je zoekt.

Was er in die oude pioneer kabel geknipt, of ging die gewoon aan als je de deur open deed?
De oude radio ging gewoon aan als ik de deur open deed. Ik zal het kabeltje bestellen en kijken of het wat doet. Bedankt voor de tip!
Pagina: 1