Bewoording uitspraak directeur Consumentenbond

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Topicstarter
Bunq artikel

@LFranxWind

Zo verlaagt bunq de vergoeding als klanten 'bijzonder onvoorzichtig' zijn geweest, beweert Sandra Molenaar

“Beweert” komt bij mij wat negatief over: klinkt alsof Sandra Molenaar misschien wel liegt en dus het maar afwachten is of het klopt wat ze zegt.

Lees ik dat te negatief?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Vanuit een andere bron:
De consumentenorganisatie heeft ook een kritische noot. Volgens de bond verlaagt de bank de vergoeding als klanten bijzonder onvoorzichtig zijn geweest. Bijvoorbeeld als ze duidelijke waarschuwingen van de bank hebben genegeerd. Molenaar: “We hebben daar, tot op zekere hoogte, begrip voor. Consumenten hebben zelf ook een verantwoordelijkheid. Maar criminelen gaan heel professioneel en steeds slimmer te werk. Oplichting is vaak echt niet duidelijk. Beveiligingsmaatregelen van de bank om consumenten te beschermen, zijn dan ook hard nodig. Voorkomen is beter dan genezen.”
https://www.maxmeldpunt.n...r-gedupeerden-van-fraude/

Overigens handig zo'n online bank die zelf dergelijke berichtgeving niet in de eigen bewoording op de website plaatst maar via de media communiceert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Topicstarter
dutchgio schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:58:
Vanuit een andere bron:

[...]

Overigens handig zo'n online bank die zelf dergelijke berichtgeving niet in de eigen bewoording op de website plaatst maar via de media communiceert...
Thanks!

En inderdaad, het zou handiger zijn als Bunq dit ook gewoon vermeldt op hun website. Hoewel dat misschien nog komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LFranxWind
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

LFranxWind

Redacteur
dutchgio schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:58:
Vanuit een andere bron:

[...]

Dat was inderdaad de reden voor mijn bewoording. Ik lees het zelf niet als heel erg negatief, maar ik kan me voorstellen dat het zo kan overkomen. Ik heb het in ieder geval aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Topicstarter
@LFranxWind
Toen ik de reactie van @dutchgio zag snapte ik waar het vandaan kwam.
Ik las het dus toch te negatief, denk ik.

Maar de huidige tekst is wel een stukje beter :)

Dank!