Thuisnetwerk - kom er niet uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB-138kh!
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 31-08-2024
Mijn vraag
Op basis van research heb ik een hele hoop bruikbare apparatuur en kennis gevonden, maar toch kom ik niet helemaal uit de juiste setup / constructie om mijn huidige KPN Netwerk te vervangen.
Ik ervaar veel storing met WIFI, in bereik, het wegvallen van, zowel bij de wifi punten, als het modem en ook bekabeld.

Storingen zijn nagekeken door KPN, kunnen niets vinden, lijkt in de hardware te zitten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Momenteel heb ik een Experiabox 12 met twee super WIFI 2 punten. Super wifi punten zitten bekabeld aangesloten via UTP aansluitingen in de woning. Betreft 1GBPS glasvezel, verder geen televisie etc.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al diverse hardware gevonden, zoals Ubiquiti, TP-link, ASUS, netgear etc. Alleen kom ik niet uit het punt wat er nodig is om ook de experia box te vervangen.
Bij Ubiquiti is de switch en de AP helder qua soort (PoE 16 poorts en AP 6+) maar wat moet ik gebruiken als router/modem?

Bij TP link heb je mooie DECO xe75 Mesh boxen met wifi 6e en ik dacht een mooie router te hebben gevonden met 6e WIFI (TP-Link Archer AXE 75). Alleen dat is een One Mesh en die zou weer niet passen bij de DECO XE75.

Mijn vraag is dan ook... Kan iemand de laatste tip geven hoe ik dit goed kan controleren en zien ten aanzien van wat er bij hoort?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 10:26
In het Unifi systeem, kom je met een instap router snel uit bij de Cloud Gateway Ultra:
uitvoering: Ubiquiti Cloud Gateway Ultra

Maar, ik denk niet dat je hiermee de Experiabox kan vervangen

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:02
Ik heb ook veel van Ubiquiti, maar mijn Experiabox staat nog gewoon keurig te zoemen. (ook omdat mijn 4G modem anders niet meedoet). Maar ik vraag me af waarom je per se de Experiabox zou willen vervangen? Die kun je ook laten staan en daarop de UB switch met de AP's aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:09
Ik ben bij mijn switch van Ziggo naar KPN gelijk ook de Unifi USG gelijk ingezet en heb de Experiabox er nooit tussen gehad, waarom niet? Omdat het niet nodig is, het niet in mijn control is, en het ding ook stroom verbruikt.

Er is een mooi topic op Tweakers over hoe je dat doet: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
De uitdaging is vooral het TV signaal, wat op een ander VLAN zit. Maar daar zal jij dus geen last van hebben.

De USG is inmiddels vervangen in de lineup van Unifi.
https://eu.store.ui.com/e...=all-unifi-cloud-gateways

Volgens mij kan je die allemaal gebruiken om de Experiabox te vervangen.

Een waarschuwing is wel bij UBNT hardware dat het niet direct voor de consument bedoeld is,
maar het is wel een oplossing voor jouw usecase. Al had dat ook prima moeten werken met de KPN hardware.

Nu ik de post van @DVX73 zie, realiseer ik mij dat niet iedereen standaard zo'n ONT boxje krijgt. Die heb ik dus wel, dus glas gaat dat kastje in, en UTP komt eruit, die gaat naar mijn USG.

[ Voor 10% gewijzigd door SiErRa op 21-06-2024 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:27
Je hebt apparatuur nodig die het glasvezel signaal kan omzetten:
Hiervoor heb je drie opties:
  • ONT die glasvezel omzet in RJ45, deze kan je vaak via je provider krijgen
  • SPF+ module
  • modem met ingebouwde glasvezel connector
Met een ONT kan je vrijwel iedere router/modem gebruiken, je moet wel in het router/modem handmatig de verbinding configureeren.
Modem met ingebouwde connector, beste voorbeeld zijn de Fritz!boxen van AVM. Bij AVM modems hoef je enkel in een dropdown menu je provider te selecteren.
SPF+ module type is afhankelijk van soort netwerk (AON, GPON, XPS-GPON) en moet ook compatible zijn met je router. Dit kan erg ingewikkeld worden.

Mijn advies vraag een ONT aan je provider en gebruik de Deco set die je op het oog hebt.

Andere optie is:
  • wifi uitzetten op experiabox
  • super wifi punten verwijderen
  • DHCP uitzetten op de Deco boxen
  • Deco boxen bedraag achter de experiabox plaatsen
Mogelijk heb je al een ONT, dit zal een kastje zijn waar stroom en glasvezel ingaat en een netwerkkabel naar de experiabox uitgaat.

[ Voor 6% gewijzigd door DVX73 op 21-06-2024 13:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 20:47

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

SB-138kh! schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:59:

Ik ervaar veel storing met WIFI, in bereik, het wegvallen van, zowel bij de wifi punten, als het modem en ook bekabeld.
Voordat je allemaal apparatuur gaat vervangen is het noodzakelijk dat je gaat onderzoeken waarom je verbinding weg valt, want die valt ook bekabeld weg zeg je.

Wat zit er tussen de experiabox en het apparaat wat op de kabel zit aangesloten?

[ Voor 34% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-06-2024 13:29 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DVX73
....

....
Wat ervaar je?
Voorbeelden:
  • Melding in browser dat adres niet gevonden wordt
  • Melding in browser dat er geen verbinding aanwezig is
  • Geen wifi signaal in huis
Als je de problemen ervaar kan je dan wel:
  1. Experiabox pingen (standaard 192.168.2.254)
  2. inloggen op je Experiabox
  3. 8.8.8.8 pingen
  4. google.com pingen

[ Voor 7% gewijzigd door DVX73 op 21-06-2024 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 12:59
Dikgedrukt is wel een hele belangrijke: Je stelt daar eigenlijk dat als je bijvoorbeeld rechtstreeks op je Experiabox bent gepatched (met een prefab kabel?), je ook verbindingsproblemen ervaart.

Als dat zo is, heeft het waarschijnlijk nul zin om je hele interne netwerk te vervangen en zal je toch met de provider moeten schakelen om je verbindingsproblemen op te lossen.

Als hetgeen ik stelde niet correct is, laat dat dan even weten want het is wel redelijk bepalend voor de oplossingsrichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB-138kh!
GarBaGe schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:10:
In het Unifi systeem, kom je met een instap router snel uit bij de Cloud Gateway Ultra:
uitvoering: Ubiquiti Cloud Gateway Ultra

Maar, ik denk niet dat je hiermee de Experiabox kan vervangen
Dank voor de reactie, dat idee heb ik ook. De ene zegt van wel en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB-138kh!
rscheper schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:13:
Ik heb ook veel van Ubiquiti, maar mijn Experiabox staat nog gewoon keurig te zoemen. (ook omdat mijn 4G modem anders niet meedoet). Maar ik vraag me af waarom je per se de Experiabox zou willen vervangen? Die kun je ook laten staan en daarop de UB switch met de AP's aansluiten?
Dat idee had ik eerst ook, maar de experia box kan niet in bridge modus. Ik lees dat je daar dan last van kan krijgen.

Is het anders enkel de switch en de AP’s? Begreep dat ik dan ook nog een controller nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB-138kh!
SiErRa schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:22:
Ik ben bij mijn switch van Ziggo naar KPN gelijk ook de Unifi USG gelijk ingezet en heb de Experiabox er nooit tussen gehad, waarom niet? Omdat het niet nodig is, het niet in mijn control is, en het ding ook stroom verbruikt.

Er is een mooi topic op Tweakers over hoe je dat doet: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
De uitdaging is vooral het TV signaal, wat op een ander VLAN zit. Maar daar zal jij dus geen last van hebben.

De USG is inmiddels vervangen in de lineup van Unifi.
https://eu.store.ui.com/e...=all-unifi-cloud-gateways

Volgens mij kan je die allemaal gebruiken om de Experiabox te vervangen.

Een waarschuwing is wel bij UBNT hardware dat het niet direct voor de consument bedoeld is,
maar het is wel een oplossing voor jouw usecase. Al had dat ook prima moeten werken met de KPN hardware.

Nu ik de post van @DVX73 zie, realiseer ik mij dat niet iedereen standaard zo'n ONT boxje krijgt. Die heb ik dus wel, dus glas gaat dat kastje in, en UTP komt eruit, die gaat naar mijn USG.
Ik heb inderdaad een ONT kastje van KPN en daar komt de kabel inderdaad uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB-138kh!
DVX73 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:22:
Je hebt apparatuur nodig die het glasvezel signaal kan omzetten:
Hiervoor heb je drie opties:
  • ONT die glasvezel omzet in RJ45, deze kan je vaak via je provider krijgen
  • SPF+ module
  • modem met ingebouwde glasvezel connector
Met een ONT kan je vrijwel iedere router/modem gebruiken, je moet wel in het router/modem handmatig de verbinding configureeren.
Modem met ingebouwde connector, beste voorbeeld zijn de Fritz!boxen van AVM. Bij AVM modems hoef je enkel in een dropdown menu je provider te selecteren.
SPF+ module type is afhankelijk van soort netwerk (AON, GPON, XPS-GPON) en moet ook compatible zijn met je router. Dit kan erg ingewikkeld worden.

Mijn advies vraag een ONT aan je provider en gebruik de Deco set die je op het oog hebt.

Andere optie is:
  • wifi uitzetten op experiabox
  • super wifi punten verwijderen
  • DHCP uitzetten op de Deco boxen
  • Deco boxen bedraag achter de experiabox plaatsen
Mogelijk heb je al een ONT, dit zal een kastje zijn waar stroom en glasvezel ingaat en een netwerkkabel naar de experiabox uitgaat.
Ik heb een ONT van KPN, maar ik begrijp goed day je de Deco dus direct daarop aan kan sluiten? Dat is dan een router en versterker / AP in 1? Daar hoeft heen andere router tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB-138kh!
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:28:
[...]

Voordat je allemaal apparatuur gaat vervangen is het noodzakelijk dat je gaat onderzoeken waarom je verbinding weg valt, want die valt ook bekabeld weg zeg je.

Wat zit er tussen de experiabox en het apparaat wat op de kabel zit aangesloten?
Tussen de experia box en het apparaat zit een switch en dan vanuit de UTP aansluiting in de muur nog een switch op zolder.

Wat ik meer bedoel is dat als de WIFI weg valt, dan geeft hij nog steeds vol bereik alleen werkt niets meer. Filmpje lopen vast, PS5 geeft verbinding probleem etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB-138kh!
DVX73 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:34:
[...]

Wat ervaar je?
Voorbeelden:
  • Melding in browser dat adres niet gevonden wordt
  • Melding in browser dat er geen verbinding aanwezig is
  • Geen wifi signaal in huis
Als je de problemen ervaar kan je dan wel:
  1. Experiabox pingen (standaard 192.168.2.254)
  2. inloggen op je Experiabox
  3. 8.8.8.8 pingen
  4. google.com pingen
Het wifi signaal blijft, maar er is heen mogelijkheid om naar een internet pagina te gaan etc. Inloggen op de app werkt al niet van KPN. Als de verbinding dan hersteld is, moet ik ook het hele modem resetten om mijn super wifi punten weer te zien.

Mij lijkt het net alsof het modem (signaal) stoort met de super wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB-138kh!
Mikey! schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:39:
[...]

Dikgedrukt is wel een hele belangrijke: Je stelt daar eigenlijk dat als je bijvoorbeeld rechtstreeks op je Experiabox bent gepatched (met een prefab kabel?), je ook verbindingsproblemen ervaart.

Als dat zo is, heeft het waarschijnlijk nul zin om je hele interne netwerk te vervangen en zal je toch met de provider moeten schakelen om je verbindingsproblemen op te lossen.

Als hetgeen ik stelde niet correct is, laat dat dan even weten want het is wel redelijk bepalend voor de oplossingsrichting :)
KPN heeft gemeten en etc, niets te zien… en ik heb hetzelfde gehad toen ik hier net kwam wonen met KPN op dat moment, toen naar ziggo. Kreeg ik uiteindelijk hetzelfde probleem met de wifi en verbinding die weg viel etc. Net of de versterkers van de provider niet goed overweg kunnen met het modem. Daarom ben ik wat huiverig om het modem te blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
SB-138kh! schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:37:
[...]

Ik heb een ONT van KPN, maar ik begrijp goed day je de Deco dus direct daarop aan kan sluiten? Dat is dan een router en versterker / AP in 1? Daar hoeft heen andere router tussen?
TLDR: volgens mij wel.

Volgens de website van tp-link is er PPPoE ondersteuning. Wat je nodig heb bij kpn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 20:47

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

SB-138kh! schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:38:
[...]

Tussen de experia box en het apparaat zit een switch en dan vanuit de UTP aansluiting in de muur nog een switch op zolder.

Wat ik meer bedoel is dat als de WIFI weg valt, dan geeft hij nog steeds vol bereik alleen werkt niets meer. Filmpje lopen vast, PS5 geeft verbinding probleem etc.
Zit er iets BEKABELD wat ook problemen geeft?
Dat heb je nog niet beantwoord

En waar zitten de ap's op aangesloten?

Maak eens een tekening, want zo komen we niet verder.
toen naar ziggo. Kreeg ik uiteindelijk hetzelfde probleem met de wifi en verbinding die weg viel etc.
Dan ligt het dus niet aan het modem/provider, maar aan je netwerk.

[ Voor 23% gewijzigd door CrankyGamerOG op 21-06-2024 20:27 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48
SB-138kh! schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:40:
Het wifi signaal blijft, maar er is heen mogelijkheid om naar een internet pagina te gaan etc. Inloggen op de app werkt al niet van KPN. Als de verbinding dan hersteld is, moet ik ook het hele modem resetten om mijn super wifi punten weer te zien.

Mij lijkt het net alsof het modem (signaal) stoort met de super wifi.
Dat klinkt als brakke kabels of superwifi punten die stiekem toch geen gebruik maken van die kabels.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB-138kh!
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 20:25:
[...]

Zit er iets BEKABELD wat ook problemen geeft?
Dat heb je nog niet beantwoord

En waar zitten de ap's op aangesloten?

Maak eens een tekening, want zo komen we niet verder.

[...]

Dan ligt het dus niet aan het modem/provider, maar aan je netwerk.
Sorry, terechte opmerking. Op dat moment, nu niet meer, zaten een laptop, imac, playstation, sonos en tv bekabeld aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB-138kh!
FredvZ schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 22:46:
[...]

Dat klinkt als brakke kabels of superwifi punten die stiekem toch geen gebruik maken van die kabels.
Zou raar zijn, kabels zijn nieuw, super wifi is niet anders geactiveerd geweest als via de kabel.

Wel weet ik, dat bij mijn 1e ervaring met KPN, de experiabox nog verplicht uit moest staan, voor wat betreft de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Bekabeld heb je dus geen problemen?

Dan nog kun je je huidige wifi onderzoeken, bekijk eens of de buren wellicht op dezelfde kanalen zitten, dan gaat je apparatuur daarmee de strijd aan om ruimte. Al is dat in het 5gHz tijdperk minder waarschijnlijk.

Als bekabeld niet werkt (èèn apparaat bekabeld direct op de router) dan is het een kwestie van je provider inschakelen.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:17
wat ik lees is dat je juist problemen hebt met de vaste verbinding achter je wifi punten. Je (TS) zegt dat je altijd een prima wifi dekking hebt maar dat er op momenten geen connectie met internet mogelijk is.

zet eens de wifi punten uit, en dan heb je slechte dekking, maar kijk dan even of je ook hik-ups hebt met wifi vanaf de experia.

Mijn aanname is dat je bekabelde systemen geen connectie problemen ervaren. Dat is wel cruciaal

[ Voor 42% gewijzigd door emielbf op 22-06-2024 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:57
Als je voldoende dekking ziet en voldoende signaal ontvangt, maar toch de verbinding wegvalt duid dat meestal op heel sterke wifi van de wifipunten maar je device heeft te weinig signaal om terug te kunnen praten.

PS.
En nieuwe hardware kopen zonder dat je weet wat je probleem is wordt een gevalletje "als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg".

[ Voor 25% gewijzigd door Ben(V) op 22-06-2024 09:38 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB-138kh!
ChaserBoZ_ schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:09:
Bekabeld heb je dus geen problemen?

Dan nog kun je je huidige wifi onderzoeken, bekijk eens of de buren wellicht op dezelfde kanalen zitten, dan gaat je apparatuur daarmee de strijd aan om ruimte. Al is dat in het 5gHz tijdperk minder waarschijnlijk.

Als bekabeld niet werkt (èèn apparaat bekabeld direct op de router) dan is het een kwestie van je provider inschakelen.
Bekabeld werkt het in principe qua hardware wel. Het is alleen raar dat wij beter signaal krijgen van het internet van de buren dan die van ons zelf. Wellicht dat de deco XE dan sowieso beter is dan de alternatieven vanwege de 3e frequentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB-138kh!
Ben(V) schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:36:
Als je voldoende dekking ziet en voldoende signaal ontvangt, maar toch de verbinding wegvalt duid dat meestal op heel sterke wifi van de wifipunten maar je device heeft te weinig signaal om terug te kunnen praten.

PS.
En nieuwe hardware kopen zonder dat je weet wat je probleem is wordt een gevalletje "als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg".
Dat eerste dacht ik ook, maar dat zou raar zijn op basis van een Playstation 5, imac en 1 van de nieuwe iphones of samsungs.

Juist omdat ik het ook heb gehad bij de eerste keer KPN, op een gegeven moment kreeg bij Ziggo en nu opnieuw bij KPN is dat mijn beredenering. Het is wel opvallend dat dit vaak richting het einde van het contract gebeurd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB-138kh!
emielbf schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:17:
wat ik lees is dat je juist problemen hebt met de vaste verbinding achter je wifi punten. Je (TS) zegt dat je altijd een prima wifi dekking hebt maar dat er op momenten geen connectie met internet mogelijk is.

zet eens de wifi punten uit, en dan heb je slechte dekking, maar kijk dan even of je ook hik-ups hebt met wifi vanaf de experia.

Mijn aanname is dat je bekabelde systemen geen connectie problemen ervaren. Dat is wel cruciaal
Dank je wel, zal ik inderdaad eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
SB-138kh! schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:08:
[...]

Dat eerste dacht ik ook, maar dat zou raar zijn op basis van een Playstation 5, imac en 1 van de nieuwe iphones of samsungs.

Juist omdat ik het ook heb gehad bij de eerste keer KPN, op een gegeven moment kreeg bij Ziggo en nu opnieuw bij KPN is dat mijn beredenering. Het is wel opvallend dat dit vaak richting het einde van het contract gebeurd…
Heeft natuurlijk niets met verschillende devices te maken, alle devices hebben per definitie gewoon veel slechter wifi en antennes dan AP's.

En tegen einde contract is natuurlijk onzinnige, een ISP gaat dat echt nooit doen, sterker nog als ze zo'n ingewikkelde operatie zouden willen uitvoeren zouden ze tegen einde contract de boel beter willen maken om je zo over te halen te verlengen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB-138kh!
Ben(V) schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:52:
[...]

Heeft natuurlijk niets met verschillende devices te maken, alle devices hebben per definitie gewoon veel slechter wifi en antennes dan AP's.

En tegen einde contract is natuurlijk onzinnige, een ISP gaat dat echt nooit doen, sterker nog als ze zo'n ingewikkelde operatie zouden willen uitvoeren zouden ze tegen einde contract de boel beter willen maken om je zo over te halen te verlengen.
Normale AP’s wellicht, maar die van KPN? Elke wifi 6 AP van een ander merk kent 2x zo snelle doorvoer snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB-138kh!
rscheper schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:13:
Wat heb je achter de experia box dan? De cloud key? En werkt dat dan wel goed, ondanks dat hij niet in bridge modus kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Wat heeft doorvoer snelheid nu met wegvallen van de verbinding te maken?
En ik betwijfel of de KPN dingen slechter zijn, waar kun je dat mee onderbouwen?

En devices hebben echt altijd veel minder bereik dan welke AP dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
SB-138kh! schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:06:
[...]

Bekabeld werkt het in principe qua hardware wel. Het is alleen raar dat wij beter signaal krijgen van het internet van de buren dan die van ons zelf. Wellicht dat de deco XE dan sowieso beter is dan de alternatieven vanwege de 3e frequentie?
In principe klinkt niet overtuigend. Als ik je hele post zo lees.

Het is helemaal niet zo raar dat het signaal van de buren beter is. Andere apparaten, andere antennes, wellicht hebben je buren het zendvermogen opgehoogd etc.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:48
SB-138kh! schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:05:
Zou raar zijn, kabels zijn nieuw, super wifi is niet anders geactiveerd geweest als via de kabel.
Tóch komen je klachten daar sterk mee overeen. Ik zou toch eens nalopen of het allemaal wel goed is aangesloten.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:02
SB-138kh! schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:04:
[...]

Wat heb je achter de experia box dan? De cloud key? En werkt dat dan wel goed, ondanks dat hij niet in bridge modus kan?
Ik heb achter de Experiabox gewoon een UB switch zitten met daarop de AP’s. Ook de cloud key, maar die is alleen voor de controller en Protect, in mijn geval.
Pagina: 1