Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn87
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 22:38
Hi Tweakers,

Het Vraag & Aanbod sectie van de site is mijn favoriete marktplaats voor alle gadgets en apparatuur. Alleen ben ik een tijd terug helaas een keer opgelicht. Mijn vraag is of het niet misschien beter is om 2fa standaard voor alle gebruikers aan te zetten? Dat maakt de website een stuk veiliger en de Vraag & Aanbod ook!

Wat vinden jullie van dit idee?

Weet alles over Crypto en Crypto.com #CROFAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
"2fa" staat al aan "voor V&A" omdat je elke advertentie moet bevestigen voor je hem kunt plaatsen.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn87
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 22:38
Ah ja, maar in mijn geval heeft iemand mijn opgelicht via een account waarvan de oplichter het wachtwoord had.

Weet alles over Crypto en Crypto.com #CROFAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Bertus schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:20:
"2fa" staat al aan "voor V&A" omdat je elke advertentie moet bevestigen voor je hem kunt plaatsen.
Zoals je al zegt, als je iets wilt plaatsen ben je 2fa nodig. Wat inhoud dat wanneer iemand met een gestolen account reageert op een aanbod of vraag ze geen 2fa nodig zijn.

Wat mij betreft mag heel het V&A wel achter 2fa, weet je tenminste dat wanneer iemand reageert ze alles hebben van het account.

En om dat iets tegen te gaan mag er van mij ook wel email, telefoon en een authenticatie token aangekoppeld worden. Met iets van een 3-6 maand periode waar men na wijzigingen moet wachten. Met bevestiging e-mails iedere maand naar het oude en nieuwe mail account/telefoon nummer.