twee factor verificatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetCar
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-03 08:25
Mijn vraag

Hallo wie weet de oplossingen
Ik ben mijn wachtwoord van Hotmail kwijt, en nu zeggen ze dat ik twee-factor-authenticatie moet gebruiken, alleen weet ik niet hoe dat moet. Nu heb ik de Microsoft Authenticator-app geïnstalleerd maar daar wordt ik niet wijzer van, er gebeurt niets, ik krijg geen code.
Wie o wie kan mij verder helpen.
Ben niet zo’n held in deze dingen.

Wat wel raar is dat ik wel mijn mail kan lezen in Microsoft Outlook . Nu is mijn vraag is het niet mogelijk om ergens in mijn pc waar Microsoft ook op staat te zoeken naar dat wachtwoord want dat is namelijk hetzelfde wachtwoord als mijn hotmail account maar ook dat weet ik niet meer.
Tja vrouwen en computers ..........het gaat steeds beter maar een beetje hulp heb ik nog steeds nodig.
Alvast bedank groet Carina

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07 21:38
Je haalt twee dingen door elkaar. Tweefactorauthenticatie is een extra beveiliging om te voorkomen dat anderen je mailaccount binnendringen (als ze bijvoorbeeld je wachtwoord geraden hebben). Het is verstandig om dit in te schakelen, maar om dat in te stellen zul je eerst op je account moeten kunnen inloggen.

Om je wachtwoord uit je Outlook te peuteren, kun je deze guide gebruiken. Dit heb ik niet uitgeprobeerd, dus ik kan je niet garanderen dat het werkt. Hier is nog een mogelijkheid voor als je wachtwoord is opgeslagen in de Windows Credential Manager, deze methode heb ik zojuist uitgeprobeerd, maar niet voor een Hotmail wachtwoord, die heb ik namelijk niet. Voor een willekeurig ander wachtwoord dat ik in Windows had opgeslagen werkte dit wel.

Als dit ook niet lukt, dan kun je via de Microsoft website je password laten resetten. Houd er rekening mee, dat Microsoft moet kunnen controleren of het account ook echt van jou is. Dat gebeurt vaak door een controlevraag waar je antwoord op moet geven. Het kan ook zijn dat ze een resetlink sturen naar een ander e-mailadres of telefoonnummer, als je dat destijds zo hebt ingesteld.

Mocht ook dit mislukken, dan kun je nog proberen om de sign-in assistant van Microsoft te gebruiken. Ze vragen dan om je te identificeren en je moet oude wachtwoorden invullen die je nog wel weet.

Wat wel verstandig is om vooraf te doen, nu je de mail van dat account nog wel kunt inzien, is het aanpassen van andere accounts naar een nieuw e-mailadres. Vaak wordt er dan eerst een bericht naar het oude mailadres gestuurd, wat je nu nog kunt inzien. Als je bijvoorbeeld ook een Apple-account had dat verbonden is, dan kun je dat nu nog veranderen.

Ik heb zelf een GMail account waar ik niet meer in kom. Ik heb het jarenlang niet gebruikt, maar nu weer nodig. Ik weet het wachtwoord niet en de herstelopties zijn ook niet bruikbaar (e-mailadres bij Yahoo dat niet meer bestaat en een 06-nummer dat allang niet meer van mij is). Ik heb dit nog niet kunnen oplossen. Ik kan wel bij de mail, omdat het account gedelegate is naar mijn normale GMail, maar je kunt niet het wachtwoord van een GMail account resetten door een mail te laten sturen naar dat e-mailadres. Tenminste, het is mij nog niet gelukt...

[ Voor 8% gewijzigd door PhilipsFan op 21-06-2024 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Niet dat je er nú veel aan hebt, maar tip van flip is wel; gebruik een wachtwoord manager. Daarin kun je gevoelige info, zoals wachtwoorden, in opslaan dan kun je ze ook niet meer vergeten of kwijt raken! :Y

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 21-06-2024 05:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetCar
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-03 08:25
Dank je wel voor de reactie PhilipsFan ( Ik ook in hart en nieren) ik ga het zeker uit proberen.
En weet je wat nu het ergste is CH40S ik gebruik al jaren een paswoord manager maar helaas niet het Hotmail wachtwoord opgeslagen. Denk dat ik daar nooit bij stil heb gestaan omdat alles altijd goed werkte.