Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 22:53
Betreft een asus PRIME B360M-A. Van het 1 op andere moment krijg ik bij opstarten pas windows opgestart nadat ik de bios heb geopend en afgesloten. Datum en tijd staat dan ook op 01 januari 00:00. Dus bios batterij vervangen maar dit heeft het helaas niet opgelost. Zodra de voeding van de spanning is geweest zijn er geen bios instellingen bewaard. Zijn er nog andere opties of is er wellicht iets defect op het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptiel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-05 21:56
Spanning van nieuwe batterij gecontroleerd? Deze moet boven de 3V zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 22:53
Die zijn toch standaard exact 3 volt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptiel
Dat zou je inderdaad verwachten, een volle batterij is echter altijd wat hoger. Persoonlijk ga ik altijd voor minimaal 3,1 V of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptiel
@ewal Heb voor de grap een paar nieuwe CR2025's doorgemeten die ik nog had liggen. Zijn allemaal rond de 3.3V. Dan heb je een idee wat het zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snij_Bone
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 18:02
Probeer eens een CR2032. Ik vermoed dat de CR2025 geen goed contact maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 11:40

XallaX

Meow

Heb je de kinderbescherming van de batterij afgehaald?
Er zijn diverse merken die een rond stickertje met (een vies smaakje) op die batterijen plakken.
Als je die over het hoofd ziet werkt de batterij niet want daar zit precies het contactpunt in de pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-05 17:06
Je kunt geen enkele batterij/accu onbelast meten, er moet altijd een last op aangesloten zijn als je gaat meten. Een bijna lege batterij leeg zal nog steeds 3,3v aangeven.

Dus zorg ervoor dat je een nieuwe batterij hebt en dat zou moeten werken. Als dat niet werkt is er iets mis met je moederbord.
Pagina: 1