Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylanos
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01-07-2024
Hallo iedereen!
Ik ga een PC bouwen maar ik stond er nog even bij stil hoeveel GB ik nou eigenlijk nodig ga hebben.
Ik heb zelf nu al een laptop met 400GB aleen ik merk dat dit veel te weinig is, ik heb nu al sommige games moeten verwijderen.
Ik ga games spelen zoals fnaf en undertale maar ook heel veel games zoals minecraft, elden ring en Forza horizon 5/6. Nou weet ik dat dit dure games zijn qua GB.
Maar is mijn Crucial P3 Plus 2TB eigenlijk wel genoeg?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik kijk uit naar de reacties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:44

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hoeveel SSD's kun je aansluiten op je nieuwe PC?

Als je schijf vol is, kun je een extra SSD toevoegen, binnen Steam kun je eenvoudig meerdere opslaglocaties kiezen/verplaatsen. Voor de spellen die je los installeert, kan het een beetje kiezen/klooien zijn.

Daarnaast, als je internet snel genoeg is, kun je ook games verwijderen om ze later weer opnieuw te installeren.
Vaak staan je saves ook al in de cloud / gekoppeld aan account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Games zijn zo enorm groot dat je soms ook met 4TB tegen limieten aan kan lopen als je alle games die hebt altijd geinstalleerd wil hebben. Ik heb er zelf geen problemen mee om games te verwijderen als ik ze toch het komende jaar niet ga spelen. Met mijn huidige internetsnelheid is het toch binnen 1 uur weer binnen als ik iets weer opnieuw wil spelen.

Wat betreft prijs/prestatie is 2TB een mooie keus. Je kan wel voor 2x 2TB gaan of 4TB, maar da's gelijk een stuk duurder. Niets mis met 2TB voor de meeste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
2tb ssd en een bv 12tb hdd

alles wat ik niet regelmatig gebruik gaat naar de 12.
films/series/muziek/fotos gaan ook naar de 12..

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Hoe snel is je internetabonnement? Zelf heb ik 1 gigabit en in de praktijk laat ik spellen nooit geïnstalleerd staan als de ruimte krap wordt, ik download ze wel weer, zo lang duurt ‘t niet.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar Componenten koopadvies zit er echter niet in want eigen onderzoek ontbreekt. Hoeveel je nodig hebt zul je uiteindelijk toch echt zelf moeten berekenen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.