Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In de woonkamer gamen op een 4k TV. De PC komt in een kastje te staan van 50cm x 32cm x 35cm (breedte x hoogte x diepte). De achterkant van het kastje staat op een paar cm van de muur en is open.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €2000-€2500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een behuizing voor een Micro-ATX systeem en componenten die het mogelijk maken om met 4k resolutie en >60fps te gamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik maak me enigszins zorgen of de airflow in het tv meubel goed genoeg gaat zijn. Vreten de componenten teveel energie om redelijk te kunnen koelen?
Ga je overklokken?
Nee, eerder underclocken als dat veel energie/warmte bespaart.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb het systeem grotendeels gebaseerd op de 4k-game-pc uit de meest recente BBG: Best Buy Guide: De beste 4k-game-pc.
Mijn belangrijkste vragen:
1. Zijn de aanpassingen t.o.v. het BBG systeem redelijk? Gaat alles in de behuizing passen?
2. Zou het goed gaan qua warmte afvoer met dit systeem in een klein kastje?
3. Zie ik iets over het hoofd?
In de woonkamer gamen op een 4k TV. De PC komt in een kastje te staan van 50cm x 32cm x 35cm (breedte x hoogte x diepte). De achterkant van het kastje staat op een paar cm van de muur en is open.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €2000-€2500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een behuizing voor een Micro-ATX systeem en componenten die het mogelijk maken om met 4k resolutie en >60fps te gamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik maak me enigszins zorgen of de airflow in het tv meubel goed genoeg gaat zijn. Vreten de componenten teveel energie om redelijk te kunnen koelen?
Ga je overklokken?
Nee, eerder underclocken als dat veel energie/warmte bespaart.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb het systeem grotendeels gebaseerd op de 4k-game-pc uit de meest recente BBG: Best Buy Guide: De beste 4k-game-pc.
Mijn belangrijkste vragen:
1. Zijn de aanpassingen t.o.v. het BBG systeem redelijk? Gaat alles in de behuizing passen?
2. Zou het goed gaan qua warmte afvoer met dit systeem in een klein kastje?
3. Zie ik iets over het hoofd?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 329,- | € 329,- |
1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 124,99 | € 124,99 |
1 | Videokaarten | ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC Edition | € 1.099,- | € 1.099,- |
1 | Behuizingen | Chieftec Mesh Pro Cube CI-02B-OP | € 58,- | € 58,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 6 | € 47,85 | € 47,85 |
1 | Ventilators | Arctic P12 PWM PST Zwart, 120mm | € 5,15 | € 5,15 |
1 | Ventilators | Arctic P14 PWM PST Zwart, 140mm | € 7,41 | € 7,41 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master GX III Gold 850W | € 129,90 | € 129,90 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 224,90 | € 224,90 |
Totaal | € 2.136,10 |