Vraagje: ik heb (voor een andere klus dan deze) een offerte aangevraagd bij een loodgieter. De betreffende loodgieter wilde ook even in de meterkast kijken en merkt op dat e.e.a. na onze watermeter vervangen moet worden, omdat volgens hem e.e.a. niet voldoet aan de hedendaagse normen voor (voedsel)veiligheid. De metalen waarvan de koppelstukken achter de watermeter zijn gemaakt zouden de boosdoener zijn, waardoor volgens hem ook een nieuwe terugslagklep en een nieuwe drukmeter noodzakelijk is. Zie de foto hieronder voor een idee hoe het er bij ons uitziet:
:strip_exif()/f/image/vBjvfBb1sx7QQ2STcVMxm1hb.jpg?f=fotoalbum_large)
Het gevolg is dat de werkzaamheden voor een simpele klus leiden tot een offerte van omvang. Nu vraag ik me af of hij een legitiem punt te pakken heeft of dat hij een kans ruikt geld te verdienen (doordat we in een tamelijk riant huis wonen zijn we wel eens vaker slachtoffer van "creatieve offertes").
Wie weet raad?
:strip_exif()/f/image/vBjvfBb1sx7QQ2STcVMxm1hb.jpg?f=fotoalbum_large)
Het gevolg is dat de werkzaamheden voor een simpele klus leiden tot een offerte van omvang. Nu vraag ik me af of hij een legitiem punt te pakken heeft of dat hij een kans ruikt geld te verdienen (doordat we in een tamelijk riant huis wonen zijn we wel eens vaker slachtoffer van "creatieve offertes").
Wie weet raad?