Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:41
Ik heb een Oneplus 12 met android 14. Ik probeer al de hele dag om een activatiecode van Whatsapp via sms of telefoonoproep te krijgen. Ik krijg de suggestie dat ik een verkeerd telefoonnummer heb ingevoerd, maar dat nummer is correct.
Uit andere bron ontvang ik wel sms. Ik heb Whatsapp al opnieuw geinstalleerd, dit helpt dus niet. Hoe los ik dit op?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bij mij kwam de activatie sms op mijn oude telefoon binnen i.p.v. mijn nieuwe bij de overstap van een Samsung S21+ naar de S24U.
Ik denk dat dit bij jou ook het geval is,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:56
Geen activatie SMS ontvangen is vervelend, en lastig te onderzoeken, dus een rijtje vragen:
  1. Wat is het merk model van je huidige en vorige telefoon?
  2. Heb je de SIM kaart over gezet in je nieuwe telefoon of nog actief in je oude telefoon?
  3. Is het een mobiel nummer van hetzelfde land waarin je je bevindt? Dus een Nederlandse 06 en je bent in Nederland?
  4. Hoe schrijf je het nummer, via kopieren en plakken, of tik je het los, en gebruik je dan de 06 notitie, of +31 notitie vorm? En gebruik je automatisch aanvullen met een spatie ervoor of erachter of tik je het echt los in?
  5. Welke applicatie gebruik je voor SMS op je telefoon (bijvoorbeeld Samsung telefoons hebben 2 berichten apps, maar je kunt ook alternatieve apps gebruiken voor beheer SMS berichten zoals Facebook of Signal)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:41
Het probleem is nu opgelost. Ik had een nieuwe tablet gekocht en wilde daar ook WhatsApp op ontvangen. In plaats van de code scannen heb ik mijn telefoonnummer onnadenkend ingevuld bij het aanmeldscherm. Dat realiseerde ik me dat na een tijdje pas. Ik heb een mailtje gestuurd naar de helpdesk van WhatsApp en daar zei men dat mijn account weer gerest kon worden. Meteen ontving ik een sms en was het probleem uit de wereld.
Fijn, maar wat zijn we toch afhankelijk geworden van dit soort diensten... Bedankt voor de hulp in ieder geval.