Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylanos
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01-07-2024
hallo iedereen!

Ik zat naar mijn PC build te kijken en schrok er een beetje van van hoe duur het allemaal gaat zijn. Ik had ook wel al verwacht dat het duur zou zijn maar ik ging toch even kijken naar componenten die goedkoper konden.
Toen keek ik naar mijn AIO. De ARCTIC liquid freezer III 360mm.
In mijn build komt een Ryzen 5 7600X dus ik weet ook niet zeker hoeveel die nodig heeft.
Die AIO is al 130 euro (ik wil wel nog montech RGB fans erop zetten omdat dat ook mijn case word).
Ik zat even te zoeken naar een andere AIO maar ik kan echt geen andere goede vinden voor een lagere prijs. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:29

Thomg

Aww yiss

Als je een 7600X hebt is het antwoord niet. Waarom zoveel geld tegen een koeler aangooien? Je hebt het ook nog eens over montech RGB fans, misschien is het handig als je even heroverweegt hoe je je budget spendeert want dit lijkt me niet echt de juiste manier.

Maar als je per se een AIO wilt zijn de Arctic Liquid Freezers inderdaad de bang for the buck AIOs. Goedkoper word hier vrij snel duurkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-07 15:23
Precies, de arctic koelers zijn goedkoop vergeleken met andere AIOs.
130 euro voor een waterkoeling systeem vind ik niet duur.. maar als je budget niet zo groot is, heeft 130 euro veel impact.
Ga dan gewoon terug naar luchtkoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:44
Welke Montech case ga je gebruiken? Let er op dat veel van hun fans nog molex gebruiken voor de stroomtoevoer. Dat zit in sommige gevallen niet eens meer op moderne voedingen en als het er wel op zit is het niet ideaal voor cable management...

Verder sluit ik me aan bij Thomg. Een waterkoeler voor een 7600X is nergens voor nodig. Pak eerder een dikke luchtkoeler met wat RGB er op. Bespaart je een hoop geld en doet niks af aan de performance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:40

rapture

Zelfs daar netwerken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhYq-q7enmcoY-NiNsAEeWDmri8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IqNUBG6Fcc3hKE3N8M5f5NuL.png?f=user_large

Voor 134W piekvermogen bestel je voor minder dan 40 euro op Amazon een luchtkoeler die 200W kan koelen:
uitvoering: Thermalright Peerless Assassin 120 SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:43
Ik denk dat je er goed aan doet om je lijstje te posten. Wellicht dat wij dan beter met je kunnen meekijken en suggesties geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Voor die CPU is een 360mm overkill, neem gerust een 240mm. Scheelt ook alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:26
Welke behuizing heb je?

Montech fans op je Arctic zou ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:19
mylanos schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:39:
De ARCTIC liquid freezer III 360mm.
In mijn build komt een Ryzen 5 7600X dus ik weet ook niet zeker hoeveel die nodig heeft.
Die AIO is al 130 euro (ik wil wel nog montech RGB fans erop zetten omdat dat ook mijn case word).
Ik zat even te zoeken naar een andere AIO maar ik kan echt geen andere goede vinden voor een lagere prijs. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Montech fans op je AIO zetten zou ik niet doen. Die fans zijn enorm veel slechter dan de meegeleverde arctic fans.

De Liquid freezer lijn is een van de goedkoopste AIO lijnen die er momenteel is en ook nog een van de best presterende.
Als je die niet kunt/wilt betalen, is waterkoeling dus gewoon geen optie.

uitvoering: Arctic Liquid Freezer III 240 A-RGB Zwart is veel goedkoper omdat ie een maatje kleiner is (ik neem aan dat je rgb wilt?)

Maar is een uitvoering: Thermalright Peerless Assassin 120 SE ARGB Zwart niet wat? Eventueel misschien nog goedkoper via amazon te bestellen

[ Voor 22% gewijzigd door youridv1 op 25-06-2024 09:07 ]

Pagina: 1