Iedereen bedankt voor alle reakties.
[ Voor 92% gewijzigd door Kctje op 20-06-2024 15:03 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Kctje op 20-06-2024 15:03 ]
[ Voor 22% gewijzigd door icantfly1 op 20-06-2024 11:16 ]
I have stability. The ability to stab.
Daar kun je helemaal niets mee tenzij je kunt aantonen dat je de in bruikleen hebt gegeven of hebt verhuurd aan degene die in de woning achterblijft. Wanneer je, na het definitief verlaten van de woning, toch wilt komen halen, dan loop je bij het binnengaan van de woning het risico te maken te krijgen met huisvredebreuk of een beschuldiging van diefstal. Het is in de praktijk dus zaak om wanneer je zoals je het omschrijft' de tent uit wordt gezet' te verhuizen en te vertrekken op een rustig moment en dan dat mee te nemen wat de eigenaar ervan toebehoort. Doet men dit niet dan rest nog slechts de cocnclusie dat je wel eigenaar bent van de spullen maar niet meer kunt aantonen dat je dat bent.Kctje schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:12:
Wat kan je hiermee?
Is er een mogelijkheid om je spullen terug te krijgen of ga je dit verliezen?
Niet om het een of ander, maar dit is natuurlijk wel problematisch. Dit heeft natuurlijk op meerdere niveau's gevolgen wat nu best als een vorm van fraude gezien kan worden.Je woont bij iemand waar je niet ingeschreven staat (sociale huur)
[ Voor 17% gewijzigd door Grannd op 20-06-2024 11:41 ]
Niet pe sé wanneer de inschrijving in de Basisregistratie Personen (BRP) juist is en de gegevens waarover de Belastingdienst beschikt (denk b.v. aan de Huurtoeslag) wel kloppen. In nog veel huurcontracten in de sociale sector is ook opgenomen dat een huurder een woning huurt voor zichzelf, zijn huishouden en/of zijn gezin. De leden van het 'huishouden' of het 'gezin' (en dat wordt ruim gezien) hoeven geen deel uit te maken van het huurcontract.eric.1 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:32:
[...]Dit heeft natuurlijk op meerdere niveau's gevolgen wat nu best als een vorm van fraude gezien kan worden.
TS geeft juist aan niet ingeschreven te zijn in de BRP, het huurcontract is idd iets anders.Wim1147 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:41:
[...]
Niet pe sé wanneer de inschrijving in de Basisregistratie Personen (BRP) juist is en de gegevens waarover de Belastingdienst beschikt (denk b.v. aan de Huurtoeslag) wel kloppen. In nog veel huurcontracten in de sociale sector is ook opgenomen dat een huurder een woning huurt voor zichzelf, zijn huishouden en/of zijn gezin. De leden van het 'huishouden' of het 'gezin' (en dat wordt ruim gezien) hoeven geen deel uit te maken van het huurcontract.
Ik ging ervan uit dat "niet ingeschreven staat" betekent dat diegene elders woont dan wat in de BRP staat. Als de BRP wel klopt, dan heb je zeker gelijk.Wim1147 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:41:
[...]
Niet pe sé wanneer de inschrijving in de Basisregistratie Personen (BRP) juist is en de gegevens waarover de Belastingdienst beschikt (denk b.v. aan de Huurtoeslag) wel kloppen. In nog veel huurcontracten in de sociale sector is ook opgenomen dat een huurder een woning huurt voor zichzelf, zijn huishouden en/of zijn gezin. De leden van het 'huishouden' of het 'gezin' (en dat wordt ruim gezien) hoeven geen deel uit te maken van het huurcontract.
Dan komt er daarna nog een busje. Van de politie.Daniel36 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:46:
Mits je een sleutel hebt: huur een busje, wacht tot de ander er niet is en laad al jouw spullen in.
Tenminste dat doen ze in films.
Dat moet dan eerst nog en dan kun je kijken wat ze doen als je het netjes uitlegt?souljah1h schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:49:
[...]
Dan komt er daarna nog een busje. Van de politie.
Is dat relevant voor de vraagstelling?tiswat schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:37:
Is het een 'stel' of is het gewoon wat er daadwerkelijk speelt?
*sowieso
Aangezien de persoon in kwestie niet is ingeschreven op het adres is dit advies niet heel slim.Daniel36 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:46:
Mits je een sleutel hebt: huur een busje, wacht tot de ander er niet is en laad al jouw spullen in.
Tenminste dat doen ze in films.
*sowieso
Eric, Signing off !!
Het probleem hier is dat eigenlijk niet helemaal duidelijk is wat wordt bedoeld met 'niet ingeschreven'. Betekent het in dit geval dat de vertrekkende bewoner niet als (mede)huurder staat vermeld in het huurcontract of betekent het dat er geen inschrijving is in de Basisregistratie Personen? Het e.e.a. maakt nogal wat uit voor de positie van de betrokkenen.DonJunior schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:59:
[...]Aangezien de persoon in kwestie niet is ingeschreven op het adres is dit advies niet heel slim.
Dit is namelijk gewoon huisvredebreuk/diefstal.
Ik kan prima aan jouw sleutel komen, wil niet zeggen dat ik dan zonder problemen binnen mag en 'mijn' spullen mag weghalen.
Begrijp ik hieruit dat u dakloos bent of bent geworden? Is de situatie het gevolg geweest van het leven van 'bank naar bank' bij bekenden? Ik hoop voor u op een snelle, passende en goede oplossing.Kctje schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:06:
Bedankt voor alle reakties.
Het is een erg vervelende situatie maar door de huidige woningmarkt zal ik helaas niet de enige zijn die op deze manier onderdak heeft (gehad)
Het is geen vrije keuze geweest om het zo te doen, maar een noodoplossing.
Ik zal dus nogmaals mijn verlies moeten pakken 😞
Lang leve een leven hard werken en zo eindigen.
Het enige positieve is dat als je echt helemaal niks meer hebt, het alleen maar beter kan gaan 😀
Praktisch gezien waarschijnlijk wel de enige goede optie maar dat blijft toch altijd wel een beperkt advies.SmurfLink schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:24:
Spullen zijn van jou, maar de weg om ze terug te krijgen gaat lang en duur zijn. Ik zou m'n verlies pakken en verder gaan met m'n leven.
[ Voor 8% gewijzigd door Emiel1984 op 20-06-2024 13:06 ]
[LTS][MTS][HTS]
Gelukkig hoef je je ook niet in de schulden te steken als je verlegen zit om een bed of een bank, met een paar tientjes, een rijbewijs en een vrije ochtend kan je zo mbv gratis aangeboden meubels op Marktplaats en een busje via Snappcar in een ochtendje zo een rondje doen om een hele huisraad bij elkaar te regelen.superkoex9 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:33:
[...]
Uiteraard zit op tweakers een behoorlijke groep mensen die bovengemiddeld/bovenmodaal verdienen maar er is echt een grote groep mensen die niet een nieuw bed of een nieuwe bank kunnen kopen zonder zich in de schulden te steken.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq