Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kctje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-04 15:57
Iedereen bedankt voor alle reakties.

[ Voor 92% gewijzigd door Kctje op 20-06-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icantfly1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 17:35
Dit kan al snel uit komen bij juridische stappen wanneer dit met een normaal gesprek niet lukt. Uiteindelijk zijn en blijven de spullen jouw eigendom: https://www.rechtstelefoo...eruggeven-wat-kan-ik-doen

[ Voor 22% gewijzigd door icantfly1 op 20-06-2024 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Spullen zijn van jou, maar de weg om ze terug te krijgen gaat lang en duur zijn. Ik zou m'n verlies pakken en verder gaan met m'n leven.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim1147
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-11-2024
Kctje schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:12:
Wat kan je hiermee?
Is er een mogelijkheid om je spullen terug te krijgen of ga je dit verliezen?
Daar kun je helemaal niets mee tenzij je kunt aantonen dat je de in bruikleen hebt gegeven of hebt verhuurd aan degene die in de woning achterblijft. Wanneer je, na het definitief verlaten van de woning, toch wilt komen halen, dan loop je bij het binnengaan van de woning het risico te maken te krijgen met huisvredebreuk of een beschuldiging van diefstal. Het is in de praktijk dus zaak om wanneer je zoals je het omschrijft' de tent uit wordt gezet' te verhuizen en te vertrekken op een rustig moment en dan dat mee te nemen wat de eigenaar ervan toebehoort. Doet men dit niet dan rest nog slechts de cocnclusie dat je wel eigenaar bent van de spullen maar niet meer kunt aantonen dat je dat bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:06
Je woont bij iemand waar je niet ingeschreven staat (sociale huur)
Niet om het een of ander, maar dit is natuurlijk wel problematisch. Dit heeft natuurlijk op meerdere niveau's gevolgen wat nu best als een vorm van fraude gezien kan worden.

Niet dat ik hier op wil focussen, maar misschien wel goed om te beseffen dat diegene niet teveel slapende honden wakker maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-05 09:43
Die video maakt niet veel uit, het zijn de aankoopbonnen waarmee je het kan aantonen. Maar om je spullen terug te krijgen zal je toch een rechtsgang in beweging moeten zetten, als de eigenaar van het huis je er niet meer in wilt hebben.

Bedenk dus goed of de spullen voldoende waarde hebben om dit te rechtvaardigen.

ps - je bent nog door schade en schande wijs aan het worden. Als je daar al mee klaar was, dan had je uberhaupt geen spullen in huis bij iemand waarvan je dacht een video nodig te hebben om je spullen terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:18
Is het een 'stel' of is het gewoon wat er daadwerkelijk speelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Doe een net en vriendelijk verzoek om de spullen terug en als je dat niet krijgt neem dan je verlies.

Misgun jezelf en de ander de stress van ruzie over wat uiteindelijk maar spullen zijn.
Gun jezelf de vrijheid om een punt achter de relatie of wat het ook was te zetten en lekker op je eigen benen verder te gaan, met de geleerde lessen in je broekzak om niet nog eens dezelfde fout te maken.
En met dat laatste bedoel ik het samenwonen zonder inschrijving en/of een huurovereenkomst of iets, waardoor je niet zomaar nog eens 'de tent uitgezet' kan worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Grannd op 20-06-2024 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-05 21:39
Als diegene het niet gewoon terug wil geven dan zal je het inderdaad via een juridische procedure moeten proberen. Daarbij zijn de bonnen + rekeningafschriften wel van belang. Maar zo'n video voegt niks toe. Die kan diegene zelf ook maken en precies hetzelfde zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim1147
eric.1 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:32:
[...]Dit heeft natuurlijk op meerdere niveau's gevolgen wat nu best als een vorm van fraude gezien kan worden.
Niet pe sé wanneer de inschrijving in de Basisregistratie Personen (BRP) juist is en de gegevens waarover de Belastingdienst beschikt (denk b.v. aan de Huurtoeslag) wel kloppen. In nog veel huurcontracten in de sociale sector is ook opgenomen dat een huurder een woning huurt voor zichzelf, zijn huishouden en/of zijn gezin. De leden van het 'huishouden' of het 'gezin' (en dat wordt ruim gezien) hoeven geen deel uit te maken van het huurcontract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Wim1147 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:41:
[...]

Niet pe sé wanneer de inschrijving in de Basisregistratie Personen (BRP) juist is en de gegevens waarover de Belastingdienst beschikt (denk b.v. aan de Huurtoeslag) wel kloppen. In nog veel huurcontracten in de sociale sector is ook opgenomen dat een huurder een woning huurt voor zichzelf, zijn huishouden en/of zijn gezin. De leden van het 'huishouden' of het 'gezin' (en dat wordt ruim gezien) hoeven geen deel uit te maken van het huurcontract.
TS geeft juist aan niet ingeschreven te zijn in de BRP, het huurcontract is idd iets anders.
Dat is bij een sociale huurwoning meestal juist zodat er geen toeslagen/uitkeringen/bijstand/alimentatie wordt ingehouden omdat er inmiddels sprake is van een huishouden met meerdere inkomens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:06
Wim1147 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:41:
[...]

Ik ging ervan uit dat "niet ingeschreven staat" betekent dat diegene elders woont dan wat in de BRP staat. Als de BRP wel klopt, dan heb je zeker gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 00:09

Daniel36

vernieuwde formule

Mits je een sleutel hebt: huur een busje, wacht tot de ander er niet is en laad al jouw spullen in.
Tenminste dat doen ze in films.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Daniel36 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:46:
Mits je een sleutel hebt: huur een busje, wacht tot de ander er niet is en laad al jouw spullen in.
Dan komt er daarna nog een busje. Van de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 00:09

Daniel36

vernieuwde formule

souljah1h schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:49:
[...]

Dan komt er daarna nog een busje. Van de politie.
Dat moet dan eerst nog en dan kun je kijken wat ze doen als je het netjes uitlegt?

Maar goed, je verlies nemen en niks doen is waarschijnlijk een beter plan ja.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-05 14:11
tiswat schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:37:
Is het een 'stel' of is het gewoon wat er daadwerkelijk speelt?
Is dat relevant voor de vraagstelling?
Kan me prima voorstellen dat niet iedereen zijn leven open en bloot wil gooien op een forum en dus via/via vragen stelt. Niets mis mee.
Daarbij, dit soort vragen voegt toch ook niet zo heel veel toe voor TS of is in dergelijke gevallen je advies anders?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-05 14:11
Daniel36 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:46:
Aangezien de persoon in kwestie niet is ingeschreven op het adres is dit advies niet heel slim.
Dit is namelijk gewoon huisvredebreuk/diefstal.

Ik kan prima aan jouw sleutel komen, wil niet zeggen dat ik dan zonder problemen binnen mag en 'mijn' spullen mag weghalen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:01
Hoe kun je beschuldigt worden van diefstal als het je eigen (aantoonbaar via bonnen) spullen zijn?
Dan geldt alleen huisvredebreuk, nou, dat risico zou ik wel willen nemen hoor.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:37
je kan natuurlijk ook aangifte doen dat zij jouw spullen gestolen heeft...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kctje
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-04 15:57
Bedankt voor alle reakties.
Het is een erg vervelende situatie maar door de huidige woningmarkt zal ik helaas niet de enige zijn die op deze manier onderdak heeft (gehad)
Het is geen vrije keuze geweest om het zo te doen, maar een noodoplossing.
Ik zal dus nogmaals mijn verlies moeten pakken 😞
Lang leve een leven hard werken en zo eindigen.
Het enige positieve is dat als je echt helemaal niks meer hebt, het alleen maar beter kan gaan 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim1147
DonJunior schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:59:
[...]Aangezien de persoon in kwestie niet is ingeschreven op het adres is dit advies niet heel slim.
Dit is namelijk gewoon huisvredebreuk/diefstal.

Ik kan prima aan jouw sleutel komen, wil niet zeggen dat ik dan zonder problemen binnen mag en 'mijn' spullen mag weghalen.
Het probleem hier is dat eigenlijk niet helemaal duidelijk is wat wordt bedoeld met 'niet ingeschreven'. Betekent het in dit geval dat de vertrekkende bewoner niet als (mede)huurder staat vermeld in het huurcontract of betekent het dat er geen inschrijving is in de Basisregistratie Personen? Het e.e.a. maakt nogal wat uit voor de positie van de betrokkenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim1147
Kctje schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:06:
Bedankt voor alle reakties.
Het is een erg vervelende situatie maar door de huidige woningmarkt zal ik helaas niet de enige zijn die op deze manier onderdak heeft (gehad)
Het is geen vrije keuze geweest om het zo te doen, maar een noodoplossing.
Ik zal dus nogmaals mijn verlies moeten pakken 😞
Lang leve een leven hard werken en zo eindigen.
Het enige positieve is dat als je echt helemaal niks meer hebt, het alleen maar beter kan gaan 😀
Begrijp ik hieruit dat u dakloos bent of bent geworden? Is de situatie het gevolg geweest van het leven van 'bank naar bank' bij bekenden? Ik hoop voor u op een snelle, passende en goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkoex9
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11-05 13:25
SmurfLink schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:24:
Spullen zijn van jou, maar de weg om ze terug te krijgen gaat lang en duur zijn. Ik zou m'n verlies pakken en verder gaan met m'n leven.
Praktisch gezien waarschijnlijk wel de enige goede optie maar dat blijft toch altijd wel een beperkt advies.
Als je bij iemand in een sociale huurwoning woont zonder inschrijving zitten er vaak andere problemen aan gekoppeld. Vaak gaat het om een financieel kwetsbare situatie.
Uiteraard zit op tweakers een behoorlijke groep mensen die bovengemiddeld/bovenmodaal verdienen maar er is echt een grote groep mensen die niet een nieuw bed of een nieuwe bank kunnen kopen zonder zich in de schulden te steken.

Gesprek aangaan. Helpt dat niet dan rechtshulp inwinnen en adh daarvan beslissen wat je gaat doen zou mijn advies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-05 13:35

Emiel1984

Made in NL

Niet direct het antwoord op je vraag maar heb je wel meebetaald aan de huur en andere zaken zoals gemeentebelastingen? Als je daar bewijs van hebt kan je dat gebruiken verwacht ik.
Als je dat niet hebt hoeven doen dan zou ik dit maar gaan zien als een (niet van tevoren afgesproken) compensatie.

Wat @superkoex9 aangeeft verwacht ik namelijk ook dat de realiteit veel genuanceerder is dan hoe zwart\wit in dit topic lijkt te worden gereageerd. Ik hoop dat je snel een meer permanente plek gaat vinden @Kctje ik heb geen idee of anti-kraak nog een ding is maar wellicht is dat iets voor jou om in te verdiepen. Dat ging 15-20 jaar geleden vaak maar om tijdelijke bewoning van leegstaande bedrijven en panden. Als je dan eruit moest stond je toen ook direct weer vooraan de rij bij nieuwe locaties.

[ Voor 8% gewijzigd door Emiel1984 op 20-06-2024 13:06 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

superkoex9 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:33:
[...]

Uiteraard zit op tweakers een behoorlijke groep mensen die bovengemiddeld/bovenmodaal verdienen maar er is echt een grote groep mensen die niet een nieuw bed of een nieuwe bank kunnen kopen zonder zich in de schulden te steken.
Gelukkig hoef je je ook niet in de schulden te steken als je verlegen zit om een bed of een bank, met een paar tientjes, een rijbewijs en een vrije ochtend kan je zo mbv gratis aangeboden meubels op Marktplaats en een busje via Snappcar in een ochtendje zo een rondje doen om een hele huisraad bij elkaar te regelen.
En vanaf daar weer opnieuw beginnen met, als je de financiële ruimte ervoor heb, het opnieuw inrichten van je huis met de spullen die je echt graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Modbreak:Met een lege TS heeft het open houden van dit topic ook geen waarde meer. Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.