Crashen van pc NIET tijdens gamen!

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMon
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20-06-2024
Elke keer als ik op youtube wil of gewoon wat aan het surfen ben gaat me pc uit dan hoor ik nog even geluid voor 1 min en dan gaat de pc uit maar lamp van me pc staat nog wel aan.

tijdens het gamen zelf ervaar ik gene problemen dat gezegd moet ik wel een game draaien als ik een andere game wil instaleren wat zeer irritant begint te worden.

ik heb alles geupdate alles in me pc is schoon temperatuur komt alleen tijdens gamen rond de 70 snap er niks van

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:16
Begin eens met het benoemen van de componenten het hele systeem en wat kan je wellicht vinden in de logs in Windows. Misschien kan je daar wat uit halen. De 2e alinea ontgaat me wat je nou eigenlijk bedoelt te zeggen.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMon
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 20-06-2024
wat ik bedoel ermee raar genoeg als ik ark of iets speel loopt me pc gewoon normaal maar zodra ik geen game aan heb staan en ik iets anders op me pc wil doen zoals bv youtube of netflix dan knalt me pc gewoon uit.
ik maak zo even wat screenshots van me hardware enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telerion
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:48
Soortgelijk issue gehad waar mijn pc constant een blauw scherm gaf, tenzij er een game aanstond.
Bleek uiteindelijk in de (oudere) voeding te zitten. De power naar de (nvme)harddisk viel weg en die schakelde uit, stond echter OS op dus blauw scherm. Vermoeden was dat die niet consistent lage vermogens kon leveren, maar met hogere vermogens geen problemen had.
Na wisselen naar een nieuwe voeding waren alle problemen verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:16
Dat is ook wel het eerste onderdeel waar ik aan dacht maar met de nu bekende feiten is de onderbouwing te summier en bovendien zijn er ook andere hardware matige zaken te proberen die makkelijker / zonder kosten uit te voeren zijn zoals bijvoorbeeld RAM in een ander bankje. Meestal heb je geen vervangende voeding liggen die je er zo even in kan plaatsen. Software matig is er ook nog veel te proberen op het gebied van drivers/firmware/bios.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-07 17:19
Telerion schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:10:
Soortgelijk issue gehad waar mijn pc constant een blauw scherm gaf, tenzij er een game aanstond.
Bleek uiteindelijk in de (oudere) voeding te zitten. De power naar de (nvme)harddisk viel weg en die schakelde uit, stond echter OS op dus blauw scherm. Vermoeden was dat die niet consistent lage vermogens kon leveren, maar met hogere vermogens geen problemen had.
Na wisselen naar een nieuwe voeding waren alle problemen verdwenen.
Dit probleem komt voor bij het plaatsen van te oude voedingen icm nieuwere hardware. De laagste powerstates worden niet gesupport waardoor het inderdaad kan gebeuren dat het systeem in idle en lage load instabiel wordt.

Over het probleem van TS kan weinig gezegd worden zonder een daadwerkelijke omschrijving van de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis eigen inzet en uitzoekwerk. Je mag alles vragen op het forum mits je maar aangeeft wat je zelf gevonden hebt en wat er onduidelijk is. Zie ook de Huisregels. en de standaard template die naar voren komt als je een topic opent.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dicht bij gebrek aan eigen inzet. Het staat je natuurlijk vrij een nieuw topic te openen. Let daarbij op bovenstaande.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.