[xml2mysql] Wie o wie???

Pagina: 1
Acties:

• RSD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02-2017
Weet iemand misschien een handige tool, waarmee ik snel xml bestanden kan omzetten naar mysql. Ik heb al overal gezocht, maar kwam niet het juiste programmaatje tegen.. Ik ben op zoek naar een programma dat vanaf mijn windows machine snel dit kan omzetten.. ik heb verder geen webserver of apache of wat dan ook draaien.

Alvast bedankt,

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Met Perl alles omzetten in INSERT statements en dan met MySQLDump ofzo in je MySQL database dumpen.....

my EUR 0.02

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Misschien is het het makkelijkst om XSLT te gebruiken om de XML documenten om te zetten naar het MySQL dunp formaat. Dit is (als er niet al te veel conversies nodig zijn) erg goed te doen :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• RSD
Zouden jullie misschien iets concreter willen zijn. Dus misschien wat links plaatsen ofzo.

Alvast bedankt...

Verwijderd

Misschien moet jij ook iets concreter zijn. Een XML document is tenslotte iets anders dan een database.

Misschien helt dit iets: http://www.xml101.com

Enjoy :)

• mbravenboer
Er is meer dan genoeg informatie over XSLT te vinden op het web. Kijk eens op de site van het w3c ( http://www.w3c.org ;) ) of lees bijvoorbeeld eens de interessante tutorial (helaas wel ppt) op http://www.xfront.com .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• RSD
Maar bestaat er niet een proggie dat een xml file omzet naar een mysql dump file.. ik heb al gezocht op xml2mysql of xml2sql, dit programma bestaat wel, maar kan de code ervan alleen niet vinden en dit programmaatje maakt ook alleen maar de tables aan en niet de inhoud van die tables.
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om het om te zetten naar SQL of zit ik er nu helemaal naast?

BTW: Wat is XSLT?

Alvast bedankt..

• RSD
Kan ik trouwens ook een xml document inlezen in php en dan mbv een insert query de gegevens in de database pompen...?

• RSD
Niemand?

• bartware
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2023

bartware

@jabber.org

Op woensdag 12 september 2001 14:17 schreef RSD het volgende:
Kan ik trouwens ook een xml document inlezen in php en dan mbv een insert query de gegevens in de database pompen...?
Natuurlijk kan dat.
Maar je zei zelf dat je geen webserver hebt draaien, dus moet je PHP los draaien. Dit kan voor zover ik weet met de GTK library.
Maar je moet dan een php script maken die alle tags leest en interpreteert. Dit kan zoals eerder gezegd ook met een willekeurige andere scripttaal zoals Perl.
Maar beter is wellicht om XSLT daarvoor te gebruiken.
XSLT is Extensible Stylesheet Language (XSL) - Transformations. Meer daarover lees je in dit hoofdstuk van de XML Bible:
http://www.ibiblio.org/xml/books/bible2/chapters/ch17.html
Of bij W3C: http://www.w3.org/TR/xslt

Heb ik me begrepen?
Cycle Vision 2020: 17-20 juli Sportpark Sloten & Wheelerplanet Spaarnwoude

• RSD
Maar bestaat er niet een programmaatje dat xml omzet naar mysql, zonder een hele xslt stylesheet te maken. Ik heb het onderstaande

<?xml version="1.0"?>
<?xml-stylesheet type='text/xsl' href='http://blabla' ?>
<Parties>
<Party IdItem="2161">
<Name>Kremlin</Name>
<CanOrder>No</CanOrder>
<Date>01-09-2001</Date>
<Location>Marcanti</Location>
<Street>Jan van Galenstraat 10</Street>
<City>Amsterdam</City>
<CountryCode>NL</CountryCode>
<Description>Dj: Cross</Description>
<TimeFrom>22:00</TimeFrom>
<TimeTill>08:00</TimeTill>
<PriceAtDoor>25</PriceAtDoor>
<WebSite>http://www.kremlin.nl</WebSite>
<Validated>yes</Validated>
<DateNumber>2452155</DateNumber>
<WeekDay>Saturday</WeekDay>
</Party>
<Party IdItem="2163">
....etcetc...
</Party>
</Parties>

Hoe kan ik dit nu omzetten naar MySQL? Want van die stylesheet transformatie snap ik vrij weinig..
Kan ik dat xml bestand niet inlezen in php en dan van daaruit in mysql zetten.. ik zie door de bomen het bos niet meer... brrr

• RSD
brr... wat irritant zeg dat XML!!!

• mbravenboer
XML een syntax standaard om data gestructureerd op te schrijven. Een applicatie kan nooit op een of andere magische manier een willekeurige XML file 'begrijpen'. Je zult dus zelf het een en ander moeten doen om te zorgen dat een applicatie je XML gegevens wel kan verwerken. Enkele grote commerciele database systemen hebben support voor XML input, waarbij je vaak via een configuratie bestand moet aangeven hoe de XML data naar relationele data kan worden omgezet. Dit kan niet (op een fraaie manier) automatisch gebeuren.

Er zit dus niet anders op dan je te verdiepen in de materie. Dat kan ook weleens goed zijn. XSLT is een hele simpele, maar krachtige oplossing voor jouw probleem en eerlijk gezegd heb ik niet zoveel zin om je een oplossing voor te gaan kauwen, want daar leer je niets van :) .

XML is trouwens helemaal niet irritant :) .

• RSD
Tja, ik ben nu met XML SPY en ACCESS aan het kloten, maar het wil nog niet echt vlotten helaas.. En tja, ik hoef er ook nix van te leren, ik hoop dat het eenmalig is, want heb het echt helemaal gehad met dat XML.. ben de hele avond al aan het prutsen.. brr... Zo nog maar ene roken, voor de ontspanning :7

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 23:11 schreef RSD het volgende:
Tja, ik ben nu met XML SPY en ACCESS aan het kloten, maar het wil nog niet echt vlotten helaas.. En tja, ik hoef er ook nix van te leren, ik hoop dat het eenmalig is, want heb het echt helemaal gehad met dat XML.. ben de hele avond al aan het prutsen.. brr... Zo nog maar ene roken, voor de ontspanning :7
dit meen je toch niet serieus hè?
weer zo'n iemand die veel wil, maar zich er niet in wil verdiepen :'(
Als je je de komende jaren nog veel met internet bezig wilt houden zou ik me maar een beetje verdiepen in XML hoor, het is echt wel relaxter dan dat jij beseft. Je kan het misschien niet hebben omdat je het niet direct begrijpt... maar goed, jij bent ook maar een mens..... niemand leert alles in 1 dag anders wist iedereen onderhand wel hetzelfde :)

smokeze :7

• RSD
Weer zo'n iemand die loopt te zeiken.. Op dit moment heb ik geen tijd en geen zin om te verdiepen in die XML shit, ik moet alleen die zooi ff omzetten naar MySQL. En dan is het boek XML voorlopig gesloten... Ik zit niet te wachten op zulke reacties van jou, anders had ik daar wel omgevraagd. Je zoet net alsof jij hier de XML koning bent en je helemaal aan het verdiepen bent in XML bla bla.. Als je nu nou eens wat tips had ofzo.. Maar nee... Blijkbaar kom je hier alleen je frustraties koelen.. Zo.. En zoveel wil ik niet, ik wil gewoon af van dat XML, want op dit moment vind ik dat erg irritant, maar die gegevens staan nu eenmaal in XML en die moeten naar MySQL.. Als ik nu weet hoe ik de eerste 4 regels van dat wat ik hiervoor gepost heb kan omzetten in een variabele.. dan weet ik in principe genoeg..

Anyone??

• RSD
brrr...

• RSD
Keine..? :(

• RSD
wat een bagger!!!

• mbravenboer
Ik doe het nooit, maar toch: slot request.

Als je ook maar iets wilt bereiken zal je toch zaken zelf uit moeten zeken en zeker niet de mensen die je proberen te adviseren op zo'n manier te behandelen als jij nu doet.

Verdiep je 1 uur in XSLT en je probleem is opgelost.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Eens met mbravenboer, ik volgde dit topic al met irritaties |:(

En daarbij:
Op donderdag 13 september 2001 09:00 schreef RSD het volgende:
Op dit moment heb ik geen tijd en geen zin om te verdiepen in die XML shit, ik moet alleen die zooi ff omzetten naar MySQL. En dan is het boek XML voorlopig gesloten...
Dit is een programmeerforum!

• RSD
ach zo bedoel ik het helemaal niet, maar het is me al gelukt :)
Pagina: 1