Ps5 vs pc met steam link

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 20:09
Ik twijfel tussen de aanschaf van een ps5 pro wanneer deze uitkomt of een 1440p gaming pc zoals uit de bestbuy.

Alle spellen die ik wil spelen zijn op beide platforms beschikbaar. Ik vind de ps5 pro fijn omdat je daarmee wel zeker bent dat je voorlopig, wellicht met iets minder toeters en bellen, spellen kan spelen die geoptimaliseerd zijn. Maar bij de pc is natuurlijk hardware technisch gezien krachtiger en dit zie je waarschijnlijk wel terug in de spellen.

Maar het kunnen gamen op zolder bij een groot 50" tv is wel zo lekker en ik vraag me dan ook af of Steam link daar een goede optie voor is. Kan ik dan met vergelijkbare quality de spellen van de pc streamen of verlies je daar echt veel qualitwit mee? En nu is er een Steam link kastje, maar is die ook echt benodigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
als t enkel is om te gamen op tv zou ik voor ps5 gaan.
als je ook andere dingen ermee wilt is pc natuurlijk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madailei
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-09 06:28
Voor steam link of de Playstation remote link tegenhanger gaat er allebei een lagere resolutie encoded over een lijntje om daar dan weergegeven te worden. Je zult dus bij beiden dezelfde nadelen ervaren voor remote spelen. Ik heb een tijd lang remote op de PS5 en op mijn desktop gespeeld en het is allebei prima speelbaar met af en toe een kleine merkbare vertraging in de input.

Persoonlijk ben ik best klaar met playstation. Het bijna verplichte betaalde internet a 151,99 er jaar* is schandalig duur, actief tegen cross play** Al hebben ze het na de backlash wel toegestaan en de ergonomie van de controller is ver te zoeken.

Dat gezegd hebbende, de ps5 geeft je wel een goed werkende game machine in een heel compacte form factor voor een giga goede prijs initieel. Maar hier betaal je over de hele looptijd voor alle andere dingen meer voor.

Steam remote play werkt gewoon door 2 machines te nemen, je game machine en een oude laptop ofzo, en op beiden steam te installeren. Dan heb je vanuit steam de mogelijkheid om een spel te streamen***.

Zelf ben ik een groter fan van de computer. Steam prijzen zijn beter, je hebt een machine waar je ook gewoon op kunt werken en andere dingen op kunt doen. Het heeft een upgrade path en kan altijd nog ingezet worden voor wat anders in de toekomst. Het is dus veelzijdiger, je betaald niet voor het gebruik van online, spellen zijn goedkoper en je hebt de mogelijkheid je machine beter te maken.

Hopelijk heb je hier wat aan ;)

* https://www.playstation.c...1&gclsrc=ds#subscriptions

** https://www.pushsquare.co...l-ps5-ps4-crossplay-games

*** YouTube: Setting up Steam Remote Play (PC to PC, 2022)

[ Voor 5% gewijzigd door madailei op 20-06-2024 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 20:09
madailei schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 07:19:
Voor steam link of de Playstation remote link tegenhanger gaat er allebei een lagere resolutie encoded over een lijntje om daar dan weergegeven te worden. Je zult dus bij beiden dezelfde nadelen ervaren voor remote spelen. Ik heb een tijd lang remote op de PS5 en op mijn desktop gespeeld en het is allebei prima speelbaar met af en toe een kleine merkbare vertraging in de input.

Persoonlijk ben ik best klaar met playstation. Het bijna verplichte betaalde internet a 151,99 er jaar* is schandalig duur, actief tegen cross play** Al hebben ze het na de backlash wel toegestaan en de ergonomie van de controller is ver te zoeken.

Dat gezegd hebbende, de ps5 geeft je wel een goed werkende game machine in een heel compacte form factor voor een giga goede prijs initieel. Maar hier betaal je over de hele looptijd voor alle andere dingen meer voor.

Steam remote play werkt gewoon door 2 machines te nemen, je game machine en een oude laptop ofzo, en op beiden steam te installeren. Dan heb je vanuit steam de mogelijkheid om een spel te streamen***.

Zelf ben ik een groter fan van de computer. Steam prijzen zijn beter, je hebt een machine waar je ook gewoon op kunt werken en andere dingen op kunt doen. Het heeft een upgrade path en kan altijd nog ingezet worden voor wat anders in de toekomst. Het is dus veelzijdiger, je betaald niet voor het gebruik van online, spellen zijn goedkoper en je hebt de mogelijkheid je machine beter te maken.

Hopelijk heb je hier wat aan ;)

* https://www.playstation.c...1&gclsrc=ds#subscriptions

** https://www.pushsquare.co...l-ps5-ps4-crossplay-games

*** YouTube: Setting up Steam Remote Play (PC to PC, 2022)
Bedankt voor deze uitgebreide uitleg. Van oorsprong ben ik ook echt een pc gamer, maar nu ik recent papa ben geworden is gemak ook wel een dingetje. Nu wil ik natuurlijk niet zeggen dat een pc ongemakkelijk is, maar ik heb wellicht het onterechte gevoel dat ik op de bestbuy desktop over 3 jaar niet meer soepel kan spelen en op de ps5 pro nog wel, gewoonweg vanwege optimalisatie voor die laatste. Ook duurdere spellen is in mijn geval misschien niet altijd waar, aangezien ik prima even kan wachten om later 2ehands op de kop te tikken.

Betalen voor online is wel een dingetje, al speel ik momenteel veel single-player.

Echter m'n backlog aan games, me oude gamer maten trekken me dan weer richting een pc. Denk dat voor mij de doorslag zal geven hoe lang ik verwacht "redelijk" dus ps5 qualiteit, ik kan gamen op een €1500 pc.