Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkelbeek
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 21:34
Beste Tweakers,

Aangezien ik aan het verbouwen ben was ik aan het kijken om ook meteen mijn thuis netwerk op de schop te nemen. Nu heb ik zelf een Experia box V10 van KPN, nu lees ik op verschillende plekken dat je deze niet in bridged modus kan zetten. Nu had ik de TP-LINK TL-R605 op het oog.

Maar als ik het goed begrijp heeft een router achter de Experia Box V10 geen zin aangezien ik deze niet in bridged modus kan zetten.
Want als ik dan op de TP-LINK TL-R605 port forwards zet gaat het niet werken aangezien de V10 dit overruled.

Welke opties heb ik? Mijn kennis van networking is niet super uitgebreid (met hulp vna youtube kom ik redelijk ver) maar het vervangen van de V10 door een eigen modem/router blijkt redelijk lastig te zijn qua instellen etc.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:24

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kunt je Tplink in de DMZ plaatsen van de Experiabox, dan werken je port forwards ook weer, al zou ik geen forwards gebruiken als je niet goed weet wat je doet. Het blijft een risico.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 13:59
Als je wifi/voip niet gebruikt van de Experiabox, dan kun je de Experiabox afkoppelen en alleen de TP-Link gebruiken.
Zoniet, dan kun je dubbel NAT proberen. Dus Experiabox met daarachter de TP-Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkelbeek
nelizmastr schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:24:
Je kunt je Tplink in de DMZ plaatsen van de Experiabox, dan werken je port forwards ook weer, al zou ik geen forwards gebruiken als je niet goed weet wat je doet. Het blijft een risico.
Gebruik voornamelijk forwards zodat ik home assistant vanaf buiten kan benaderen en bepaalde dockers op mn synology.

Verder heb ik de wifi uit van de experia box want heb 3 deco m5's voor de wifi in huis.
Staat ergens beschreven hoe ik de tp-link in de DMZ van de V10 hang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkelbeek
EverLast2002 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:58:
Als je wifi/voip niet gebruikt van de Experiabox, dan kun je de Experiabox afkoppelen en alleen de TP-Link gebruiken.
Zoniet, dan kun je dubbel NAT proberen. Dus Experiabox met daarachter de TP-Link.
Werkt IPTV van KPN dan nog wel als ik de experiabox ertussenuit haal? lees op diverse plekken dat KPN TV dan niet meer werkt?

Dubbel NAT ziet wel interesant uit, en zoals ik zie kan dit alleen maar gevolgen hebben voor VOIP
of zijn er nog andere zaken die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 13:59
Waarom wil je überhaupt die tp-link in je netwerk?
Met alleen de experiabox lukt het niet wat je voor ogen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:20
Ik heb deze setup nu half jaartje draaien.
Zonder IP-TV dat heb ik nooit goed aan de praat gekregen, gebruikte de Samsung tv app.

Hebben nu de upgrade gemaakt naar tv+ van KPN en dat werkt goed.

Heb daarnaast ook 2 omada wifi punten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:24

nelizmastr

Goed wies kapot

Merkelbeek schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:06:
[...]

Staat ergens beschreven hoe ik de tp-link in de DMZ van de V10 hang?
Wat heb je zelf al geprobeerd en opgezocht in je Experiabox en wat snape je niet? Je bent op Tweakers, hè ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:04
Waarom een router erbij?
Wat wil je daar mee?

Waarschijnlijk gaat het om je wifi bereik, koop gewoon een of meerdere acesspoints erbij.
Aangezien je bij Kpn zit is dan het slimste die superwifi's van kpn erbij te zetten dan weet je zeker dat het goed samenwerkt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-09 13:53

Eren

Boss of this gym

Waarom gewoon niet de hele Xperia box weg en vervangen met de TP Link en gewoon de VLANS gebruiken. en daarna nog een TP-Link in bridged mode

4HEad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:04
Waarom iets vervangen dat je al betaald hebt door iets dat je moet kopen en niets beter is?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:16
Ben(V) schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:45:
Waarom een router erbij?
Wat wil je daar mee?

Waarschijnlijk gaat het om je wifi bereik, koop gewoon een of meerdere acesspoints erbij.
Aangezien je bij Kpn zit is dan het slimste die superwifi's van kpn erbij te zetten dan weet je zeker dat het goed samenwerkt.
Hij heeft al deco's voor wifi dus ik snap het ook niet.

Roomba E5 te koop

Pagina: 1