Hoi,
Ik heb Smokeping draaiend op een VPS met mailnotificatie.
Werkt top! Alleen heb ik een vraag mbt tot de Alerts waar ik niet aan uit kom.
Ik wil enerzijds een melding hebben als er packetloss optreedt maar ook als er totale uitval is.
Mijn huidige alerts zijn als volgt:
Als laatste heb ik someloss_detect echter die triggert vanaf > 0% packetloss. Hoe creëer ik dan een Alert voor complete uitval / geen reactie? Dat is dan toch ook 100% packetloss? Oftewel wordt de bovenstaande trigger (someloss_detect) geactiveerd? Dan krijg ik een dubbele trigger?
De documentatie van Smokeping is niet echt heel erg duidelijk hierin en er zijn niet veel pagina's waarin Alerts haarfijn uitgelegd worden. Wellicht heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Ik heb Smokeping draaiend op een VPS met mailnotificatie.
Werkt top! Alleen heb ik een vraag mbt tot de Alerts waar ik niet aan uit kom.
Ik wil enerzijds een melding hebben als er packetloss optreedt maar ook als er totale uitval is.
Mijn huidige alerts zijn als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| +noloss_recover type = loss pattern = >=99%,>=99%,>=99%,==0%,==0%,==0% comment = Netwerk lijkt (weer) te reageren. +rtt_high_detect type = rtt pattern = >50,>50,>50,>50 edgetrigger = yes comment = RTT is meer dan 50 miliseconden. +someloss_detect type = loss pattern = >0%,>0%,>0% edgetrigger = yes comment = Packetloss geconstateerd. |
Als laatste heb ik someloss_detect echter die triggert vanaf > 0% packetloss. Hoe creëer ik dan een Alert voor complete uitval / geen reactie? Dat is dan toch ook 100% packetloss? Oftewel wordt de bovenstaande trigger (someloss_detect) geactiveerd? Dan krijg ik een dubbele trigger?
De documentatie van Smokeping is niet echt heel erg duidelijk hierin en er zijn niet veel pagina's waarin Alerts haarfijn uitgelegd worden. Wellicht heeft iemand van jullie hier ervaring mee?