Verkeerde berekening in Energy App en display van HomeWizard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzapieter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:03
Ik heb sinds een paar dagen t display en al heel lang de app
Door de display ben me nu bewuster van een aantal onvolkomenheden in de berekeningen die gedaan worden en de uitslagen die getoond worden.

1. Teruggeleverde stroom wordt qua bedrag niet (juist) verrekend met de gekochte stroom voor het juiste tarief, ondanks dat deze wel apart ingevoerd zijn. Voorheen had ik hetzelfde tarief ingevuld voor teruglevering als voor afname, maar ik was in de veronderstelling dat ze dat wel zouden kunnen verrekenen (redelijk basic, als ze al W en kWh kunnen weergeven).

2. Er gebeurt wat raars met 'zonverbruik'. Als ik op een bepaald moment keek was dat 2 kWh. De zon scheen en ik zette daarom de vaatwasser en wasmachine aan en tot mijn verbazing werd zonverbruik mínder...dat kan natuurlijk niet. De hoeveelheid kWh die ik al direct verbruikt heb kan niet ineens minder worden...

Heel bijzonder en ben benieuwd naar jullie ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 19:49
Ik heb hen ook een probleem gemeld bij zonneopbrengst, lijkt maar 75% van de eigenlijke opbrengst weer te geven.

Het antwoord was totaal niet hulpvaardig. Een link naar de pagina over hoe dit wordt berekend maar als het echt zo gebeurd waarom claimen ze dan integratie met SMA omvormers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_The_Ripper
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 15:44
Ik heb in het overzicht onverklaarbaar stroomverbruik. Ben op vakantie en zie een mooi constant waarde van het sluimer verbruik maar als de zonnepanelen gaan werken zie ik een grillig stroomverbruik, zelfs pieken naar 1.4 kWh terwijl er niets aanstaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXwMJ7BbUGzqDuXsGTQVyxzAPBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48ZPWJmKHqPwMbikmntjqnLq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzapieter
Dat grillige is mogelijkerwijs de koelkast en/of vriezer.

De piekjes op momenten dat ik ze niet kan verklaren en op vakantie ben herken ik ook, maar of dat door homewizard komt of echt door de slimme meter geregistreerd wordt weer ik niet..ik kan het ook niet plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzapieter
TPar schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 12:02:
Ik heb hen ook een probleem gemeld bij zonneopbrengst, lijkt maar 75% van de eigenlijke opbrengst weer te geven.

Het antwoord was totaal niet hulpvaardig. Een link naar de pagina over hoe dit wordt berekend maar als het echt zo gebeurd waarom claimen ze dan integratie met SMA omvormers?
Mijn opbrengst komt overeen met SolarEdge