Vermeende prijzen en releasedatum AMD Ryzen 9000-cpu's versc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:32
nieuws: Vermeende prijzen en releasedatum AMD Ryzen 9000-cpu's verschijnen in...

@YannickSpinner

Kijkende naar de prijzen die jij in het artikel laat zien, hoe heb je deze berekend?
De topvariant, de Ryzen 9 9950X, kost volgens de website omgerekend ruim 600 euro. De Ryzen 9 9900X, Ryzen 7 9700X en Ryzen 5 9600X kosten omgerekend respectievelijk 554 euro, 380 euro en 293 euro.
Dennism in "AMD Nieuwsdiscussietopic - Deel 38"

Ik heb ze namelijk in de link hierboven omgerekend naar Nederlandse prijzen inclusief BTW (zowel wanneer de leak dollar prijzen zonder BTW zou hanteren of 12% BTW zoals in de Filipijnen normaal is, en dan kom ik toch op (flink) hogere prijzen dan jij uit. Ik krijg het gevoel dat in het Tweakers artikel geen rekening is gehouden met BTW, iets wat in Nederland eigenlijk wel moet om het de standaard is consumenten prijzen altijd inclusief BTW in euro's te vermelden, maar wat bij dollar prijzen juist heel ongewoon is omdat BTW (VAT) daar nogal verschilt, of dat men dollar prijzen gebruikt uit een niet dollar land.
Laten we hopen dat dit geen exclusief BTW prijzen zijn, want dan zou het omgerekend van €721 voor de 9950X tot €359 gaan voor de 9600X

Is het met Filipijnse BTW van 12%, iets gunstiger, de range is dan €700 tot €340, wel nog altijd fors aan de prijs, zeker vergeleken met Ryzen 7000, als het verschil in performance inderdaad uit gaat komen op zo'n 16% gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-09 19:36

YannickSpinner

Redacteur
Dank voor vraag. Ik heb de prijzen van de Filipijnse webshop simpelweg geconverteerd naar euro's. Ik zie in het gelinkte topic ook converteringen van dollar naar euro, maar we weten niet hoe TPU die prijzen heeft omgerekend. Uiteindelijk dienen dit soort artikelen vooral als een indicatie. Dat zal ik nog even verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:32
YannickSpinner schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:48:
Dank voor vraag. Ik heb de prijzen van de Filipijnse webshop simpelweg geconverteerd naar euro's. Ik zie in het gelinkte topic ook converteringen van dollar naar euro, maar we weten niet hoe TPU die prijzen heeft omgerekend. Uiteindelijk dienen dit soort artikelen vooral als een indicatie. Dat zal ik nog even verduidelijken.
Dat is voor prijzen hier niet handig :)
Immers onze prijzen zijn altijd inclusief BTW, dollar prijzen zonder (wat veel voorkomend is) of met een lager BTW tarief dan 1:1 omrekenen zal dus vaak een vertekend beeld geven tenzij de gelekte dollar prijzen ook heel exact met 21% btw zijn.

Verduidelijking zal dus vermoed ik wel handig zijn, want zouden deze prijzen kloppen en AMD gaat hier geen flink lagere prijzen hanteren zijn deze prijzen vermoedelijk nu flink te laag geschat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-09 19:36

YannickSpinner

Redacteur
Het sleutelwoord is vermoedelijk. We weten niet of de prijzen kloppen, of er btw bij zit, of AMD in Europa andere prijzen rekent dan in de Filipijnen. Dus dit soort informatie duiden we nadrukkelijk met 'vermeend' aan. Verduidelijking is toegevoegd. Thanks!