Hallo,
We hebben een nieuw huis, dus ook een nieuw solar project
Ik heb hulp nodig bij het bepalen van omvormer grootte, en wellicht hebben jullie nog leuke ideeen qua legplan/paneel grootte enz.
De boom die tegen het huis staat aan de zuid/west kant gaat weg, deze staat te dichtbij en drukt tegen de fundering aan. Het dak is ~20x10 meter
Doelstelling:
Zo veel mogelijk opbrengst in de mindere maanden, lage prijs/Wp, aftoppen in de zomer mag.
In de toekomst komt er een Victron accu systeem bij. We rijden electrisch. Ook ambitie om van het gas af te gaan. 3 jaar Greenchoice contract met minimale terugleverboete. Meterkast wordt vernieuwd en voorbereid op solar. Hoofdzekering 3x25A en dat wil ik zo houden.
Foto van dak:
:strip_exif()/f/image/8q3RtRquEJmGhFnA9QJQY5Qx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wUveCmmTexOXtWDoLWi0Dw8X.jpg?f=fotoalbum_large)
Legplan op schaal met 435Wp panelen (~180x110)
/f/image/NgUMO3YIBK6HXkNij5FCXTio.png?f=fotoalbum_large)
Legplan op schaal met 590Wp panelen (~220x120)
/f/image/8VCSqYUibPFn3s7Cxx0eCowX.png?f=fotoalbum_large)
Winkelmandje 52x435Wp
(Ac kabel/div. kleine spullen komen er nog bij)
/f/image/9VGiJZDWCAP7bOmTKS7IMo97.png?f=fotoalbum_large)
Winkelmandje 42x580Wp
/f/image/iS51zpj35TPM7OZkJFxpdugh.png?f=fotoalbum_large)
De hamvraag: Welke SolarEdge omvormer en string configuratie is het beste zodat hij lekker vroeg opstart in de mindere maanden?
Ik overweeg ook Enphase, maar dat is zo 4K duurder met IQ8MC micro's..
Ook schijnt Flatfix fusion niet te werken voor de 580Wp systemen, hebben jullie daar nog betere opties voor?
We hebben een nieuw huis, dus ook een nieuw solar project
Ik heb hulp nodig bij het bepalen van omvormer grootte, en wellicht hebben jullie nog leuke ideeen qua legplan/paneel grootte enz.
De boom die tegen het huis staat aan de zuid/west kant gaat weg, deze staat te dichtbij en drukt tegen de fundering aan. Het dak is ~20x10 meter
Doelstelling:
Zo veel mogelijk opbrengst in de mindere maanden, lage prijs/Wp, aftoppen in de zomer mag.
In de toekomst komt er een Victron accu systeem bij. We rijden electrisch. Ook ambitie om van het gas af te gaan. 3 jaar Greenchoice contract met minimale terugleverboete. Meterkast wordt vernieuwd en voorbereid op solar. Hoofdzekering 3x25A en dat wil ik zo houden.
Foto van dak:
:strip_exif()/f/image/8q3RtRquEJmGhFnA9QJQY5Qx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wUveCmmTexOXtWDoLWi0Dw8X.jpg?f=fotoalbum_large)
Legplan op schaal met 435Wp panelen (~180x110)
/f/image/NgUMO3YIBK6HXkNij5FCXTio.png?f=fotoalbum_large)
Legplan op schaal met 590Wp panelen (~220x120)
/f/image/8VCSqYUibPFn3s7Cxx0eCowX.png?f=fotoalbum_large)
Winkelmandje 52x435Wp
/f/image/9VGiJZDWCAP7bOmTKS7IMo97.png?f=fotoalbum_large)
Winkelmandje 42x580Wp
/f/image/iS51zpj35TPM7OZkJFxpdugh.png?f=fotoalbum_large)
Members only: Adres
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
De hamvraag: Welke SolarEdge omvormer en string configuratie is het beste zodat hij lekker vroeg opstart in de mindere maanden?
Ik overweeg ook Enphase, maar dat is zo 4K duurder met IQ8MC micro's..
Ook schijnt Flatfix fusion niet te werken voor de 580Wp systemen, hebben jullie daar nog betere opties voor?
[ Voor 5% gewijzigd door Cereal op 19-06-2024 10:23 ]