Advies over build/feedback

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitPascal
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14-07 22:15
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen/Streamen, het liefst op 240hz, 1440p, momenteel speel ik nog 1080p 240hz, maar wil de overstap wel maken, 2de scherm gebruik ik veelal voor youtube/twitch/discord.

Wat mag het systeem gaan kosten?
~1500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een Gigabyte Radeon 7900XT Gaming OC, ASUS 10GB Netwerkkaart (Zit op 8000/8000 bij Delta, massieve overkill maar het was nagenoeg in prijs vergelijkbaar als 1000/1000 dus waarom niet lekker gek doen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve de videokaart, mijn huidige pc wil ik ombouwen tot een 2de budget pc waar ik de 7900xt eruit wil halen, een goedkope NVIDIA kaart erin knal, en dan een 2de systeem heb voor als ik iemand over de vloer heb die ook games speelt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst alles bestelbaar op 1 site (voorkeur Megekko aangezien ik daar nog een kortingscode voor heb)

Ga je overklokken?
Staat niet in de planning.

Wat verwacht je van ons?
Ik speel Destiny 2, League of Legends, Diablo 4, en wil wat meer singleplayer spellen in de toekomst gaan spelen (denk God of War Ragnarok, Dune Awakening als het ooit uitkomt, Titan Quest 2) dus vanuit hier zie ik graag feedback over het systeem dat ik voor nu zelf heb samengesteld, en eventueel suggesties om het te verbeteren.

Voor de CPU intensive oude games wil ik dus die 240hz goed aan kunnen tikken, en voor de overige games eruit halen wat ik eruit kan halen zou leuk zijn.

Ik heb momenteel een winkelwagen met deze producten:
*knip* printscreens en linkjes naar externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Gebruik hiervoor de Handleiding Pricewatch

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 19-06-2024 10:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitPascal
Excuses! Ik had me beter moeten inlezen over de regels van het posten.

Hierbij de tabel met componenten:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7800X3D Boxed€ 329,-€ 329,-
1MoederbordenMSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI€ 195,99€ 195,99
1BehuizingenNZXT H6 Flow Zwart€ 117,80€ 117,80
1CasemoddingCooler Master ARGB GPU Support Bracket€ 21,50€ 21,50
1WaterkoelingCooler Master MasterLiquid ML360L Illusion Zwart€ 99,90€ 99,90
1VentilatorsArctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm€ 26,99€ 26,99
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB CMH64GX5M2B6000Z30€ 236,90€ 236,90
1Voedingenbe quiet! Straight Power 12 1000W€ 198,18€ 198,18
1SSD'sLexar NM790 (zonder heatsink) 2TB€ 118,90€ 118,90
Totaal€ 1.345,16

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:06
Die voeding hoeft niet zo zwaar. De kabels van dat model zijn ook een beetje kort. uitvoering: Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 850W - TT Premium Edition

Betere AIO met meer koelcapaciteit. uitvoering: Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Niet nodig, maar ik snap het in de H6 flow wel. Kan wel zijn dat het een beetje krap wordt bovenin de kast. Ligt eraan hoe hoog de heatsink van je moederbord is

Waarom koop je andere fans bij? De flow komt met 3 intake fans en je hebt al 3 op exhaust door je aio.

[ Voor 8% gewijzigd door youridv1 op 19-06-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitPascal
youridv1 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:48:
Die voeding hoeft niet zo zwaar. De kabels van dat model zijn ook een beetje kort. uitvoering: Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 850W - TT Premium Edition

Betere AIO met meer koelcapaciteit. uitvoering: Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Niet nodig, maar ik snap het in de H6 flow wel.

Waarom koop je andere fans bij? De flow komt met 3 intake fans en je hebt al 3 op exhaust door je aio.
Dank voor de suggesties! Voeding wilde ik zo secuur mogelijk omdat ik daar in het verleden wel eens overheen keek en dat achteraf toch niet zo heel fijn was, dus vandaar liever over dan underkill in die afdeling.

Betere AIO suggestie word erg gewaardeerd en zal ik zeker omruilen in mijn lijstje!

En voor de overige 5 fans erbij, er werd me verteld dat de H6 flow soms best warm kan worden, dus de fans zou ik er niet direct in zetten bij het initiele bouwen, maar dan heb ik ze tenminste bij de hand mochten temps toch tegenvallen, en wellicht dat er vanuit hier ook suggesties zijn voor het plaatsen van de fans, dat is altijd mooi meegenomen natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
De h6 flow warm? de koelprestaties zijn dé selling point van die kast.... review: NZXT H6 Flow - Koelt goed, smoelt goed en ook nog stil

[ Voor 28% gewijzigd door youridv1 op 19-06-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitPascal
youridv1 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:41:
De h6 flow warm? de koelprestaties zijn dé selling point van die kast.... review: NZXT H6 Flow - Koelt goed, smoelt goed en ook nog stil
Dan hoef ik me dus geen zorgen te maken over koelprestaties, helder!

Ik zal de fans dan achterwege laten en het lijstje aanpassen met de koeler die jij aanraadt!

Verder nog op/aanmerkingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
Nee, anders dan die korte kabels van die bequiet voeding waar ik het over had niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitPascal
youridv1 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 13:52:
Nee, anders dan die korte kabels van die bequiet voeding waar ik het over had niet.
Bedankt voor het meedenken, ik zal kijken of ik uitkom met de voedingkabels op het moment.

En uiteraard bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 11:33
Een streamer met een AMD videokaart, dat zie je niet zo veel, of is streamen een zeer klein gedeelte van wat je doet?
Meeste streamers hebben een Nvidia kaart namelijk zodat ze gebruik kunnen maken van NVENC. Andere optie is een Intel CPU zodat je gebruik kan maken van quick sync van Intel voor de encoding, iets waar AMD CPUs zwaar achter blijven.AMD is wel stappen aan het maken met de stream performance op hun GPUs maar blijven toch nog wel ver achter.

Als stream performance er niet (echt) toe doet dan zou ik inderdaad lekker bij die 7800X3D blijven en de GPU heb je tenslotte al.

[ Voor 13% gewijzigd door Arjant2 op 19-06-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitPascal
Arjant2 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:44:
Een streamer met een AMD videokaart, dat zie je niet zo veel, of is streamen een zeer klein gedeelte van wat je doet?
Meeste streamers hebben een Nvidia kaart namelijk zodat ze gebruik kunnen maken van NVENC. Andere optie is een Intel CPU zodat je gebruik kan maken van quick sync van Intel voor de encoding, iets waar AMD CPUs zwaar achter blijven.AMD is wel stappen aan het maken met de stream performance op hun GPUs maar blijven toch nog wel ver achter.

Als stream performance er niet (echt) toe doet dan zou ik inderdaad lekker bij die 7800X3D blijven en de GPU heb je tenslotte al.
Momenteel heb ik een I5-12600K, en streamen is inderdaad wel vloeiend ermee, maar performance wise merk ik toch dat de pc wat steken laat vallen, ook is mijn PSU niet rated voor deze kaart, voor mij is het dan een fijnere en logischere stap om een nieuwe pc rondom de kaart te bouwen, dan een nieuwe PSU op huidige pc, zo kan ik een 2de pc toch nog leuk aankleden voor weinig investment.

Zolang de stream maar gewoon vloeiend draait en geen gezeur oplevert ben ik al tevreden, het is immers niet een hobby voor mij, maar vrienden kijken graag mee als ik dingen doe in het spel.

Dus de verhouding zou zijn, 80% gaming, 20% streaming/multitasking.

En daar leek me deze build dus wel zeer geschikt voor, wilde alleen even zekerheid hebben dat ik wel genoeg onderzoek zelf heb gedaan om het prima voor elkaar te krijgen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 11:33
Gebruik je nu de CPU dan om je stream te encoden? Dan ga je er met de 7800X3D helaas qua streamen niet op vooruit tov de 12600K. Maar als dat van ondergeschikt belang is dan zou ik inderdaad gewoon lekker die 7800X3D nemen. Beter kan je voor gamen niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitPascal
Arjant2 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 16:12:
Gebruik je nu de CPU dan om je stream te encoden? Dan ga je er met de 7800X3D helaas qua streamen niet op vooruit tov de 12600K. Maar als dat van ondergeschikt belang is dan zou ik inderdaad gewoon lekker die 7800X3D nemen. Beter kan je voor gamen niet hebben.
Voor nu wel de CPU gebruikt om de stream te encoden inderdaad, aangezien ik de 7900XT flink moest undervolten om het systeem stabiel te houden zonder bsod's/screen flickers, dus wilde niet meer olie op het vuur gooien daarin
Pagina: 1