Toon posts:

Apple-regels rondom emulators zijn strenger buiten App Store

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Apple-regels rondom emulators zijn strenger buiten App Store dan daarin

@arnoudwokke

Ik vind dat er nogal snel een conclusie wordt getrokken met deze titel na de afwijzing van één app. De bron hiervan is een kleinschalige blog.

Verder is de vertaling van "Regels" niet correct als het om het engelse Guidelines gaat. Een betere vertaling om hier te gebruiken is "Richtlijnen".

Tevens vragen die ik heb:

Heeft Tweakers om een reactie van Apple gevraagd en wat was hun antwoord? Hoor en wederhoor is belangrijk in de journalistiek.

Zijn er meerdere apps geweest die geweigerd zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:23
Wat ik ook mis in het artikel is dat Apple 'Game emulators' toestaat.
"4.7 Mini apps, mini games, streaming games, chatbots, plug-ins, and game emulators"

En dat blijkbaar de app is geweigerd voor zowel de eigen app store, als externe stores., omdat het een"PC/OS Emulator" is.
The open source app was submitted to the store, given the recent rule change that allows retro game console emulators, like Delta or Folium. App Review rejected UTM, deciding that a “PC is not a console”. What is more surprising, is the fact that UTM says that Apple is also blocking the app from being listed in third-party app stores in the EU.
Dit lijkt mij dan ook niet helemaal correct, want niks blijkt uit deze afwijzingen dat zij elders strenger zijn.
Apple heeft strengere regels rond het uitbrengen van emulators die werken op iPhones en iPads in downloadwinkels van derden dan in de eigen App Store

[ Voor 4% gewijzigd door Christoxz op 19-06-2024 10:37 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 15:53

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor jullie reacties :)
Verder is de vertaling van "Regels" niet correct als het om het engelse Guidelines gaat. Een betere vertaling om hier te gebruiken is "Richtlijnen".
Deze heb ik aangepast. Richtlijnen en regels liggen dicht bij elkaar qua betekenis en betekenen feitelijk hetzelfde, maar de vertaling is met 'richtlijnen' inderdaad beter.
Ik vind dat er nogal snel een conclusie wordt getrokken met deze titel na de afwijzing van één app
De bron van de afwijzing en de motivatie daarachter van Apple is de ontwikkelaar zelf. De bron van dat de richtlijnen voor apps strenger zijn buiten de App Store komt uit de richtlijnen van Apple zelf. Dat zijn solide rechtstreekse bronnen voor deze info :)
Heeft Tweakers om een reactie van Apple gevraagd en wat was hun antwoord?
Wat je bedoelt is uitleg vragen en niet wederhoor (je bent taalgevoelig neem ik aan, want je merkt op dat richtlijnen een betere vertaling is dan regels :)). Immers: de bron is Apple, wederhoor zou in dit geval moeten komen van de Europese Commissie. Nee, dat heb ik niet gedaan. De Commissie heeft al een onderzoek lopen en mag dus niets zeggen, Apples reactie moet uit de VS komen. Maar daar geldt hetzelfde voor: er loopt een onderzoek en inhoudelijk iets zeggen ligt dan juridisch heel gevoelig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 15:53

arnoudwokke

Redacteur
Wat ik ook mis in het artikel is dat Apple 'Game emulators' toestaat.
"4.7 Mini apps, mini games, streaming games, chatbots, plug-ins, and game emulators"
Yes even toegevoegd dat het specifiek gaat om game-emulators :)
Dit lijkt mij dan ook niet helemaal correct, want niks blijkt uit deze afwijzingen dat zij elders strenger zijn.
Dat blijkt uit de richtlijnen, specifiek dat richtlijn 4.7 niet geldt voor Notarization. En die richtlijn verruimt wat een app mag zijn (namelijk superapp of game-emulator). Nu zou je kunnen denken dat Apple daar geen gevolg aan geeft, maar Apple zegt specifiek dat het de PC-emulator verbiedt op basis van 2.5.2 en niet op basis van 4.7 (want dat kan niet, want die regel géldt niet voor een emulator die in appstore van een derde uitkomt).

Dit is ingewikkeld en ik heb echt wat tijd genomen om dit te doorgronden. Maar het klopt écht.