TP-link Deco mesh /satellieten verbinden niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Situatie: Ben vorige week verhuist.

De oude situatie was een ODIDO glasvezel aansluiting aangesloten op een TP-Link DECO XE75. Staat in VLAN configuratie, als WIFI-router. 3 draadloos gekoppelde P7 DECO's. Werking, perfect. In de app zag ik keurig alle deco's verbonden met de hoofd deco en alle apparaten die zich melden op het netwerk koppelde zich zelf aan de dichtstbijzijnde P7 Deco of de hoofd deco

Nieuwe situatie Hele installatie verhuisd naar de nieuwe woning. Aangesloten wederom op een Odido glasvezel modem (kpn) en alle deco's factory reset gedaan. Hoofd deco de XE75 opnieuw geïnstalleerd en werkt perfect. Internet werkt, deco is benaderbaar. Alle P7's opnieuw aangemeld maar nu ontstaat het

probleem De satelliet deco's zijn beschikbaar in de app en lijken verbonden, echter alle clients geen uitzondering verbinden alleen maar op de hoofd deco. Als ik op de eerste verdieping zit naast de gekoppelde P7 dan branden alle lichtjes groen, zichtbaar in de app, maar hij verbind als nog met 1 wifi antenne aan de hoofd deco.

Oplossingen geprobeerd : Alles factory reset, alle firmware up to date.
Ik ga over een weekje de P7's bedraad aansluiten.. maar nu wordt het een principe kwestie... Waarom werkt het ineens niet meer?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uX9xatdtHAUVtFqG5Ym2LzLlkD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRZ5dx9ZEodqftU8rDchbyr8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door mkanon op 19-06-2024 09:28 ]

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Ik zie het probleem niet zo. Ze maken verbinding op de best mogelijke manier volgens jouw eigen beschrijving. Als jij naast de Deco met de naam marcel gaat zitten met een moderne mobiel is de meest snelle verbinding sowieso niet via die Deco. Het is een verouderde Deco in vergelijking met de hoofd Deco. Niet meer de nieuwste WiFi standaard en het bereik is matig tot slecht tussen beide Deco's. Dus de beste verbinding krijg je rechtstreeks met de hoofd Deco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:00
Wat @bjusterbaarlik schetst klopt. Dit kan je als het goed is checken in de app onder Clients, waarin je ziet dat ze allemaal met de Hoofd deco verbonden zijn.

Daarnaast ben ik wel verbaasd dat je een Odido glasvezel modem hebt van KPN.
Dat zijn twee concurrent van elkaar. Dus of je hebt Odido of je hebt KPN.

Maar ik zou de P7's vervangen door snellere modellen. De P7 heeft namelijk alleen Wifi 5 ondersteuning terwijl je XE75 Wifi 6 ondersteuning heeft. Dus zullen moderne devices die WIFI 6 ondersteunen eerder verbinden met je XE75 dan je P7.

Bekabeld aansluiten van je P7's kan verbetering brengen, maar ik zou andere modellen nemen die sneller zijn en die bekabeld aansluiten zoals een extra XE75.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-08 16:56
@mkanon Dit heb ik ook al een hele tijd!
Heb jij inmiddels een oplossing gevonden?

Volgens de Deco app zijn alle clients verbonden met de hoofd Deco.
Dus ondanks 4 van die dingen heb ik nog steeds matig/geen bereik op zolder of in de tuin. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Heb je fast roaming aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMvrtr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-08 16:56
Zojuist uitgezet. Ga vanmiddag thuis eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-09 10:26
In je nieuwe huis zijn de afstanden groter en de muren / vloeren dikker, waardoor het signaal het niet meer redt.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RENco
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-08 17:45
KMvrtr schreef op zondag 1 december 2024 @ 23:26:
@mkanon Dit heb ik ook al een hele tijd!
Heb jij inmiddels een oplossing gevonden?

Volgens de Deco app zijn alle clients verbonden met de hoofd Deco.
Dus ondanks 4 van die dingen heb ik nog steeds matig/geen bereik op zolder of in de tuin. :'(
Heb ik hier ook, 9 deco's ( 75xe pro, 75xe, 60 ) en alles wil alleen met zolder verbinden....
Ik geloof niet dat een 10e deco nog enige zin heeft...
Huis uit 1800 in internetloze plaats met Starlink. Kabels bijna onmogelijk... Iemand een advies ?
Pagina: 1