Asus temp sensor #3 negatieve waarde ?

Pagina: 1
Acties:

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Volgens MBM heb ik 3 sensoren op mijn board (Asus A7V 133-C) maar nu geeft mijn 3e sensor de waarde -32 graden .. 8-) kan het zijn dat die sensor verkeerd om zit en dat dat dus 32 graden moet zijn? En zo ja, hoe kom ik er achter waar dat ding zit ???

Alvast bedankt!

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
ken je eff een pic posten ofzo?.... -32 lijkt me sterk, tenzij je peltier cooling hebt

• Mephix
lol, nee die waarde kan ook nooit kloppen

Maar hier is de prtscrn

Afbeeldingslocatie: http://www.mephix-raw.f2s.com/Clipboard.jpg

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Mijn 3e sensor geeft 0 graden of ook een mingetal aan, kweet ook niet hoe dat komt.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Dat komt omdat er geen sensor #3 op je mobo zit....dat is een losse aansluiting voor een externe sensor... (althans dat is op mijn Asus P3B-F zo...)

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:44

reiker

dan jij!

edit: zie post van arjanscholl

edit2: extra "l" in nick :D

Zo gezegd, zo gedaan.

• Mephix
oke koel, dus we kunnen er nog een sensor op plakken... ik heb me werkelijk helemaal suf gezocht op het mobo, boekje en websites, maar ik vind nergens een aansluiting voor een temp-sensor.. |:(

• reiker

reiker

dan jij!

Op maandag 10 september 2001 18:22 schreef Mephix het volgende:
oke koel, dus we kunnen er nog een sensor op plakken... ik heb me werkelijk helemaal suf gezocht op het mobo, boekje en websites, maar ik vind nergens een aansluiting voor een temp-sensor.. |:(
logisch, die _is_ er ook niet.

edit: is dat niet een ongelukkig overblijfsel van de (a7v) revisie tot 1.01, waar voor die tijd een extra P2B kabel (oid) voor de temp sensor aangesloten moest worden ?

Zo gezegd, zo gedaan.

• Mephix
Ow dat zou kunnen :P

• reiker

reiker

dan jij!

dat ie een temp aangeeft is omdat er ergens vast nog wel iets zit wat ooit een connector had moeten zijn... denk ik

Zo gezegd, zo gedaan.

• Arjan Scholl
Op een Asus A7V133 zit ie dus niet...op mijne zit er nog een zoals de manual dat noemt Thermal Sensor Connector...bij de a7v is ie dus gewoon niet benut maar word blijkbaar wel ondersteund door de sensorchip..

• reiker

reiker

dan jij!

dat vind ik wel een acceptabele verklaring. :)

Zo gezegd, zo gedaan.

• Arjan Scholl
Er zit wel een Thermal Sensor Connector op voor de Power Supply...die heb je niet ingebruik of wel? En het lijkt me dat dat die -32 dan verklaard...

Verwijderd

Een sensor is niets anders als een warmtegevoelige weerstand. NTC.

Als er GEEN sensor aangeloten zit, heb je een oneindige weerstand.

Je mobo leest dat dan uit als -31 graden.

sim-pel

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
dat zou wel zo zijn, ware het niet dat oneindig veel weerstand gelijk staat aan een ontzettend hoge temp!
(hoe meer weerstand, hoe meer temp!)

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 01:15

VIPER2001

[GOT]The Source

is het niet voor je voeding temp voelertje
(bij duurdere voedingen heb ik gehoord)

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:54

Predator

Suffers from split brain

:Z

Ik heb dat ook zelfs met 2 sensors nl 2&3 op -48°C

OMDAT ER NATUURLIJK MAAR 1 SENSOR OPZIT

jij hebt er dus 2 nl: CPU & MOBO en de 3de sensor bestaat niet dus geeft ie ook niks door dus staat die op de laagste waarde nl bij jou:
-32°C

|:(

Dat je daar zelf nog niet opgekomen bent .......

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Goed. Ik zal aan alle (on)zinnige antwoorden een eind maken: zoals reeds gezegd geeft ie -32 aan omdat er inderdaag geen NTC aan hangt. Koop bij je lokale electronica zaak een 10K NTC en hang deze er aan. Je hoeft je niet druk te maken om een plus of min pool, het is tenslotte maar een weerstand. Ik heb hetzelfde gedaan, en de weerstand met een lang draadje bij de intake fan gehangen. Nu kan ik mooi de temp van de aangezogen lucht meten (meestal rond de 21 graden). Samen met de 2 andere temp. sensoren geeft dit een mooi overzicht:
intake 21 graden
mobo 33 graden
cpu 47 graden

Dus, simpel op te lossen.
Succes!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op dinsdag 11 september 2001 20:31 schreef Pr3d4t0r het volgende:

|:(

Dat je daar zelf nog niet opgekomen bent .......
We zijn weer bijzonder vriendelijk tegen elkaar zie ik :(

Geen inspiratie

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 21:45 schreef Microkid het volgende:
Goed. Ik zal aan alle (on)zinnige antwoorden een eind maken: zoals reeds gezegd geeft ie -32 aan omdat er inderdaag geen NTC aan hangt. Koop bij je lokale electronica zaak een 10K NTC en hang deze er aan. Je hoeft je niet druk te maken om een plus of min pool, het is tenslotte maar een weerstand. Ik heb hetzelfde gedaan, en de weerstand met een lang draadje bij de intake fan gehangen. Nu kan ik mooi de temp van de aangezogen lucht meten (meestal rond de 21 graden). Samen met de 2 andere temp. sensoren geeft dit een mooi overzicht:
intake 21 graden
mobo 33 graden
cpu 47 graden

Dus, simpel op te lossen.
Succes!
Yep.
Zei ik al: oneindige weerstand = minimale temp. >:)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:54

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 11 september 2001 21:45 schreef martijn12345 het volgende:

[..]

We zijn weer bijzonder vriendelijk tegen elkaar zie ik :(
Sorry maar ik kon het niet laten :)

dit is het 2de domste wat ik hier al gelezen heb ( dat ik mij zo direct kan herinneren )

Het domste was iemand die vroeg of ie wel een 330 voeding kon gebruiken thuis omdat ie maar 220VOLT had.
:Z
dat was nog iets |:( 'er

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 18:26 schreef arjanscholl het volgende:
Op een Asus A7V133 zit ie dus niet...op mijne zit er nog een zoals de manual dat noemt Thermal Sensor Connector...bij de a7v is ie dus gewoon niet benut maar word blijkbaar wel ondersteund door de sensorchip..
ohw..mijn a7v133 heeft er anders wel een, daar zit m`n psu nu op |:(

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op maandag 10 september 2001 18:26 schreef arjanscholl het volgende:
Fout. Een A7V133 heeft 'm wel. Waar heb ik anders m'n intake temp sensor op aangesloten? :P

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 15:25
Op maandag 10 september 2001 18:56 schreef -OverSoft- het volgende:
dat zou wel zo zijn, ware het niet dat oneindig veel weerstand gelijk staat aan een ontzettend hoge temp!
(hoe meer weerstand, hoe meer temp!)
Bij een PTC wel, bij een NTC niet.

NTC staat voor Negative Temperature Coefficient, oftewel, de richtingcoefficient van de weerstand-temperatuur grafiek (temperatuur op x-as dus) is negatief, waardoor de hoogste weerstand bij de laagste temperatuur hoort.
Pagina: 1