Hallo tweakers van het goed leven. Ik ben begonnen met mijn eerste PC project en ik zou het fijn vinden als jullie hier even naar willen kijken. Het budget dat ik in gedachten heb is 1500,-. De PC zal voornamelijk worden gebruikt voor gamen. Het belangrijkste vind ik dat de graphics er goed uitzien (4k?), FPS komt bij mij op de tweede plaats.
Ik speel meerdere soorten games o.a.:
Total war: Warhammer 3
Ark survival Ascended
Call of Duty
The Witcher
Battlefield
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag kunnen gamen met de nadruk op mooie graphics (binnen de mogelijkheden van het budget)
Verder maak ik gebruik van huis tuin en keuken surfen en mailen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is 1500. Een paar euro meer of minder om het systeem goed te tweaken vind ik acceptabel. Het liefst zit ik onder de 1500. Ik ben van plan om het systeem zelf in elkaar te zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Met het systeem begin ik blanco.
ik heb wel een muis en toetsenbord (oude zooi, vervang ik later) en een Gigabyte MU28 monitor (4k).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Met mijn ge-wel-di-ge pc build kennis hoop ik dat ik aardig in de buurt bent gekomen met mijn lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, het maakt voor mij niet veel uit welk merk het is, zolang ik er maar plezier van kan hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De Grootte maakt mij niet zoveel uit, ik vind sommige grote pc's wel mooi met eventueel wat RGB erbij. RGB is geen harde eis en ja ik heb er achteraf best wel wat inzitten.
Het geluidsniveau is fijner als het aan de lage kant zit maar ik zal meestal ook muziek op hebben staan.
Het liefst zit ik met het energieverbruik wat lager, het is allemaal niet zo goedkoop meer tegenwoordig
Ga je overklokken?
Nee dat ben ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie willen kijken naar mijn lijst en of er betere/efficiëntere mogelijkheden zijn voor het budget dat ik heb. En of ik niet wat belangrijks over het hoofd heb gezien.
Met vriendelijke groetjes en alvast bedankt
Ik speel meerdere soorten games o.a.:
Total war: Warhammer 3
Ark survival Ascended
Call of Duty
The Witcher
Battlefield
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag kunnen gamen met de nadruk op mooie graphics (binnen de mogelijkheden van het budget)
Verder maak ik gebruik van huis tuin en keuken surfen en mailen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is 1500. Een paar euro meer of minder om het systeem goed te tweaken vind ik acceptabel. Het liefst zit ik onder de 1500. Ik ben van plan om het systeem zelf in elkaar te zetten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Met het systeem begin ik blanco.
ik heb wel een muis en toetsenbord (oude zooi, vervang ik later) en een Gigabyte MU28 monitor (4k).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Met mijn ge-wel-di-ge pc build kennis hoop ik dat ik aardig in de buurt bent gekomen met mijn lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, het maakt voor mij niet veel uit welk merk het is, zolang ik er maar plezier van kan hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De Grootte maakt mij niet zoveel uit, ik vind sommige grote pc's wel mooi met eventueel wat RGB erbij. RGB is geen harde eis en ja ik heb er achteraf best wel wat inzitten.
Het geluidsniveau is fijner als het aan de lage kant zit maar ik zal meestal ook muziek op hebben staan.
Het liefst zit ik met het energieverbruik wat lager, het is allemaal niet zo goedkoop meer tegenwoordig
Ga je overklokken?
Nee dat ben ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie willen kijken naar mijn lijst en of er betere/efficiëntere mogelijkheden zijn voor het budget dat ik heb. En of ik niet wat belangrijks over het hoofd heb gezien.
Met vriendelijke groetjes en alvast bedankt
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 229,- | € 229,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 192,43 | € 192,43 |
1 | Videokaarten | KFA2 GeForce RTX 4070 SUPER EX Gamer White 1-Click OC | € 639,99 | € 639,99 |
1 | Behuizingen | MSI MAG PANO M100R PZ Black | € 102,25 | € 102,25 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 22,90 | € 22,90 |
1 | Geheugen intern | Lexar Ares RGB LD5EU016G-R6400GDLA | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master GX II Gold 850 | € 99,- | € 99,- |
1 | SSD's | Samsung 980 1TB | € 81,90 | € 81,90 |
Totaal | € 1.467,37 |