In verband met het wisselen van CV verwarming in huis naar hybride Warmtepomp heb ik een vraag met betrekking tot de indeling van mijn CV/verwarming. Bij aankoop en bouw van deze woning (bj 2018) is er een Intergas HRE 36 geplaatst, onze vloerverwarming wordt voorzien van warmwater vanuit deze unit via een 2wegklep (voor wat ik kan zien 2weg) zodat er een "zone" systeem ontstaat. Beneden werd geregeld met een Honeywell Modulating thermostaat en boven op de verdieping was de RF broer aanwezig.
Foto's ter verduidelijking van de huidige indeling staan onderaan dit bericht.
Nu is in de situatie met de warmtepomp (Quatt Hybrid, vooralsnog) het probleem dat deze niet met die tweewegklep overweg kan, die kan dit systeem aansturen. Quatt hun installatieteam geeft bij voorbaat al aan dat zij deze werkzaamheden niet kunnen/willen doen.
Kent iemand hier een goede oplossing (los van een T-stuk plaatsen en een smart radiatorknop gebruiken) om dit systeem aan te sturen? Ik heb een Homey Pro 2023 staan en hoop daar iets te vinden wat met WiFi de Honeywell VC 4013 klep kan aansturen met kleine aanpassing(en). Andere opties dan die ik zelf heb bedacht zijn ook meer dan welkom.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Tado V3+ thermostaat (bedraad)
Tado V3+ radiatorknop (3x)
Homey Pro 2023
Intergas HRE 36 kombikompakt
Honeywell VC4013
...
Wat ik al gevonden heb
Zoals bovengenoemd een oplossing met een T stuk zodat de aanvoer gegarandeerd blijft en dan Janky met een radiatorkraan in dezelfde "ruimte" geplaatst als de Thermostaat in Homey zodat deze de aanvoer kan regelen. Heeft niet mijn voorkeur.
Een andere oplossing, even snorrende op internet, is een Fibaro Smart Implant, maar ik heb niet genoeg kennis van Elektra en elektronica om te checken of dat wil werken...
:strip_exif()/f/image/VY6csAxVywGIFuxUoXgASsdl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lIYjIAUaIRCmMJJLz415MYem.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto's ter verduidelijking van de huidige indeling staan onderaan dit bericht.
Nu is in de situatie met de warmtepomp (Quatt Hybrid, vooralsnog) het probleem dat deze niet met die tweewegklep overweg kan, die kan dit systeem aansturen. Quatt hun installatieteam geeft bij voorbaat al aan dat zij deze werkzaamheden niet kunnen/willen doen.
Kent iemand hier een goede oplossing (los van een T-stuk plaatsen en een smart radiatorknop gebruiken) om dit systeem aan te sturen? Ik heb een Homey Pro 2023 staan en hoop daar iets te vinden wat met WiFi de Honeywell VC 4013 klep kan aansturen met kleine aanpassing(en). Andere opties dan die ik zelf heb bedacht zijn ook meer dan welkom.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Tado V3+ thermostaat (bedraad)
Tado V3+ radiatorknop (3x)
Homey Pro 2023
Intergas HRE 36 kombikompakt
Honeywell VC4013
...
Wat ik al gevonden heb
Zoals bovengenoemd een oplossing met een T stuk zodat de aanvoer gegarandeerd blijft en dan Janky met een radiatorkraan in dezelfde "ruimte" geplaatst als de Thermostaat in Homey zodat deze de aanvoer kan regelen. Heeft niet mijn voorkeur.
Een andere oplossing, even snorrende op internet, is een Fibaro Smart Implant, maar ik heb niet genoeg kennis van Elektra en elektronica om te checken of dat wil werken...
:strip_exif()/f/image/VY6csAxVywGIFuxUoXgASsdl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lIYjIAUaIRCmMJJLz415MYem.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7GL4MtJ3F8Iwg2dOPdLZZMMX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door LexBant op 18-06-2024 16:31 ]