Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderr
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10:43
Beste,

Zelf twijfel ik heel erg over de aanschaf van een iPad. Ik twijfel tussen de normale iPad van € 439 en de iPad Air van € 719.

Waarvoor wil ik de iPad gebruiken?
De iPad zal vooral gebruikt worden om op de bank nog wat nieuws te lezen, films te kijken op vakantie, wat dingen opzoeken in plaats van op je telefoon of laptop etc. Daarnaast zal ik af en toe wat vakantie foto's laten zien aan mijn (schoon-) ouders.

Waarom twijfel ik over de Air, deze is ongeveer € 300,- duurder maar kan wel beter buiten gebruikt worden op vakantie door de anti reflectie. Is dit het waard? Kan je bijvoorbeeld met een normale ipad onder een parasol zitten en de online krant lezen of is de Air daar echt beter voor?

Hoe is het gebruik van een normale ipad in het vliegtuig, auto, buiten etc. Zijn er ervaringsdeskundigen?

Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)

Beste antwoord (via Leanderr op 19-06-2024 08:15)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:18
Ik zou de winkel binnen lopen, bijvoorbeeld een Apple Store of een Amac in de buurt en even de verschillende modellen in de hand houden. Qua specs doen ze elkaar allemaal niet onder al helemaal niet als je geen intensieve taken doet.

Beide schermen blijven 'reflective' dus de zon rechtstreeks op je scherm zul je altijd blijven zien en als irritant ervaren. Het enige verschil is dat de Air een gelamineerd scherm heeft (er is een laag minder bij de opbouw) wat ten goede komt van het scherm, maar het is de vraag of dat 300 euro voor je waard is.

Zucht...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:18
Ik zou de winkel binnen lopen, bijvoorbeeld een Apple Store of een Amac in de buurt en even de verschillende modellen in de hand houden. Qua specs doen ze elkaar allemaal niet onder al helemaal niet als je geen intensieve taken doet.

Beide schermen blijven 'reflective' dus de zon rechtstreeks op je scherm zul je altijd blijven zien en als irritant ervaren. Het enige verschil is dat de Air een gelamineerd scherm heeft (er is een laag minder bij de opbouw) wat ten goede komt van het scherm, maar het is de vraag of dat 300 euro voor je waard is.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Antireflectie lijkt mij geen 300 euro extra waard... waarvoor je aangeeft de iPad te willen gebruiken zal de goedkoopste prima voldoen en dan plak je er een anti reflectie screenprotector op. Beide hebben ook dezelfde maximale helderheid, dat maakt het verschil ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
De air heeft 600 nits en de ipad 2022 heeft 500 nits.
De pro heeft 1000...

Maar een normale iPad zal prima werken denk ik. Als ik kijk naar mijn gebruik is dat voor 's avonds buiten, dus dan is er al minder licht.

In de vol daglicht of onder een parasol kun je het vergeten, dan wordt hij te warm door de zon en dimt hij het scherm. Ik gok dat een air dat ook doet.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 18-06-2024 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:15
Helderheid lijkt me hier belangrijker dan antireflectie. Ga even in een winkel kijken... dat is de beste manier om er achter te komen wat voor jou werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

We hebben voor dit soort vragen een mooi subforum: Koopadvies en leveringen smartphones en tablets dus een move die kant op :)

iOS > KST

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderr
Archer_VC10 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:05:
Helderheid lijkt me hier belangrijker dan antireflectie. Ga even in een winkel kijken... dat is de beste manier om er achter te komen wat voor jou werkt.
Ben al een keer bij Amac geweest en toen vond ik de normale ipad al aan mijn wensen voldoen. Vandaar dat ik als leek advies vraag.

In de winkel sturen ze namelijk vrij snel aan op de duurdere air ivm die antireflectie.

Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
jeroen3 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:51:
De air heeft 600 nits en de ipad 2022 heeft 500 nits.
De Air M2 heeft net zoals de standaard iPad 2022 max 500nits... ze hebben exact hetzelfde LCD. Alleen de digitizer en de lamering is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderr
Ga binnenkort nog een keer kijken bij een winkel, maar verwacht dat het gewoon de normale iPad wordt :)

Bedankt allen!

Pagina: 1