Opzoek naar een camera voor kast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• adminit
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 18-06-2024
Beste Mede Tweakeraars,

Ik ben opzoek naar het volgende:
Een camera voor in eennestkastje.

Het moet de volgende eigenschappen bevatten.
- Beschikken over een app waar je de camera's op kan bekijken.
- Het moet spatwater dicht zijn. Volledig stof- en waterdicht is niet nodig, maar een drupje zou wel gewaardeerd worden.
- Het moet beschikken over WiFi of iets dergelijks waarmee ik op kantoor mee kan kijken met de vogeltjes in de tuin.
- De camera moet niet al te groot zijn, (dus geen eufy cam 2 pro bijvoorbeeld).
- De camera moet tegen een tik kunnen.
- Op batterij heeft mijn voorkeur
- Het liefste geen abbonementskosten.

Ik ben opzoek naar een stuk of 10 camera's.

Mocht jij DE perfecte camera hebben voor mij, laat het mij dan alstublieft weten.
Groet

[ Voor 9% gewijzigd door adminit op 18-06-2024 15:00 . Reden: eigenschap toegevoegd. ]

Alle reacties

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:23
Welke camera's had je zelf al gevonden en waarom voldeden deze niet?

*sowieso

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:46

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Is een raspberry met een cameraatje geen oplossing. Met Motion?

Keep it calm...en lek mig de zuk

• adminit
kromme schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:41:
Is een raspberry met een cameraatje geen oplossing. Met Motion?
Ja had ik inderdaad over na zitten te denken, maar dat vind ik niet echt een oplossing, thuis heb ik er daar inderdaad 1 van, maar voor hier zou ik graag een plug & play willen, dat het gewoon altijd goed doet en niet af en toe aan hoef te klooien, wat ik wel heb met de raspberry pi camera.

• adminit
DonJunior schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:34:
Welke camera's had je zelf al gevonden en waarom voldeden deze niet?
Ben al ff aan 't googelen geweest, zelf heb ik al een boel van Eufy Security hangen, maar dat is dan weer te groot, en ben eigenlijk een beetje opzoek naar advies.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

adminit schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:51:
[...]

Ben al ff aan 't googelen geweest,
Top! Maar wat heb je gevonden? Deel die even hier en geef ook aan waarom iets wel/niet aan je wensen voldoet. Anders komen behulpzame gebruikers aanzetten met dingen die jij al lang met een bepaalde reden hebt afgeserveerd.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• adminit
Gizz schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:55:
[...]

Top! Maar wat heb je gevonden? Deel die even hier en geef ook aan waarom iets wel/niet aan je wensen voldoet. Anders komen behulpzame gebruikers aanzetten met dingen die jij al lang met een bepaalde reden hebt afgeserveerd.
Dit zijn 3 voorbeeldjes met de grootste afserveer opties.

Reolink Argus 3 Pro
Aan de best wel grote kant, en best prijzig.

EufyCam 2C Pro
Zeer duur, en groot.

Arlo Pro 4
abbonement

[ Voor 5% gewijzigd door adminit op 18-06-2024 15:01 . Reden: Boventext toegevoegd. ]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@adminit het klinkt alsof je op beveiligingscamera's hebt gezocht. Als ik simpelweg zoek op nestkast + camera kom je camera's tegen die meer geschikt zijn voor wat jij wilt. Soms inclusief nestkastje, maar vaak ook een assortiment aan losse camera's die bedoeld zijn voor in een nestkastje.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:43
Er zijn wel wat specifieke nestkastcamera's op de markt. O.a. de vogelbescherming heeft er eentje, maar niet goedkoop.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:03
Wat is je budget?

T.Net Creality 3D Printer Discord

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-11 11:04
Wat is je budget?
Aqara maakt wel budget-camera's. De E1 is 60,- of de G2h?
Xiaomi misschien? Hun standaard IP-rating is niet al te best, maar al zet je die in een extra behuizing..

Moet de camera IN de nestkast, of maak je er een gaatje en bevestig je de camera aan de buitenkant van de nestkast?

[ Voor 59% gewijzigd door CappieL op 18-06-2024 15:10 ]

• adminit
Zo rond de 50 a 70 euro per camera. Kan nog naar boven schieten als het echt hele goede cams zijn.

• adminit
CappieL schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:08:
Wat is je budget?
Aqara maakt wel budget-camera's. De E1 is 60,- of de G2h?
Xiaomi misschien? Hun standaard IP-rating is niet al te best, maar al zet je die in een extra behuizing..

Moet de camera IN de nestkast, of maak je er een gaatje en bevestig je de camera aan de buitenkant van de nestkast?
Oeh, ziet er wel nice uit! Ik ga daar even op verder kijken.

De camera gaat met een gaatje of in. Deze hangt wel onder een afdakje, maar mocht de vogel een beetje water meenemen ofzo dat hij niet gelijk kapot gaat. Dus ik denk dat ik onder de catogorie "indoors" val.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@adminit ik zie dat je graag met camera's op basis van een batterij wil werken. Ik kan me voorstellen dat die dingen razendsnel leeg raken als ze continu bewegende vogeltjes voor hun neus hebben. Heb je al een idee hoe je ze gaat opladen, allemaal powerbanks aan de huisjes hangen?

De camera regelmatig verwijderen uit elk nestkastje, binnenshuis opladen en weer terughangen lijkt me niet echt lekker voor het stressniveau van de jonkies en hun ouders.

• adminit
Gizz schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:40:
@adminit ik zie dat je graag met camera's op basis van een batterij wil werken. Ik kan me voorstellen dat die dingen razendsnel leeg raken als ze continu bewegende vogeltjes voor hun neus hebben. Heb je al een idee hoe je ze gaat opladen, allemaal powerbanks aan de huisjes hangen?

De camera regelmatig verwijderen uit elk nestkastje, binnenshuis opladen en weer terughangen lijkt me niet echt lekker voor het stressniveau van de jonkies en hun ouders.
Ja snap ik! Heb ik goed over na gedacht!
Ik zou graag alleen live feed willen, dus dan hoeven ze niet telkens te bewegen. Daarnaast worden bij mij alleen bij een bepaalde periode gebruikt, en dus is het alleen dan noodzakelijk en kan ik ze voor die periode allemaal opladen. Kabel ben ik te bang voor dat een schok gaat geven, of de camera molt.
Pagina: 1