Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• already
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-01 14:11
Hallo, Ik wens mijn oude dell inspiron te vervangen door een nieuwe laptop. Ik zie echter dat de nieuwe laptops uitgerust zijn met M2 ssd met een max capaciteit van 1tb. In m'n huidige laptop heb ik 2 klassieke ssd schijven zitten met een totaal van 3Tb.

Ik wens geen externe ssd te gebruiken.

Is het mogelijk van een grotere m2 ssd te monteren in deze nieuwe laptops en kunnen deze laptops deze m2 wel aan op gebied van bv aansturing maar ook bv koeling enz ...

Mijn oog valt momenteel op een dell inspiron 16" maar ook een asus zie ik wel zitten

Alvast bedankt voor jullie feedback

Groeten

Al

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-05 18:29
In het geval van Dell zou ik ze even bellen. Indien de M.2 vervangbaar is zie ik geen problemen om een 4TB variant o.i.d. te plaatsen. Al helemaal niet indien je zelf een kaal OS wilt gaan installeren bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:06
Het maximum van 1 TB is hoogstwaarschijnlijk omdat Dell in hun versies niet meer aanbiedt dan 1 TB.

Dat wil totaal niet zeggen dat dat het maximum is. Je hebt in je oude laptop toch ook meer?

Eigenlijk kun je gaan tot wat aangeboden wordt en fysiek past (dus niet met heatsinks er op).

Wel zou ik kijken naar SSD’s waar anderen al ervaring mee hebben of waarvan de fabrikant zegt dat het gaat werken.

Ik heb namelijk wel een Dell gehad en de SSD vervangen. Die gaf allerlei rare dingen zoals SSD soms niet zien, soms niet willen starten. Specifiek gezicht op internet en toen bleek dat die SSD veel meer problemen gaf bij Dell.

Ik was zeer verbaasd omdat opslag bijna nooit problemen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 23:07
White Feather schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:42:
Eigenlijk kun je gaan tot wat aangeboden wordt en fysiek past (dus niet met heatsinks er op).
Dat zou ik niet durven adviseren, lk heb hier ook een Dell Optiplex staan (3060) die bij geen mogelijkheid een SSD groter dan 512GB wilt accepteren.

[ Voor 7% gewijzigd door J-roenn op 18-06-2024 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:06
J-roenn schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:47:
[...]

Dat zou ik niet durven adviseren, lk heb hier ook een Dell Optiplex staan (3060) die bij geen mogelijkheid een SSD groter dan 512GB wilt accepteren.
Zoals ik al aangaf, mede naar aanleiding van mijn eigen ervaring met Dell:
Wel zou ik kijken naar SSD’s waar anderen al ervaring mee hebben of waarvan de fabrikant zegt dat het gaat werken.
En Crucial geeft gewoon aan welke SSD’s van hen wel werken.

https://www.crucial.com/c...or/dell/optiplex-3060-sff

Gaan gewoon tot 4 TB.

De SSD die ik probeerde in mijn Dell was ook de toentertijd standaard Samsung SSD, maar dat werkte niet. Toen de standaard Crucial van toentertijd er in en dat werkte wel.

Dell is wat dat betreft gewoon ruk.

[ Voor 16% gewijzigd door White Feather op 18-06-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• already
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-01 14:11
Hallo

Bedankt voor jullie feedback. Gisteren proberen dell te bellen zoals maniac2003 aangaf. Maar technische dienst verwijst naar sales en bij sales geraak in niet binnen voor info over een nog te kopen pc doooo!!!

Dan maar formulieren invullen (laten terug bellen) alhoewel dit blijkbaar voor pro users is. Ik wacht af

Iemand enig idee hoe ik dell sales kan bellen voor mijn vraag want ik weet het ook niet meer ...

Nog misschien wel een domme vraag. Bestaan er laptops met meer dan 1 M2 sleuf?

Groeten

Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-05 18:29
Oei, vervelend. Heb helaas alleen maar ervaring met de professionele tak van Dell. Had verwacht dat ze wel wat aankoopadvies zouden willen geven.

Chat met de verkoopafdeling proberen?
https://www.dell.com/nl-nl/lp/contact-us
Pagina: 1