Beluchting toilet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senna_1994
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 04-09 12:47
Goedemiddag,

Ik heb een 2e hangtoilet op de eerste verdieping met een beluchtingsprobleem. Na een paar keer doortrekken loopt het toilet vol met water. Moment dat je bij de douche de afvoer opent loopt de afvoer van het toilet in 1 keer leeg. Alle andere afvoeren in huis lopen prima door. Wij hebben als een van de weinigen in de buurt een inpandige badkamer met een apart toilet buiten de badkamer.

Na vele (camera)onderzoeken is de conclusie dat er te weinig beluchting is. De afvoer ligt vrij ver van de standleiding. Het huis is in 2015 opgeleverd door Dura Vermeer en dit lijkt destijds gewoon niet goed te zijn aangelegd. Het idee is om een beluchter te gaan plaatsen. Helaas moeten we het toilet dan gaan openbreken.

Weten jullie of er afvoerclosets bestaan met beluchter?

Alvast bedankt voor de reactie.

Groet

Barry

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTjVEns_G3l7aCR_HAepWmorlto=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PURd6nUDShabqd7ZsaHoeLnD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Senna_1994 op 18-06-2024 11:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:46
google al geprobeerd?
Allerlei opties voor afvoer bocht met beluchter... verder weet ik natuurlijk niet hoe je toilet er uit ziet, maar moet niet zo'n probleem zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Misschien kan je één richtingsklepje plaatsen? Zodat er geen stank uitkomt maar wel lucht kan worden aangezogen. Bij een hangend toilet kan dit mooi achter het wandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senna_1994
Dank voor de reactie(s).

Waar wordt zo'n éénrichtingsklepje precies geplaatst?

Op google staat een hoop informatie al geeft dat ook niet altijd even veel duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Als ik het zo lees, gaat het niet om beluchting, maar om ontluchting. Door de sifon van de douche te openen, laat je de druk in de standleiding los en kan het water van het toilet wegstromen.
Voor beluchting kan je prutsen met een beluchter (zo'n eenrichtingsklepje, zal hier niet helpen), maar hier moet je een échte oplossing gaan voorzien. Loopt de standleiding door het dak als ontluchting? Idealiter zal je het hoogste punt naar buiten brengen (liefst niet dicht bij een raam), maar als dat eenvoudiger lukt met de doucheafvoer kan dat wellicht ook.

[ Voor 4% gewijzigd door naftebakje op 18-06-2024 12:20 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:52

Wuursj

want worst is al bezet

Een berluchter of klep kan stuk raken of vast komen te zitten en dan werkt ie niet meer. Er is dus een kans dat je er ooit eens bij moet, hoe klein die ook is. Daarom zou ik hem zelf niet zo snel bij het toilet achter de tegels zetten.

De beluchter hoeft niet direct bij het toilet en kan ook verderop aan een leiding. Kan je met een pijpje ook elders komen waar je eventueel wel bij zou kunnen? In het plafond, ruimte boven het toilet? Liever een stukje gips oid later weg halen dan weer tegels moeten bikken.
Of is een ontspanningsleiding naar de standpijp toe niet mogelijk? Dat kan niet stuk.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:41

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Breng de leidingen eens in beeld (schets) dit is gewoon gokken

Ik denk ook niet dat beluchten van het toilet een probleem is als jij denkt dat er meerdere spoelingen liggen te wachten op een beetje lucht, zo werkt dat meestal niet, dat trekt je fontijntje oid gewoon leeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senna_1994
We hebben reeds een extra beluchter op de ontspanningsleiding geplaatst maar dit heeft het euvel nog niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Het lijkt wel of er juist lucht niet weg kan. Zoals @naftebakje noemt.
Pagina: 1