Macbook Air M1 Externe SSD advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-11-2024
Hallo Tweakers,

In mijn Macbook Air M1 (2020) zit te weinig opslagruimte, dus ik ben opzoek naar een externe SSD die goed werkt op dit apparaat. Rond de 500GB is genoeg. 250GB red ik ook wel. Ik ga dit gebruiken om af en toe wat bestanden over te zetten. Ga het niet super vaak gebruiken. Gaat mij er vooral om dat het snel is.

Nu heb ik gekeken in deze vergelijking van Tweakers. Maar ik zou graag nog advies willen specifiek voor mijn Macbook Air M1.

Op deze website van Apple staat dat het twee poorten heeft: USB 4 (tot 40 Gb/s) en USB 3.1, 2e gen. (tot 10 Gb/s). Klopt dit?

Kortom: wat is specifiek voor deze Macbook Air "Bang for Buck"?

Hoor graag jullie advies!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-05 20:29

Thomg

Aww yiss

Als je met 250GB en 500GB al genoegen neemt zet ik wat vraagtekens waarom je denkt een SSD nodig te hebben. Een rappe USB-stick zal voldoende zijn voor je eisen, immers met 250GB is genoeg ga je niet echt de snelheids bonus van een SSD over een premium USB stick waarderen.

Externe SSD's zou ik serieus overwegen bij 1TB en up, maar dan zit je in een andere prijsklasse.

product: Kingston DataTraveler Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05 19:09
Ik kan deze transcend SSD sticks aanraden:
product: Transcend ESD310

We gebruiken deze zakelijk, nooit problemen mee gehad. Voordeel van de snelheid van een SSD, maar ook compact als een stickje, USB C en USB A aansluiting erop en geen gehannes met kabels.

Voor een macbook air prima te gebruiken en snel, daarnaast verkrijgbaar in verschillende capaciteiten en redelijk qua prijs.

Edit: ook door tweakers getest:
review: Externe ssd's - Nieuw: Crucial, Kingston, Samsung, Transcend en WD

[ Voor 19% gewijzigd door RetroHead op 18-06-2024 12:38 ]

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-11-2024
Thomg schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:52:
Als je met 250GB en 500GB al genoegen neemt zet ik wat vraagtekens waarom je denkt een SSD nodig te hebben. Een rappe USB-stick zal voldoende zijn voor je eisen, immers met 250GB is genoeg ga je niet echt de snelheids bonus van een SSD over een premium USB stick waarderen.

Externe SSD's zou ik serieus overwegen bij 1TB en up, maar dan zit je in een andere prijsklasse.

product: Kingston DataTraveler Max
Sorry voor m'n late reactie. Gaat me inderdaad om een snelle USB stick. Maar dat is toch hetzelfde als een externe SSD? Sorry snap er geen bal van haha. Maar gaat dus om: snelle USB stick om af en toe wat bestanden over te zetten.