Hallo allemaal,
Ik werk in een klein architectenbureau en wij willen gebruik gaan maken van Enscape of Twinmotion om realtime renders te doen. Op dit moment werken we allemaal op Macs, maar voor zover ik kan lezen, werken die niet geweldig met de genoemde programma’s. Daarom willen we een PC kopen. Ik weet er echter niet zo veel van, dus vandaar de vraag of dit een goede build zou zijn:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Realtime renderen m.b.t. Sketchup en/of Vectorworks i.c.m. Enscape of Twinmotion
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max ongeveer €2500 incl. BTW.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en beeldscherm is niet zo boeiend en hebben we al
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie hierboven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk mac, maarja…
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
We zijn architecten, dus het liefste smoelt het een beetje
Ga je overklokken?
Nee, ik denk het niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over deze PC en of dit goede specs zijn voor het beoogde gebruik. Dit kost ongeveer €2300 bij Megekko dus zit nog onder het budget volgens mij.
Ik werk in een klein architectenbureau en wij willen gebruik gaan maken van Enscape of Twinmotion om realtime renders te doen. Op dit moment werken we allemaal op Macs, maar voor zover ik kan lezen, werken die niet geweldig met de genoemde programma’s. Daarom willen we een PC kopen. Ik weet er echter niet zo veel van, dus vandaar de vraag of dit een goede build zou zijn:
Type | Item |
---|---|
CPU | AMD Ryzen 9 7900X3D 4.4 GHz 12-Core Processor |
CPU Cooler | Deepcool AK620 ZERO DARK 68.99 CFM CPU Cooler |
Motherboard | Asus TUF GAMING B650-PLUS WIFI ATX AM5 Motherboard |
Memory | G.Skill Flare X5 64 GB (2 x 32 GB) DDR5-6000 CL30 Memory |
Storage | Lexar NM790 1 TB M.2-2280 PCIe 4.0 X4 NVME Solid State Drive |
Video Card | PNY VERTO OC GeForce RTX 4080 SUPER 16 GB Video Card |
Case | Fractal Design North XL ATX Full Tower Case |
Power Supply | Cooler Master GX III GOLD 750 W 80+ Gold Certified Fully Modular ATX Power Supply |
Operating System | Microsoft Windows 11 Pro Retail - Download 64-bit |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Realtime renderen m.b.t. Sketchup en/of Vectorworks i.c.m. Enscape of Twinmotion
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max ongeveer €2500 incl. BTW.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en beeldscherm is niet zo boeiend en hebben we al
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie hierboven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk mac, maarja…
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
We zijn architecten, dus het liefste smoelt het een beetje
Ga je overklokken?
Nee, ik denk het niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies over deze PC en of dit goede specs zijn voor het beoogde gebruik. Dit kost ongeveer €2300 bij Megekko dus zit nog onder het budget volgens mij.