Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hallo medetweaker,

Kan je een Aerohive AP250 ook voor thuisgebruik inzetten of heb je altijd een licentie nodig om eea te kunnen configureren?

Het gaat niet om heel ingewikkelde instellingen, maar SSID bridged mode en zoiets als default wachtwoord aanpassen?

En wat is het IP adres waarop je 'm kan bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:51
IP adres zal ws gewoon via HDCP verkregen worden, dus die zou je terug moeten kunnen vinden in je router. AP is neem ik aan al volledig gereset?

[ Voor 5% gewijzigd door Nielson op 18-06-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
@Nielson : AP is nog niet gereset, en IP adres waarschijnlijk via DHCP.

En dan is er een webbrowser configuratiescherm wat ik kan gebruiken om bovenstaande te configureren?

Kon zo 1,2,3 geen afbeeldingen van vinden op internet

[ Voor 13% gewijzigd door Vhond op 18-06-2024 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15

lier

MikroTik nerd

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Die heb ik gelezen, maar dit gaat voornamelijk over de hardware en niet over configureren (behalve dan country code instellen).
Vind het opvallend dat ik nergens schermen/afbeeldingen kan vinden van configuratie voor een AP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
volgens mij hebben die AP250 ssh aanstaan waarmee je ze zonder controller kan configureren.
ik heb vorig jaar een aantal ap130 werkend gekregen door ze te configureren via ssh.
de standaard ssh login:
gebruiker: admin
wachtwoord: aerohive

informatie bronnen welke ik heb gebruikt om een config te maken:
https://forums.servetheho...-controller-needed.31445/
https://gist.github.com/s...c31a738450c04150046c1c039
https://serverfault.com/q...n-aerohive-ap245x-via-cli
https://extremeportal.for...rticleDetail?an=000080309
https://words.bombast.net...on-for-an-aerohive-ap230/
https://www.manualslib.co...ccess-Point.html?page=204

dit is bijvoorbeeld een config voor de AP130: welke ik in gebruik heb, wel gecensureerd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
no capwap client enable
no capwap client server name
radio profile radioprofile1
radio profile radioprofile1 phymode 11ng
radio profile radioprofile1 short-guard-interval
radio profile radioprofile1 acsp all-channels-model enable
radio profile radioprofile2
radio profile radioprofile2 phymode 11ac
radio profile radioprofile2 dfs
radio profile radioprofile2 channel-width 20
radio profile radioprofile2 short-guard-interval
security-object wpa2
security-object wpa2 security protocol-suite wpa2-aes-psk ascii-key WIFIWACHTWOORD
ssid WIFINAAM
ssid WIFINAAM security-object wpa2
interface wifi0 mode access
interface wifi1 mode access
interface wifi0 radio profile radioprofile1
interface wifi1 radio profile radioprofile2
interface wifi0 ssid WIFINAAM
interface wifi1 ssid WIFINAAM
no system led power-saving-mode
system led brightness dim
clock time-zone +1
admin root-admin admin password ADMINWACHTWOORD
save config running current
reboot

en een volledige reset:
code:
1
2
reset config bootstrap
reset config

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
@geenwindows : dank voor dit uitvoerige antwoord.
Ik ben alleen niet superhandig met ssh, maar ik begrijp dat via een interne webserver dit access point niet te benaderen is (behalve als je een licentie hebt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Krijg het AP ook niet gereset (lampje gaat wel even uit), maar vervolgens wordt het niet (na langere tijd) wit (blijft oranje branden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Vhond schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:45:
Krijg het AP ook niet gereset (lampje gaat wel even uit), maar vervolgens wordt het niet (na langere tijd) wit (blijft oranje branden)
langer dan 30 seconden de reset knop ingedrukt houden.
en anders kijken of je na hard reset wel kan inloggen met ssh,
desnoods resetten terwijl die geen internet mogelijkheid / toegang heeft,

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Ok, ga ik deze week een keer proberen (heb al wel langer dan 10 seconden geprobeerd).
Had al geprobeerd zonder internettoegang (met alleen PoE aangesloten).

Maar kan je dan ssh-en als het ledje geen witte kleur geeft (maw als er geen CAPWAP connectie is)?

@geenwindows En kan je toevallig iets vertellen over ExtremeCloud IQ Connect (dus met Connect erachter)? Per 1 januari jongstleden is daar iets inn veranderd. Het lukt me in ieder geval niet om een 30 dagen trial periode account te registreren (waarom wordt niet duidelijk uit de onduidelijke foutmelding)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 07:51
Is die trial niet voor de normale ExtremeCloud IQ en moet je voor de Connect niet de onderste optie kiezen?

https://extreme-networks....rticleDetail?an=000056841

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
@Nielson : die link/dat supportartikel had ik al gevonden, maar die verwijst weer door naar https://www.extremenetwor...remecloud-iq-registration en daar staat geen Connect aanvinkoptie meer bij.

Maar voor de trial registreren lukte me gisteren ook niet (onduidelijke foutmelding met 'probeer het nog eens' ) waar ik niks mee kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritJan_68
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 13-02 13:19
Hoi medetweaker,

Ik heb 2 aerohives HiveAP 141

Waren allebei nog werkende, maar uiteraard met verkeerde naam, dat wou ik aanpassen, maar ik kon niet inloggen. Nu heb ik er 1 gereset, waarop ik nu kan inloggen.

Hier kan ik eigenlijk niets instellen wat ik zou willen instellen. Ook na de reset, wordt na een tijdje het lampje wit, maar ik zie hem niet meer in het netwerk, wat ik hiervoor met de verkeerde gegevens wel zag.

Weet iemand hier hoe ik deze opnieuw kan configureren, het account wat we ooit hadden van Aerohives is verlopen en kan niet meer bij de AP.

Graag hoor ik van jullie, ze lijken me echt nog niet afgeschreven,

GerritJan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
Vhond schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:32:
[...]
@geenwindows En kan je toevallig iets vertellen over ExtremeCloud IQ Connect (dus met Connect erachter)? Per 1 januari jongstleden is daar iets inn veranderd. Het lukt me in ieder geval niet om een 30 dagen trial periode account te registreren (waarom wordt niet duidelijk uit de onduidelijke foutmelding)...
mijn enige kennis met Aerohive is met de ssh manier op de AP130.
Dat hele cloud gebeuren heb ik niet naar gekeken toen ik er al snel achterkwam dat dat achter een paywall zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:03
Moet je perse Areohive gebruiken? Er zijn genoeg andere merken AP waar je vanaf webinterface kan beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 22:37

Q-bone

Dusss...

https://sso.extremecloudiq.com/login is gratis te gebruiken, heb onlangs nog nieuwe accesspoints toegevoegd (ac vervangen door ax).

In mijn geval waren dat AP250's, dus die werken in ieder geval met de cloudoplossing. Uiteraard zijn ze ook separaat te programmeren via CLI.

Mocht je vragen hebben, dm

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
geenwindows schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 19:12:
[...]

langer dan 30 seconden de reset knop ingedrukt houden.
en anders kijken of je na hard reset wel kan inloggen met ssh,
desnoods resetten terwijl die geen internet mogelijkheid / toegang heeft,
Langer dan 30 seconden doet ook niks. Zou het ook vreemd vinden waarom je zolang de knop ingedrukt zou moeten houden. Ik begrijp dat 1 seconden te kort kan zijn, maar 10 seconden is niet meer per ongeluk (en zou zoals ook in de manual staat afdoende moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
plizz schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:21:
Moet je perse Areohive gebruiken? Er zijn genoeg andere merken AP waar je vanaf webinterface kan beheren.
niet als je deze wil inzetten ihkv 'recyclen'/hergebruiken van apparaten (er wordt sowieso veel weggegooid wat nog te gebruiken valt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-04 12:07
GerritJan_68 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:35:
Hoi medetweaker,

Ik heb 2 aerohives HiveAP 141

Waren allebei nog werkende, maar uiteraard met verkeerde naam, dat wou ik aanpassen, maar ik kon niet inloggen. Nu heb ik er 1 gereset, waarop ik nu kan inloggen.

Hier kan ik eigenlijk niets instellen wat ik zou willen instellen. Ook na de reset, wordt na een tijdje het lampje wit, maar ik zie hem niet meer in het netwerk, wat ik hiervoor met de verkeerde gegevens wel zag.

Weet iemand hier hoe ik deze opnieuw kan configureren, het account wat we ooit hadden van Aerohives is verlopen en kan niet meer bij de AP.

Graag hoor ik van jullie, ze lijken me echt nog niet afgeschreven,

GerritJan
Het klinkt alsof de AP nog gekoppeld is aan de beheeromgeving van de vorige eigenaar. Het AP maakt verbinding met de Extreme/Aerohive cloud en haalt daar de instellingen op die aan het AP zijn toegewezen waardoor je er daarna niet meer bij kunt.

Wanneer je het AP niet kunt laten ontkoppelen door de vorige eigenaar kun je 'm alleen nog gebruiken door te zorgen dat ie niet bij de extreme cloud kan komen en het apparaat in te stellen via SSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Zwaar irritant, maar als ik probeer te registreren voor een trial account:

There was an error processing your request.
Please try again. If you need assistance, please feel free to email Extreme Networks at eciq-registration@extremenetworks.com. Or, you can locate your local number here.

Geen idee wat ik verkeerd doe (verplichte velden zijn ingevoerd etc.)
Wat ik vind op de supportpagina van Extreme Networks:

https://extreme-networks....rticleDetail?an=000118433

Maw je kan geen account aanmaken/registreren??

[ Voor 20% gewijzigd door Vhond op 25-06-2024 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Tsja, tijdje met support van Aerohives aan de lijn gezeten (VS).

Komt de aap uit de mouw: veel mailproviders worden niet getolereerd voor het aanmaken van een Aerohives account:

https://extreme-networks....rticleDetail?an=000118501

Als ze dat nou gelijk met een Asterix erbij zetten...

Enfin via een andere provideraccount een trial account aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Heel vreemd,

Als ik het AP in mijn modem/router stop dan krijgt het geen internetverbinding (geen LAN verbinding), elk ander willekeurig device wel...

Dat is toch wel heel vreemd (iets gaat er niet goed in de connectie tussen dit AP en mijn lokale netwerk) maar wat nu???

nb: heb ook andere LAN poorten op mijn modem uitgeprobeerd: zonder resultaat...

[ Voor 13% gewijzigd door Vhond op 26-06-2024 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:03
Vhond schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:45:
Heel vreemd,

Als ik het AP in mijn modem/router stop dan krijgt het geen internetverbinding (geen LAN verbinding), elk ander willekeurig device wel...

Dat is toch wel heel vreemd (iets gaat er niet goed in de connectie tussen dit AP en mijn lokale netwerk) maar wat nu???

nb: heb ook andere LAN poorten op mijn modem uitgeprobeerd: zonder resultaat...
Krijgt AP wel een private IP adres van je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Niet online
Nee volgens mij niet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCV_ra9rr4FOwfb0Za69fco8JIM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fOdZQ3ugZQWbk7kUNB0ZX3QL.png?f=fotoalbum_large
Weet alleen niet of bovenstaande goed is (op mijn werk werkte het wel)...

[ Voor 90% gewijzigd door Vhond op 26-06-2024 19:07 ]

• Vhond
  • Niet online
Na lange tijd heb ik door waar het 'm in zit, maar ik kan het niet begrijpen:

Via de ETH1 poort krijgt het AP geen IP nummer, als ik de PoE injector ook gebruik voor het doorgeven van data krijg ik het AP wel aan de praat echter is dit een PoE injector die maar 100 mbit is ipv 1 gigabit.

Daar ga ik dus nooit de snelheid voor WiFi5 mee krijgen.

Maar kan iemand mij uitleggen waarom ik de ETH1 poort niet voor data doorvoor kan gebruiken?

(nb: ik heb ook een tweede AP250 uitgeprobeerd via mijn werk en die heeft precies hetzelfde...
mij maak je niet wijs dat toevallig van beide AP's deze ETH1 poort kapot zou zijn)
(nb2: in de configuratie zie ik dat beider poorten 'allowed' zijn: iets wat volgens mij ook automatisch zo geconfigureerd wordt als je het AP naar de default fabriekssetting terugzet)
Pagina: 1