Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gvw18380
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-05 11:19
Hallo,

Momenteel bezit ik een Apple Watch SE, maar ik kan maar niet wennen aan een vierkant horloge en ik vind het ook niet echt stoer uitzien.

Ik overweeg om deze te verkopen en terug te gaan naar Garmin.

Op dit moment zie ik de Garmin Venu 3 voor €450 en de Fenix 7 (47mm) voor €470.

Welk toestel zou de beste koop zijn?
Mijn sporten zijn wandelen, fitness en fietsen.
Het horloge hoeft geen verlengstuk van mijn iPhone te zijn, want ik heb alle meldingen op mijn SE uitgeschakeld.

Mijn huidige SE is 44mm en heeft garantie tot en met december 2024. Wat zou een correcte verkoopprijs zijn?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:37
Mijn vrouw heeft de Venu, ikzelf de fenix 7s solar.
Batterijduur is de fenix vele malen beter (solar doet voor mijn idee niet zoveel dus staar je daar niet blind op).
De Venu heeft een vééééééééél mooier scherm en dat is denk ik meteen de boosdoener qua accuduur.

Venu kan je berichten antwoorden door "sms-style" te typen, fenix alleen enkele standaard antwoorden.
Venu kan je ook daadwerkelijk mee bellen zonder je telefoon (als er maar bluetooth verbinding is), is nog weleens makkelijk. Fenix alleen dmv knoppen opnemen.

Venu is meer smartwatch, fenix is meer sporthorloge.

(Venu ziet er trouwens ook niet stoer uit als je dat zoekt :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 15:39
De Fenix is vooral gericht op outdoor sporten met software die je helpt je effectief te trainen en je conditie te verbeteren.

In de logica van Garmin is de Venu is eigenlijk een fitness tracker en geen sporthorloge. Het geeft daarom minder informatie over de effectiviteit van je activiteiten voor je conditie. Ook kan je met de Venu (iig de 2) niet navigeren zonder externe apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gvw18380
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-05 11:19
Maw voor mijn doeleinden ( wandelen, fitness en fietsen ) is de Fenix te overdreven.

Kzal het dan nog maar even volhouden met mijn Apple watch SE