Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daoka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-07 00:13
Zoals de titel al zegt. Ik zoek een vervanging voor de PS5 Dualsense. Dat ding ligt mij gewoon niet fijn in de hand / "zwaar" / en de sticks en knoppen voelen zwaarder te gaan dan de dualshock 4. Daarom speel ik meestal de PS4 versies van de games zodat ik de Dualshock 4 kan gebruiken. Helaas zie ik dat er steeds meer spellen alleen voor de PS5 beschikbaar zijn. Daarom heb ik naar alternatieven gekeken zoals de elite controllers en manier om toch de dualshock 4 te gebruiken. Maar ik vind dit lastig. Veel van de controllers lijken op de vorm van de Dualsense dus ik weet niet of ik hier dus veel mee opschiet. En ook heb ik vaak gehoord dat zulke controllers snel kapot gaan. Daarom ben ik benieuwd of mensen hier ervaring hebben met zulke controllers. Wat ik ook belangrijk vind is de batterij duur. Eigenlijk vind ik de Dualshock 4 al veels te snel leeg maar het gaat nog. Maar de Dualsense is helemaal belachelijk snel leeg.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:36

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb ook een historie dat Sony controllers en mijn handen niet compatible zijn. Voor mij zit hem dat vooral in het feit dat de knoppen en linker analogue niet op gelijke hoogte zitten, en het formaat. Ik heb nu al een tijdje op een switch na geen console meer (ben ook wat ouder en drukker, de exclusives heb ik geduld voor om te wachten tot ze op pc komen, of vindt ik minder erg te missen omdat er genoeg backlog is en fomo heb ik niet).

Ik speel wel nog veel games, maar op pc. Ik kan daar namelijk elke controller gebruiken die ik wil. Sommige genres gaan lekker met muis/toebo, en voor weer anderen gebruik ik xbox stijl controllers (die mij dus wel heel goed liggen).

Toch terug kijkend naar de ps5, een console die ik dus niet goed ken (ben al eerder afgestapt van consoles), de adaptive controller is open, ondersteund Sony die of hebben ze een eigen variant? Dan kun je je droom controller bouwen. Zijn er anders misschien licensed ander merken a la nancon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:22
Daoka schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 00:47:
Daarom heb ik naar alternatieven gekeken zoals de elite controllers en manier om toch de dualshock 4 te gebruiken. Maar ik vind dit lastig. Veel van de controllers lijken op de vorm van de Dualsense dus ik weet niet of ik hier dus veel mee opschiet. En ook heb ik vaak gehoord dat zulke controllers snel kapot gaan. Daarom ben ik benieuwd of mensen hier ervaring hebben met zulke controllers. Wat ik ook belangrijk vind is de batterij duur. Eigenlijk vind ik de Dualshock 4 al veels te snel leeg maar het gaat nog. Maar de Dualsense is helemaal belachelijk snel leeg.
Met deze eisen kun je in ieder geval de DualSense Edge van het lijstje weg strepen. Ik gebruik hem dagelijks en zou niet anders meer willen, maar behalve dat ie veel te duur is is ie een stukje zwaarder als de gewone Sense (voelt wel juist meer premium door de gewichtsverdeling). De accu is vergeleken bij een gewone Sense minimaal 2x zo snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daoka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-07 00:13
@Umbrah Sony laat niet alle controllers toe voor de PS5 spellen. De Dualshock 4 kan je wel verbinden met de PS5 maar dan mag je alleen de PS4 spellen spelen. Dat terwijl de Dualsense eigenlijk geen grote verandering is qua functies. Dus een eigen controller bouwen zit er niet in (buiten het feit dat ik niet zou weten hoe). Er zijn wel andere merken maar die zijn wel allemaal duur en ik hoor dat die controllers vaak snel kapot gaan. Dus vandaar dat ik informatie vraag.

@Dennisdn Dat is inderdaad waarom ik de Edge niet gekocht hebt. Verder verwacht ik dat de controller dezelfde knoppen / stick gebruikt en dus dat die dus even zwaar zullen gaan. En de vorm van de handvat hetzelfde is. Al zijn dit natuurlijk maar vermoedens gezien van de plaatjes die ik op internet heb gezien. Klopt dit of gaan deze dingen lichter dan bij de gewone Dualsense?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:22
Daoka schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:59:
@Umbrah Sony laat niet alle controllers toe voor de PS5 spellen. De Dualshock 4 kan je wel verbinden met de PS5 maar dan mag je alleen de PS4 spellen spelen. Dat terwijl de Dualsense eigenlijk geen grote verandering is qua functies. Dus een eigen controller bouwen zit er niet in (buiten het feit dat ik niet zou weten hoe). Er zijn wel andere merken maar die zijn wel allemaal duur en ik hoor dat die controllers vaak snel kapot gaan. Dus vandaar dat ik informatie vraag.

@Dennisdn Dat is inderdaad waarom ik de Edge niet gekocht hebt. Verder verwacht ik dat de controller dezelfde knoppen / stick gebruikt en dus dat die dus even zwaar zullen gaan. En de vorm van de handvat hetzelfde is. Al zijn dit natuurlijk maar vermoedens gezien van de plaatjes die ik op internet heb gezien. Klopt dit of gaan deze dingen lichter dan bij de gewone Dualsense?
De vorm is Inderdaad hetzelfde. De joysticks zijn wel heel erg veel in te stellen, maar volgens mij gaat dat niet over lichter of zwaarder besturen, maar daar zijn vast YouTube reviews voor te vinden.